Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 For ca tre-fire år siden hadde jeg en periode med mye sykdom; bihulebetennelse, streptokokker, halsbetennelse, lungebetennelse, influensa, virusinfeksjoner, luftveisinfeksjoner, bronkitt, you name it. Var syk nesten hele tida, og ble temmelig mange penicillinkurer. Etter to år med disse plagene av og på, ble det tydelig at bihulene var det største problemet. Hadde konstant ubehag eller "murring" i de øvre bihulene (over øynene), og tidvis full betennelse med store smerter, feber og dårlig allmenntilstand. Legen min sendte meg til CT-røntgen for å ta bilde av bihulene, og fikk beskjed om at kanalene mellom bihulene og nesa er unormalt smale, slik at det lettere setter seg irritasjon og betennelse der. Omtrent samtidig ble det oppdaget muggsopp i BÅDE leiligheten jeg leide og i luftanlegget på arbeidsplassen. Jeg flyttet sporenstreks ut av leiligheten, og sluttet i jobben ca et halvt år etter. Har vært til 5 forskjellige allmennleger, en øre/nese/halsspesialist, to røntgenleger, men ingen har noen løsning på problemet. Får stadig bare beskjed om å bruke nesespray (saltvann), neseskylling, allergimedisin om sommeren og penicillin når betennelsen er såpass kraftig at jeg blir syk. I allergiperiodene (bjørk+gress) har jeg konstant hodepine uansett hvor mye jeg skyller nesa, knasker piller og drikker vann, og når det blir kaldt og jeg blir småforkjølet blir jeg skikkelig betent med en gang. Har vurdert å prøve akupunktur, men det er bare en klinikk her jeg bor, og for tiden er det lange ventelister. Det er også egentlig alt for dyrt, men hvis det funker er jeg selvsagt villig til å prøve. Det ble endel bedre etter jeg slutta å røyke for et halvår siden, men fremdeles er det ganske så hemmende. Er vanskelig å fly, ender stort sett med neseblod og kraftige smerter, og mer enn én ferie har gått dunken på grunn av dette. Noen tips?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå