Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Ok, trenger bare litt forståelse for om det er vi (sambo og jeg) eller hun (svigermor) som er crazy her. Vi skal i middagsbesøk til sambos tante i dag (svigermors søster).Vi bor langt fra tanten, men sambo jobber i nærheten av henne, for å rekke besøket må sambo gå rett fra jobb og til henne (eller komme nesten 2 timer for sent til middag). Problemet er at han jobber på en anlegsplass, blant annet med å vaske sånne festivaldasser, løfte masse tungt, rydde opp i skitne/gjørmete ting osv. Kort sagt er han alltid utrolig skitten og stinkende etter jobb og trenger en dusj. Vi tenkte at jeg kan ta med rene klær og så kan han bare dusje hos tanten når han kommer. Men dette syns svigermor er helt uhørt og han får overhodet ikke lov til å gjøre dette Han kan få lov til å snike seg inn på badet og skifte klær og vaske seg under armene. Men dette er jo egentlig ikke nok, skitten sitter jo i håret også for ikke å snakke om at han er svett over hele seg. Vi har aldri ansett det som en big deal at noen dusjer hos oss, og i min familie hadde det aldri vært ett problem (det har skjedd flere ganger at folk får dusje hvis det er ett behov). Svigermor sier at det blir for intimt og privat :klø: Kan noen forklare dette?? Det er jo kjempedumt for ham, og jeg skjønner ikke at hun ikke ser det
Pupsilure Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Jeg ser ikke problemet med at han dusjer hos tanten
PecanPie Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Kan dere ikke spørre tanten? Hvorfor skal dere ha svigermors velsignelse når det er snakk om hennes søsters hjem?
Gjest Cho Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Hadde ikke hatt noe som helst problem med at nevøen min ville ta seg en dusj hos meg. Men jeg spør som PecanPie; kan dere ikke bare spørre tanten?
Momseguri Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 (endret) Høres sært ut... Endret 12. juli 2010 av Momseguri
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 TS her! Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor hun har noe å si Han nevnte det bare i full fart mens han snakket med svigermor i telefonen men da satt hun seg helt på bakbeina og mener at det er kjempefrekt å gjøre noe sånt. Han har ikke nummeret til tanten selv, og vil liksom ikke "gå bak ryggen på mamma" når hun først har sagt at det er uakseptabelt. Men tanten hans er kjempegrei og jeg fatter ikke at det er ett problem. Det er jo verre å ha en stinkende anleggsarbeider ved bordet??
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Men herre, hvorfor skulle dette være et problem? Håper han får tatt seg en dusj da. Kan jo evt tilby å betale for vannet hvis det er det som er problemet.
Capricorn Skrevet 12. juli 2010 #8 Skrevet 12. juli 2010 Kanskje moren hans vet noe om søsteren som ikke dere vet? Jeg hadde syns det hadde vært rart om noen kom til meg drassende på toalettsaker og skulle lånt dusjen hvis jeg ikke hadde visst om det på forhånd.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #9 Skrevet 12. juli 2010 Sær svigermor, hvorfor har hun noe hun skulle sagt i det hele tatt? Kan ikke forestille meg at det skal være noe problem å dusje hos andre..
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #10 Skrevet 12. juli 2010 Kanskje moren hans vet noe om søsteren som ikke dere vet? Jeg hadde syns det hadde vært rart om noen kom til meg drassende på toalettsaker og skulle lånt dusjen hvis jeg ikke hadde visst om det på forhånd. De er jo i familie. Hva er problemet? at en annen person skal være naken på ditt baderom? Jeg hadde ringt tanten (kan dere ikke søke henne opp i telefonkatalogen?) og spurt at siden han må dra rett fra jobb om det hadde vært mulig å ta seg en dusj, ellers stinker han. Hva vil de da? ha en stinkende person ved middagsbordet? Er det mulig å være så sær?
FantasDick Skrevet 12. juli 2010 #11 Skrevet 12. juli 2010 Hvis dere ikke vil høre med tanta til samboeren din på forhånd og ikke vil gå bak ryggen på svigermor er det vel ikke så mye annet å gjøre? Min dusj er for øvrig alltid "åpen" for folk på besøk.
Capricorn Skrevet 12. juli 2010 #12 Skrevet 12. juli 2010 De er jo i familie. Hva er problemet? at en annen person skal være naken på ditt baderom? Jeg hadde ringt tanten (kan dere ikke søke henne opp i telefonkatalogen?) og spurt at siden han må dra rett fra jobb om det hadde vært mulig å ta seg en dusj, ellers stinker han. Hva vil de da? ha en stinkende person ved middagsbordet? Er det mulig å være så sær? Greit at de er i familie, men det kan jo virke som de har lite kontakt siden de ikke har telefonnummer engang. Det må jo uansett være en grunn til at svigermor er imot dette.
Gjest strykebrett Skrevet 12. juli 2010 #13 Skrevet 12. juli 2010 Det var da veldig merkelig av svigermoren din. Det er jo ikke så ofte den problemstillingen kommer opp akkurat, men jeg kunne aldri ha tenkt meg at det skulle være noe i veien for at "fremmede" skulle få lånt dusjen hos meg. Når jeg har overnattingsbesk så bruker jo de dusjen.. hva gjør svigermor med overattingsgjester da? Ber de dra til svømmehallen for å få seg en dusj?
