Gjest gjestina Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Vi var på besøk hos noen med trampoline (med nett!) i helga. Datteren min, som blir 2 i sommer, syntes det var veldig stas! Vi vurderer derfor å kjøpe trampoline, men er det litt tidlig? Kanskje blir hun lei av den veldig fort, og så blir den slitt innen hun blir gammel nok til å få virkelig nytte av den? Altså med tanke på vær og vind. Eller er deres erfaring at interessen holder seg noenlunde jevn?
monja Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Jeg ville ikke kjøpt trampoline til min 2 åring. Han har ikke sterk nok beinbygning eller bra nok koordinasjon og balanse til å hoppe på trampoline hver dag (for det blir det jo fort når man har det lett tilgjengelig). Her venta vi til poden var 4,5 år før vi kjøpte og når den blåste bort i fjor høst ble vi enige om å vente med å kjøpe ny til tidligst neste år nettopp på grunn av 2 åringen som løper rundt her nå.
marylinm Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 jeg har ei datter på snart 4 år med motoriske vansker. men fysioterapauter ol har sagt lenge at hun har godt av å hoppe på trampoline.hun hopper også på en stor en når hun er til behandling.jeg har ikke plass til en stor i hagen, men de (har en gutt på 5 år og) hopper hos andre..så tror ikke det er farlig. og jeg tror den interessen vil vare en stund
Leanne Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Jeg ville ikke kjøpt trampoline til min 2 åring. Han har ikke sterk nok beinbygning eller bra nok koordinasjon og balanse til å hoppe på trampoline hver dag (for det blir det jo fort når man har det lett tilgjengelig). Her venta vi til poden var 4,5 år før vi kjøpte og når den blåste bort i fjor høst ble vi enige om å vente med å kjøpe ny til tidligst neste år nettopp på grunn av 2 åringen som løper rundt her nå. Tror vi kjøpte da eldste var 3,5 - minste var da 1,5.. Minstemann har en del motoriske plager, har blant annet svak ben muskulatur. Fysioterapeuten anbefalte oss at minste fikk prøve seg på trampolinen allerede da han var 1,5 for å styrke bena. Hopping er en god trening til å styrke kroppen, og er en god øvelse for koordinasjon og balanse. Kan ikke se at det er negativt jeg da.. Når min minste hoppet måtte han selvsagt hoppe alene, og han holdt ikke på så lenge da han ble sliten. Dette styrte han fint selv, han orket ikke å hoppe flere timer hver dag, så det ble aldri noe problem å begrense tidsbruken. Nå er barna 3,5 og 5,5 og hopper fortsatt på trampolinen, men det er ikke hver dag - og ikke alltid så lenge av gangen. Det er jo så mye annet de må rekke å leke med i løpet av en dag..
Gjest imli Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 Min 2-åring hoppar på trampoline hos besteforeldra, og det er stor stas Må sjlvsagt ha tilsyn, men ellers trur eg det er ganske ufarleg, er tross alt berre snakk om opp-og-ned-hopping
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå