Gå til innhold

aldri oppmerksom på byen


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

jeg aaner ikke hvor jeg skal legge dette emne. men siden det antagelig har med selvtillit å gjøre, prøver jeg her...

så... jeg har et problem. jeg har fått høre gjennom mange at jeg er pen. tilogmed kassadamer har kommentert det i butikken osv. og jeg ser på meg selv som ganske pen. hvertfall på en god dag. allikevel, uansett hvem jeg er med på byen, om det er jenter jeg føler jeg er penere enn eller ikke, så får jeg ikke noe oppmerksomhet (av det motsatte kjønn altså). blir kjempedeppa av dette, ofte i flere uker. hvorfor får jeg ikke oppmerksomhet? jeg er ganske usikker av meg, kan det være dette? at jeg kanskje ikke tør å se på menn osv? dere som får ofte opperksomhet, ser dere på menn? ikke sånn nistirrig liksom, men korte blikk? er det det som skal til?

håper noen skjønner hva jeg mener, jeg er litt dårlig på å forklare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rett og slett selvtilliten din. Når man er trygg på seg selv, og føler seg bra, så stråler det ut en god energi som folk legger merke til :)

Hjelper ikke så altfor mye å være pen og blyg. Du får prøve å øve deg litt på å være mer selvsikker. Hjelper veldig mye å ha en god holdning. Gutter liker selvsikre damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er rett og slett selvtilliten din. Når man er trygg på seg selv, og føler seg bra, så stråler det ut en god energi som folk legger merke til :)

Hjelper ikke så altfor mye å være pen og blyg. Du får prøve å øve deg litt på å være mer selvsikker. Hjelper veldig mye å ha en god holdning. Gutter liker selvsikre damer.

hvordan skal klare å øve meg på å være selvsikker da? det er vel ikke noe man bare kan bestemme seg for: "nå skal jeg være selvsikker"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Eller IKKE tenk på at du skal få oppmerksomhet på byen, da kommer det av seg selv.

Ofte de gangene jeg bare er ute for å ha det gøy med venner jeg får mest oppmerksomhet.

Overpyntede mennesker er også ikke spesielt sjarmerende...

Vær naturlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Enig med siste taler. Dra på byen for å ha det gøy, ikke for å få oppmerksomhet. Se på de som tar kontakt som en bonus. Ha det kult, da treffer du faktisk flere mennesker enn om du sitter i et hjørne og har det kjipt og håper at noen skal legge merke til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Oppmerksomhet på byen har ikke så mye å si i forhold til hvor pen du er.

Jenter som får mye oppmerksomhet oppfører seg slik:

Flørter, gir gjerne komplemanger til gutter/ menn selv

Smiler med flørtende blikk

Ler mye , lager morro

Snakker med hvemsomhelst

Blir ikke for drita, bare nok til at di har det gøy

Altså selvtillit, sjarm er noe en hver brisen mann kommer til å snu seg etter.

Norske menn er også sky i fulla slik de er til vanlig, men de vil gå bort til en person som er innbydende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Oppmerksomhet på byen har ikke så mye å si i forhold til hvor pen du er.

Jenter som får mye oppmerksomhet oppfører seg slik:

Flørter, gir gjerne komplemanger til gutter/ menn selv

Smiler med flørtende blikk

Ler mye , lager morro

Snakker med hvemsomhelst

Blir ikke for drita, bare nok til at di har det gøy

Altså selvtillit, sjarm er noe en hver brisen mann kommer til å snu seg etter.

Norske menn er også sky i fulla slik de er til vanlig, men de vil gå bort til en person som er innbydende.

jeg blir som regel ikke drita, så den er grei. liker å ha kontroll. men å sende flørtende blikk virker litt skummelt. vil ikke at mennene skal tenke noe i denne duren "æsj sjekk den stygge jenta som ser på meg a"... vet ikkke hvordan jeg skal snu om på dette jeg. jeg føler jo at jeg er litt over gjennomsnitlig pen, noe jeg også får høre ofte, av damer vel å merke. alliekvel klarer jeg ikke være tøff nok til å sende blikk? forstår det ikke jeg... er så lei av å bli oversett og føle meg som "den stygge venninna" når vennene mine får oppmerksomhet av gutter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Enig med siste taler. Dra på byen for å ha det gøy, ikke for å få oppmerksomhet. Se på de som tar kontakt som en bonus. Ha det kult, da treffer du faktisk flere mennesker enn om du sitter i et hjørne og har det kjipt og håper at noen skal legge merke til deg.