Heart7086 Skrevet 12. juli 2010 #14 Skrevet 12. juli 2010 Du sier jo at det er til tanten dere skal, bestemmer ikke hun i eget hus? Det er jo ikke svigermor sitt hus, heller ikke hennes regler, ikke hennes bestemmelse. Og mannen er da vel voksen han og? Ser ikke helt problemet med å ringe tante å spørre om det er greit å låne dusjen, ikke synes jeg det er å "gå bak" mors rygg heller! Har en dukket opp her, invitert til middag for så å sagt at han skal ta seg en dusj først, da har jeg nok reagert på om personen ikke kunnet ringt å sagt ifra/spurt, men det har uansett ikke vært noe problem! *Ryggrad!*
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #15 Skrevet 12. juli 2010 Ts her igjen. @apricorn74 Jeg tviler på at tanten har noen skjulte forbehold, hun har blant annet tilbudt oss bussen før når vi har vært der og badet. Svigermor sier også til sambo at tanten kommer til å svare ja. Men svigermor mener at tanten er stresset fordi hun "nettopp" har kommet hjem fra ferie (hvorfor skulle hun da invitere til middagsbesøk??) og at han derfor ikke kan dusje der. I tillegg blir det for intimt (?? Hun trenger jo ikke være med inn i dusjen heller!). Ellers har sambo en veldig grei tante, og de har ett godt (om ikke nært, men det er typisk for hans familie) forhold. Begynner seriøst å bli lei av disse sære nykkene nå!
Capricorn Skrevet 12. juli 2010 #16 Skrevet 12. juli 2010 Du sier jo at det er til tanten dere skal, bestemmer ikke hun i eget hus? Det er jo ikke svigermor sitt hus, heller ikke hennes regler, ikke hennes bestemmelse. Og mannen er da vel voksen han og? Ser ikke helt problemet med å ringe tante å spørre om det er greit å låne dusjen, ikke synes jeg det er å "gå bak" mors rygg heller! Har en dukket opp her, invitert til middag for så å sagt at han skal ta seg en dusj først, da har jeg nok reagert på om personen ikke kunnet ringt å sagt ifra/spurt, men det har uansett ikke vært noe problem! *Ryggrad!* Det er vel egentlig det jeg mener jeg også. Hvis jeg inviterer folk og står klar med middagen så regner jeg med at alle kommer klare og ferdig stelt. Blir kanskje litt rart hvis alle må vente med middagen fordi en må dusje. Vet jeg om det på forhånd så er det noe annet. Da kan jeg be de andre komme litt senere og drøye middagen litt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #17 Skrevet 12. juli 2010 Jeg vil ikke akkuratt kalle det å ringe tanten sin for å spørre om man kan låne dusjen for å gå bak ryggen må moren sin. Håper samboeren din har vett på å ikke la seg styre av en sånn kontrollerende mor. Ring tanten og spør om det er ok at han låner dusjen. Hvis man ikke ringer på forhånd kan det oppfattes som frekt, det er jeg enig i, men det er ikke frekt å spørre.
Capricorn Skrevet 12. juli 2010 #18 Skrevet 12. juli 2010 Ts her igjen. @apricorn74 Jeg tviler på at tanten har noen skjulte forbehold, hun har blant annet tilbudt oss bussen før når vi har vært der og badet. Svigermor sier også til sambo at tanten kommer til å svare ja. Men svigermor mener at tanten er stresset fordi hun "nettopp" har kommet hjem fra ferie (hvorfor skulle hun da invitere til middagsbesøk??) og at han derfor ikke kan dusje der. I tillegg blir det for intimt (?? Hun trenger jo ikke være med inn i dusjen heller!). Ellers har sambo en veldig grei tante, og de har ett godt (om ikke nært, men det er typisk for hans familie) forhold. Begynner seriøst å bli lei av disse sære nykkene nå! Helt enig med deg at dette er nykker. Syns begrunnelsen hennes med at det er for intimt er merkelig. Jeg hadde ringt tanta jeg. Greit at hun vet det på forhånd og syns heller ikke det er å gå bak ryggen på moren.
Antlers Skrevet 12. juli 2010 #19 Skrevet 12. juli 2010 Jeg kan faktisk forstå din svigermor. Har ingen problemer med at noen låner dusjen min, men - jeg ville ikke vært glad for å få en skitten og stinkende mann (eller dame for den saks skyld) inn på mitt rene bad, og jeg ville selv følt det ganske upassende om jeg skulle låne en annens bad om jeg var godt over gjennomsnittet skitten. Bare spør på forhånd om det er greit for tanten, det er jo tross alt hennes bad. Om hun ikke har problemer med det så er det jo helt greit. Synes uansett det er høflig å spørre på forhånd, samme hvor skitten eller ren man måtte være. For noen mennesker er badet et ganske privat rom
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #20 Skrevet 12. juli 2010 Jeg kan faktisk forstå din svigermor. Har ingen problemer med at noen låner dusjen min, men - jeg ville ikke vært glad for å få en skitten og stinkende mann (eller dame for den saks skyld) inn på mitt rene bad, og jeg ville selv følt det ganske upassende om jeg skulle låne en annens bad om jeg var godt over gjennomsnittet skitten. Bare spør på forhånd om det er greit for tanten, det er jo tross alt hennes bad. Om hun ikke har problemer med det så er det jo helt greit. Synes uansett det er høflig å spørre på forhånd, samme hvor skitten eller ren man måtte være. For noen mennesker er badet et ganske privat rom Man dusjer jo for å bli ren da. Må man virkelig være ren for å lov å bruke dusjen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå