Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Del Skrevet 13. juli 2010 Vi er tre stk jenter som skal kjøre Oslo - Bergen, forslag til hvilke ruter vi kan velge? Vi skal kjøre i juli måned en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. juli 2010 #2 Del Skrevet 13. juli 2010 Korteste er vel å kjøre til Gol, videre til Hemsedal og så til Lærdal. Jeg kjørte der selv i vinter en gang, og det var en helt kurant rute det. Mener å huske det var ca 50 mil. Det er godt mulig det er finere å kjøre over Hardangervidda nå på sommeren. Det vet jeg dessverre ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 13. juli 2010 #3 Del Skrevet 13. juli 2010 E16 er stamveg, og skal vel være den med best standard. Evt kan du kjøre til Hønefoss, også riksvei 7 til Gol, Hemsedalsfjellet til Lærdal også E16 derifra. Rv7 over Hardangervidda er også fin, men der må du ta ferje. Hvis du skal kjøre den kjører du også til Gol, også opp til Geilo og over Hardangervidda derifra. På den over Hemsedalsfjellet er det et par smale og svingete nedkjøringer + en god del bobilturister osv, så jeg ville kanskje anbefalt E16 hele veien selv om det er noen km lengre, så tror jeg det skal gå ca like fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 16. juli 2010 #4 Del Skrevet 16. juli 2010 Korteste er vel å kjøre til Gol, videre til Hemsedal og så til Lærdal. Jeg kjørte der selv i vinter en gang, og det var en helt kurant rute det. Mener å huske det var ca 50 mil. Det er godt mulig det er finere å kjøre over Hardangervidda nå på sommeren. Det vet jeg dessverre ikke... Vel målt i antall km er det langt ifra korteste vei. Korteste vei målt i km er Oslo - Drammen - Kongsberg - Geilo - Hardangervidda - Eidfjord - Brimnes ferje til Bruravik - Valaviktunellen - Granvinn - Voss - Bergen. Det er 10km kortere enn å kjøre Oslo - Hønefoss - Geilo - Hardangervidda osv. Korteste vei uten ferje er. Oslo - Hønefoss - Hol - Fjellveien Hol Aurland - Flåm - Gudvangen - Voss - Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerbGirl Skrevet 17. juli 2010 #5 Del Skrevet 17. juli 2010 Ta toget! Fineste rute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 17. juli 2010 #6 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg ville kjørt over Hardangervidda. Det er så vakkert der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimp Skrevet 18. juli 2010 #7 Del Skrevet 18. juli 2010 Vel målt i antall km er det langt ifra korteste vei. Korteste vei målt i km er Oslo - Drammen - Kongsberg - Geilo - Hardangervidda - Eidfjord - Brimnes ferje til Bruravik - Valaviktunellen - Granvinn - Voss - Bergen. Det er 10km kortere enn å kjøre Oslo - Hønefoss - Geilo - Hardangervidda osv. Korteste vei uten ferje er. Oslo - Hønefoss - Hol - Fjellveien Hol Aurland - Flåm - Gudvangen - Voss - Bergen dette er den veien vi bruker. Kjempefin rute:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 18. juli 2010 #8 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg kjører over Haukelifjell når jeg skal til Vestlandet. Kongsberg-Seljord-Haukeli-Røldal- Åkra osv. (her går det greit å komme seg videre til Bergen) Vet ikke om det er den korteste, men iallefall den peneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #9 Del Skrevet 19. juli 2010 Anbefaler dere å kjøre over Hardangervidden, selv om det er nødvendig med ferge. Det er en nydelig tur, og det er mange steder å stoppe underveis for kaffe, mat og dobesøk. Anbefales spesielt svelene på Dyranut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 19. juli 2010 #10 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Noe slik? Mye flott natur, så anbefales på det beste. Oslo - Kongsberg - Geilo - Eidfjord - Voss - Bergen Endret 19. juli 2010 av Medlem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 20. juli 2010 #11 Del Skrevet 20. juli 2010 Nu som det er sommer, ville jeg helt klart valgt å kjøre Hardangervidden. En nydelig tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 22. juli 2010 #12 Del Skrevet 22. juli 2010 RV 7 uten tvil. Siden det er sommerferietur. Det er den peneste ruta. Jeg, som selv har kjørt en del til Bergen i jobbsammenheng, valgte heller omveien over RV7 for å få opplevelsen. Veien er fin på vinteren og den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå