Gå til innhold

reparasjoner VW polo?


pusleline

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg bil, 2007-modell, og lurer veldig på hvor mye jeg bør regne i forbruk på reperasjoner etc per år. Dette hadde vært perfekt å få inn i mitt budsjett, men har aldri hatt så ny bil tidligere og vet derfor ikke hvor mye jeg bør regne med. Bilen det gjelder er en VW polo. Takk for tips;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har såpass ny bil bør du sørge for å ha den til service ihvertfall, ca en gang per år. Kommer ann på hvor mye du bruker den.. Det koster jo ofte noen tusenlapper, og skal vel være det eneste du trenger og tenke på foreløpig.

Du har nybilgaranti i 5 år fra bilen er ny, så hvis det ryker noe fatalt, som girkasse, motor osv, så er det ikke på din regning enda! (finner du noe som helst på bilen din i løpet av disse 5 årene som ikke er vanlig slitasje, så dra på møller så ordner de det under garantien, kjempe lurt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare pirke litt, garantien gjelder bare i 3 år/100 000 km. Reklamasjonsretten vår her i Norge derimot, den gjelder i fem år, gitt noenlunde normal bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det? jeg var jo på møller med min 4 år gamle audi for 2 uker siden og ordnet en rekke småplukk som gikk på garantien.. 5 år garanti hvis bilen er kjøpt i norge da den var ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

For å pirke enda litt mer så er garantien fra fabrikk på VAG produkter 2år/ubegrenset kjørelengde. Møller slenger på 1år/100000km. Itillegg gjelder 5års reklamasjon (gjelder ikke slitedeler..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Nybilgarantien hos Møller er 3 år/100 000 km, hva nå enn som intreffer først.

Jeg tok en nybilgarantiutløpstest hos NAF et par mnd før min nybilgaranti gikk ut. Der fant de et par småting (men dyre ting) som ble utbedret hos Møller på deres regning.

Ellers enn det har jeg ikke hatt noen reperasjoner på min Polo 2006 modell, kun årlig service, stor (kr 4300) og liten (kr2200) service annenhvert år. Jeg bruker ikke Møller til service, de er altfor dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kunne da møller fikse de småtingene på min bil som er fra 2006 gratis? (Ting til mange tusen kroner...

Det er 5 ÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Fordi loven sier det.

Er bilen 0-2år betaler fabrikken for reprasjonene på garantien.

Er bilen 2-3år og gått under 100000km betaler MØLLER reprasjonene.

Er bilen 3-5år betaler MØLLER reprasjonene (ikke bremser, clutch etc selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

reklamasjon og garanti er ikke det det samme da?

Nei, og det har det heller aldri vært.

Reklamasjon er en rettighet man har som forbruker på ting som blir ødelagt før det har gått 3 eller 5 år, avhengig av hva slags vare det er og hvor lenge det er beregnet at varen skal holde.

Garanti er noe som butikken gir deg på utover reklamasjonsretten, og den skal aldri være dårligere enn det du har krav på iht lovverket.

Et konkret eksempel: Bremseklossene og skivene dine er nedslitt, selv om bilen din kun er 2 mnd gammel. Dette blir da en garantisak, ettersom du er innenfor garantien. Det derimot ikke en reklamasjonssak ettersom det er slitedeler og beregnet at det kommer til å ryke før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da 2 eller 5, ikke 3 eller 5?

Edit: kjenner du videodommen? At folk gidder :ler:

Endret av feuerstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...