Gå til innhold

Sårlukkingsstrips


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Bare lurer på om det finnes noe alternativ? Går det ann å bruke vanlig bandasjetape istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg kyndig til å svare på dette, men jeg har et kutt på armen nå hvor legen faktisk rådet meg til å bruke sportsteip i stedet for strips, men det er et veldig lite kutt osv, så en kyndig bør vel si om dette lønner seg for deg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et lite sår som trenger å lukkes litt, så funker stero-strips bra. Fra apotek. Butterflystrips er også fint. (Formet som en sommerfugl altså, smal på midten og bredere på sidene.)

Men sportstape fungerer bra. Da kan man klippe til selv og de sitter mer fast. Eneste er at de ikke er sterile i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg skal fjerne en føflekk, så trenger bare noe for å unngå at huden strekker seg for mye. Har ikke særlig lyst på et stort arr!

Skal snakke med legen ang sportstape når den tid kommer jeg, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobbet anbefalte vi steristrips som man får på apoteket. Mulig det funker med sportstape også, men det er jo som noen sier her ikke sterilt.

Jeg hadde holdt en knapp på strips jeg altså (erfaring både som helsepersonell og pasient)

Endret av GreenTea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fjernet en føflekk brukte jeg legeteip etter at jeg hadde fjernet stingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...