jeg går ikke ut på byen som mål å få masse oppmerksomhet, men når alle rundt meg får det, så legger jeg jo merke til det. jeg blir bare stående igjen der alene på en måte. jeg ser kanskje ikke så "innbydende ut", for jeg blir ikke akkurat i smile-humør når slike ting skjer. men men... de eneste jeg kan huske å noen gang ha lagt an på meg på byen har vært ganske..hmm..vil ikke kalle noe stygge her altså, men de var ikke særlig pene hvertfall. og det burde ikke ha noe å si. men jeg føler at de kanskje følte jeg var på deres nivå. eller fy, nå høres jeg slem ut her... vet ikke hva mer jeg skal si nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gata?

Du kan sjekke ut denne tråden, en berte med litt av samme problemet.

Her er hva jeg skrev til tråden... Ikke alt som passer inn her, men les mellom linjene :P

Hmm, dere høres så kritiske ut. Til trådstarteren, ikke se på byen som noe konkret, målbart et eller annet. Du må ta byen for det det er. Byen er ikke en dating scene, ikke en møteplass, ikke en fest. Den er akkurat hva du vil, se for deg at du er på dagligvare butikken, på jobb eller et eller annet normalt hvor folk ikke er ute etter noen andre mennesker. Men er der av en grunn, tenk kansje at alle menneskene som kikker rundt, ser etter noen venner de venter på, eller at de har tatt en tur til butikk for å kjøpe en øl. Slapp av rett og slett og ta byen for det det er. Er morsom plass å dingle rundt uten mål og mening, gjør det du vil, når og hvor du vil. Høres ut som dere fremmedegjør alt sammen, gjør det til noe skummelt.

Jeg er en helt normal fyr som ikke har damene hengene etter meg som regel. Å jeg gjør ikke noe for at de skal det heller. Jeg bare styrer rundt i min egen verden, danser og hopper. Ser jeg noen som ser kjekke eller kule ut, så går jeg bort til dem som en dust og spør hvem de er, eller om de kjenner en jeg peker på eller bare rett og slett om det er girls night out. De fleste ler og jeg ser som regel at de tenker at jeg bare skal stikke, men som regel klarer jeg å drite meg litt mer ut mens jeg er i nærheten av de, så får vi begge ledd, og hun kjenner meg igjen neste gang hun ser meg.

Har lagt merke til at jo mer energi jeg har når jeg er på byen, jo mer damer kommer bort. Selvtillit har jeg nok av, men den trekker ikke bort noe damer som regel, men de dagene jeg er skikkelig hyper, virrer rundt, danser for fullt og ikke setter meg ned et sekund, de kveldene vrimler det som regel damer rundt meg på danse gulkvet, alle vil si hei, og de sier dummere ting enn jeg pleier å si til dem, men det er helt greit.

Det jeg vil frem til, slapp av, vær deg selv og kos deg, drit i å definere alt som noe. Bare gå ut, ha det gøy og ta av, så ser du at plutselig står småtøsene igjen i støvet ditt. Bare tørr å slappe av =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure damer (eller damer som -ser- sure ut) hakke' draget. Enkelt og greit. Smil, kos deg og vær imøtekommende, så skal du se det blir no' på deg og! :jepp:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Sure damer (eller damer som -ser- sure ut) hakke' draget. Enkelt og greit. Smil, kos deg og vær imøtekommende, så skal du se det blir no' på deg og! :jepp:

så en sur/ikke-smilende megan fox (sett at hun ikke var kjendis) hadde ikke fått oppmerksomhet på byen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen på en sur megan fox og en glad megan fox er vel kanskje at folk hadde vært mer redd gå bort til henne. gudinne eller ei, det er ikke gøy å oppsøke noen som ikke virker mottakelig for kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...