Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2003 #1 Del Skrevet 27. september 2003 Ja, det er høsten som er på vei, jeg vet det har mye å si. I sommer vokste neglene seg lange og flotte. Nå bare fliser de seg opp, deler seg i to-tre lag som må skrelles av, og de vokser saaaaakte som bare det. Hva skal jeg gjøre? Jeg har melkeallergi, så jeg får ikke i meg så mye kalsium som jeg burde tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna Svecica Skrevet 27. september 2003 #2 Del Skrevet 27. september 2003 Mange kvinner har sprø og flisete negler. Det gjelder spesielt de som har tendens til tørr hud og allergier. Årsaken er oftest mye kontakt med vann og fettløslige midler som såpe, vaskepulver, og feil bruk av negllakk/-fjerner som inneholder aceton. Den daglige neglpleie er viktig. Unngå kontakt med såper, aceton og andre fettløslige substanser. 1. Om natten- bruk en fet krem på neglene for å forhindre uttørring (Creme Abricot Dior eller Mavala neglkrem). 2. Om dagen- kan det legges på en forsterkning av neglene (Nail Hardener Dior eller Nailactan) som består av polyacryl løst i med litt formalintilsetning. Når formalinet fordamper blir neglen fastere. Bør ikke brukes av formalin-allergikere. Brukt på neglen er neglforsterkeren lite allergifremkallende. 3. Lakkfjerner- bruk en acetonfri og oljerik lakkfjerner (Dissolvant Dior eller Mavala lakkfjerner). Husk å lese bruksanvisningene som er vedlagt produktene. Mange får sterkere negler ved daglig inntak av 5 ml tran (en dessertskje) pga vitamin A og D som styrker huden. Vær forsiktig med å file neglflaten ned, da den i så fall blir tynnere og lettere fliser seg opp. Med årene blir nemlig neglene gjerne mer uregelmessige med et økt stripemønster... Overlat nedfiling av disse stripene til en trenet manicurist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå