Antlers Skrevet 12. juli 2010 #21 Skrevet 12. juli 2010 Man dusjer jo for å bli ren da. Må man virkelig være ren for å lov å bruke dusjen din? Hehe, jeg skjønner at det kan virke litt sært for enkelte, men etter å ha levd med en bilmekaniker vet jeg hvor skittent det kan bli på badet når vedkommende skal dusje. Kan nevne i fleng; såpen ble svart, såpepumpen ble svart, håndklærne til å tørke hendene med ble svarte (gikk ikke av i vask), svarte flekker rundt vasken, dørhåndtaket ble svart, det ble svart i dusjen (selvsagt ganske lett å vaske den, men kjedelig å gjøre det hver gang, og ikke delikat om jeg måtte dusje rett etter ham), svarte fingeravtrykk overalt, skitne klær som gjorde skittentøyskurvene misfarget. Jeg kunne ramset opp mer, men du tar sikkert poenget... Man må ikke være ren for å få bruke dusjen min, men er ikke veldig lysten på at en skikkelig skitten person, som i tillegg ikke hører til i huset, skal skitne til mitt bad. Dette er min grunn, men som sagt så er det andre som ser på badet som privat, og har et enkelt toalett for gjester. Synes ikke det er noe galt i å mene at dusjen først og fremst er for de som bor i huset
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #22 Skrevet 12. juli 2010 Sær problemstilling... jeg kan nesten skjønne svigermor hvis dere ikke har spurt tanten på forhånd, faktisk - det virker jo litt spesielt å bare møte opp med håndkle og dusjsåpe. Men jeg kan ikke skjønne at det skulle vært et problem om dere eller svigermor kunne spurt tanten på forhånd - jeg kan i hvert fall ikke fatte at det skal være frekt å SPØRRE om en kan låne dusjen når alternativet er at en må sitte svett og støvete ved middagen, eller komme flere timer for sent. Hos oss er det fritt fram å bruke dusjen, og vi har også hatt gjester som har dusjet ved ankomst (f eks om de kommer fra hyttetur, telttur e.l og vil innom på besøk før de reiser til andre deler av landet...), og overnattingsgjester dusjer jo ofte. Om man er gromøkkete og griser ned badet kan vel den som eier dusjen si fra til vedkommende at han må vaske etter seg. Og om det IKKE er greit at man dusjer der, så er det vel fint for tanten å vite at gjesten enten må sitte der møkkete, komme altfor seint, eller ikke komme...
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #23 Skrevet 12. juli 2010 Hehe, jeg skjønner at det kan virke litt sært for enkelte, men etter å ha levd med en bilmekaniker vet jeg hvor skittent det kan bli på badet når vedkommende skal dusje. Kan nevne i fleng; såpen ble svart, såpepumpen ble svart, håndklærne til å tørke hendene med ble svarte (gikk ikke av i vask), svarte flekker rundt vasken, dørhåndtaket ble svart, det ble svart i dusjen (selvsagt ganske lett å vaske den, men kjedelig å gjøre det hver gang, og ikke delikat om jeg måtte dusje rett etter ham), svarte fingeravtrykk overalt, skitne klær som gjorde skittentøyskurvene misfarget. Jeg kunne ramset opp mer, men du tar sikkert poenget... Man må ikke være ren for å få bruke dusjen min, men er ikke veldig lysten på at en skikkelig skitten person, som i tillegg ikke hører til i huset, skal skitne til mitt bad. Dette er min grunn, men som sagt så er det andre som ser på badet som privat, og har et enkelt toalett for gjester. Synes ikke det er noe galt i å mene at dusjen først og fremst er for de som bor i huset Jeg skjønner at det er kjedelig om badet blir kjempemøkkete, men du virker jo veldig fisefin om du ikke lar en utearbeidene mann dusje hos deg fordi badet ditt kan bli møkkete.
Rødtoppen86 Skrevet 12. juli 2010 #24 Skrevet 12. juli 2010 Her har vi noen alternativer: - Kommer skitten, fæl og stinkende til middag i tide - Kommer to timer for seint, men ren og pen - Dusjer hos tanten, kommer tidsnok og er ren og pen Jeg kan ikke fatte at det skulle være noe problem å låne tantens dusj, med mindre det er noen spesielle grunner. Jeg ville ringt tanten og hørt om det var greit. Svigermor må ha en meget god grunn for at dette skulle være et problem. Kanskje hun selv må låne dusjen?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #25 Skrevet 12. juli 2010 TS her Han ringte tanten til slutt, selv om mor hadde sagt at han ikke fikk lov (!), og da var selvfølgelig ikke ett problem. Svigermor ble ganske lang i maska når han gikk for å dusje (Han er forresten ikke så skitten at han skitner til badet, støv og sånn forsvinner jo ned i sluken)
Gjest mm Skrevet 12. juli 2010 #26 Skrevet 12. juli 2010 Har ikke samboern din tilgang til dusj på jobb? Trodde det var et krav om dusj-muligheter for skitne arbeidsplasser?
Gjest strykebrett Skrevet 12. juli 2010 #27 Skrevet 12. juli 2010 Har ikke samboern din tilgang til dusj på jobb? Trodde det var et krav om dusj-muligheter for skitne arbeidsplasser? Det er da ikke bare å sette opp en dusj langs veikanten eller på en byggeplass vel. Kan umulig se for meg at det kan være et krav.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #28 Skrevet 12. juli 2010 Prat med svigermoren din igjen, eller be samboeren prate med henne, og spør en gang til og forklar problemet. Kanskje hun fornadrer mening når hun får tenkt seg om, eller hun har en god løsning for dere? Da kan kanskje hun spørre tanten om dette, om tanten er sær på dette også? Uansett, dere må jo spørre tanten om lov. Det gjør alltid vi når vi har hatt krisesituasjoner, vi ringer på forhånd dagen før eller tidlig samme dag, og da er det alltid greit. Det er nok frekkere å ringe på å spørre om å låne dusjen... Som sagt - i mitt hjem får man dusj og mat og seng om man kunne trenge det en dag eller en periode. Det er høvisk å være gjestfri og hjelpe andre - så høflige var man i vikingtiden
Gjest mm Skrevet 12. juli 2010 #29 Skrevet 12. juli 2010 Det er da ikke bare å sette opp en dusj langs veikanten eller på en byggeplass vel. Kan umulig se for meg at det kan være et krav. Mener det er krav om spiserom, toalett, garderobe og dusj ved "skittent" arbeid. Kravet imøtekommes oftest ved å sette opp brakker på anlegg. På "strøjobber" er jeg usikker på hvordan det løses.
Gjest SmallTalk Skrevet 12. juli 2010 #30 Skrevet 12. juli 2010 1881.no: Tast inn fornavn, etternavn og bosted. Problem løst! Da finner han telefonnummeret til tanta og han får spurt henne selv. Spør han om å få låne dusjen og forklarer hvorfor, så får han sikkert lov til det. Ihvertfall når alternativet blir å enten stinke eller å komme altfor sent.
Mamaloco Skrevet 13. juli 2010 #31 Skrevet 13. juli 2010 Da har jeg hørt det også. Jeg kan iallefall ikke se noe problem her, men det er kanskje fordi vi alltid har vært ganske frisinnede i min familie, og slike ting som dusjing hos hverandre har aldri vært et problem, men en selvfølge. Er man familie, så er man familie. Jeg hadde spurt tanta uten å ha brydd meg særlig om hva svigermor sier, det er ikke hennes hjem og hennes dusj. Og om mannen din er møkkete idet han går inn i dusjen, så er vel det ganske normalt - som anonym bruker over her sa så dusjer man da for å bli ren
Gjest Eurodice Skrevet 13. juli 2010 #32 Skrevet 13. juli 2010 Til dere seks siste som har skrevet: Leser dere ikke før dere svarer på et innlegg? TS skriver at hennes samboer ringte tanten og har dusjet hos henne.
Mamaloco Skrevet 13. juli 2010 #33 Skrevet 13. juli 2010 Til dere seks siste som har skrevet: Leser dere ikke før dere svarer på et innlegg? TS skriver at hennes samboer ringte tanten og har dusjet hos henne. Fikk med meg det, men det er ikke poenget. Følte bare for å si hva jeg hadde gjort og hva jeg mente om saken. På den annen side føler jeg ikke alltid like stort behov for å lese en hel tråd for å svare på det første innlegget, det er kun hvis jeg ser at jeg må.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2010 #34 Skrevet 13. juli 2010 Det er da ikke bare å sette opp en dusj langs veikanten Nå fikk jeg noen merkelige tanker i hodet
LetThemEatCake Skrevet 13. juli 2010 #35 Skrevet 13. juli 2010 Fråga tanten istället för svigermor! Jag hade aldrig ens tänkt över att det är rart att duscha hos någon annan.. Får man tisse på någon annans toalett så går det väl an att duscha?
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #36 Skrevet 13. juli 2010 Til dere seks siste som har skrevet: Leser dere ikke før dere svarer på et innlegg? TS skriver at hennes samboer ringte tanten og har dusjet hos henne. Så det ikke før etterpå, men jeg følte en sterk trang til å svare uansett
Lvly Skrevet 13. juli 2010 #37 Skrevet 13. juli 2010 I min familie hadde det aldri vært et problem. Men det spørs hvor "prippne" de folka der er. Kanskje svigermora hans er veldig gammel av seg? Men synes ikke hun bør legge seg oppi det, spør heller hun dere skal besøke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå