Gå til innhold

Farge på brudekjolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som er forskjellen på alle disse nyansene i kjoler; hvit, elfenben, creme, ivory, champagne osv..

Og om det er mulig å få tak i tilbehør; sko, slør i alle disse nyansene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvit er jo hvit, creme hvit er litt gulaktig, cahmpange er litt gullaktig, elfenben er litt gråaktig, litt usikker på ivory...

Skrevet

Alle er nyanser av en "hvit" kjole. Helt kritthvit brudekjole er det få som kan bære. Min kjole er Ivory Pearl, som er en varm nyanse. Gå i en brudesalong og prøv - du finner fort ut hvilken nyanse som passe deg og din hudtype. Tilbehør fås i alle nyanser. Det får også tilbehør til mann i samme nyanse som din kjole :)

Skrevet

Jeg trodde min kjole var hvit helt til jeg så på merkelappen - der sto det ivory. Men den er en veldig lys ivory, så den ser jo hvit ut med mindre man begynner å sammenligne den med andre hvitfarger (f.eks. hvitt papir el.l.)

Jeg prøvde helt hvit kjole også jeg - den var veldig fin, og jeg er vel kanskje en av de få som kan kle hvitt. Men jeg er veldig fornøyd med den jeg har altså, er helt perfekt, den!

Akkurat hvilken farge man ender opp med kommer vel like mye an på kjolen som på fargen, om ikke mer.

Angånde tilbehør:

Slør fås i mange nyanser. Mitt slør har f.eks. fargen antique white, som er en litt off-white farge, ikke så gul som ivory. Den passet perfekt til kjolen min. Slør vil jeg si er det viktigste å få riktig, siden det er veldig synlig hvis man har en annen farge en kjolen (har sett en brud med kritthvitt slør til ivory kjole - det var ikke bra.

Brudesko kommer vanligvis i ivory. De vil passe fint til alle ivory og champagnefargede nyanser, og går sikkert greit til helt hvit kjole også. Hvis kjolen er mørkere champagne, går det også an å farge brudesko.

Skrevet

jeg ville sagt de kommer i disse fargene

hvit

dimond white

pearl white

lys ivory

creme

ivory

elfenben

champagne

men er usikker på rekkefølgen

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er mange så kler helt hvit kjole, i hverfall de som har litt mørkere hudfarge enn de som har lys hudfarge.

Skrevet

Sånn apropos, et tips for å få riktig hvitnyanse: hold stoffet opp mot øynene dine og se hva det gjør med det hvite i dem. Riktig nyanse gjør det hvite i øynene hvitere, feil nyanse gjør det gulere eller blåere.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg ville sagt de kommer i disse fargene

hvit

dimond white

pearl white

lys ivory

creme

ivory

elfenben

champagne

men er usikker på rekkefølgen

Ivory er engelsk for elfenben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...