Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes sikkert tusen innlegg om dette, men akkurat nå så finner ikke jeg det jeg leter etter...

Men, jeg bruker Yasmin P piller, om jeg glemmer en pille, hvor mye øker da sjansen for å bli gravid?

Mener jeg har lest et sted at om man glemmer en pille så bør man bruke kondom i 7 dager for å forhindre graviditet? Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes sikkert tusen innlegg om dette, men akkurat nå så finner ikke jeg det jeg leter etter...

Men, jeg bruker Yasmin P piller, om jeg glemmer en pille, hvor mye øker da sjansen for å bli gravid?

Mener jeg har lest et sted at om man glemmer en pille så bør man bruke kondom i 7 dager for å forhindre graviditet? Stemmer dette?

Hvis ikke jeg husker helt feil skal det ikke være noen fare om du tar den pillen du glemte innen 12timer etter det tidspunktet du skulle ha tatt den.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Har du åpnet pakningsvedlegget og sett? Hva du skal gjøre står nemlig der.

Hva du skal gjøre avhenger av hvilken uke du er i på brettet:

-Uke 1: ta pilla så fort du kommer på den + kondom i en uke.

-Uke 2: Ta pilla så fort du kommer på den, ikke gjøre noe annet ettersom du vil være beskyttet.

-Uke 3: to valg. Enten fortsette på pillene og hoppe direkte over på neste brett (droppe pillefri uke) eller slutte med en gang, ta en ukes pause og begynne på nytt brett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...