Gå til innhold

Rundkjøringer i Kongsvinger


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Vi har vært en tur i Sverige (Charlottenberg) og fra Alnabru (Oslo) og til vi hadde passert Kongsvinger hadde vi kjørt gjennom 10 rundkjøringer. 7 av disse var i Kongsvinger, en liten by med ca 17000 innbyggere! Er ikke dette utrolig mange rundkjøringer? Er det noe fra Kongsvinger her som kan si om dere som bor her synes det er ok med alle disse rundkjøringene? Har det vært noen diskusjoner om dette som for oss så ut som sinnsyk dårlig byplanlegging? Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får krysse fingrene for at du aldri må kjøre gjennom Stavanger, vi har det som føles som én rundkjøring for hver innbygger. Hva er sammenhengen mellom rundkjøringer og dårlig byplanlegging? For hvert gammelt kryss som byttes ut med rundkjøring her blir det et lite hakk enklere å være bilist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært en tur i Sverige (Charlottenberg).

Denne turen har jeg også vært på flere gg, men problemet vårt har vært at det var så dårlig skiltet i Kongsvinger at vi måtte nesten overnatte der. Dette var spesielt da vi skulle tilbake. Rundkjøringer er greitt nok hvis man vet hvor man skal!

Ellers både gruet og gledet jeg meg til å kjøre gjennom det nye Tjensvollkrysset i Stvgr, som det har vært så mye skriverier om i media, men jeg syntes ikke det var den store forskjellen. Men så skulle jeg ikke hverken til høyre eller venstre, men rett fram.(E39) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg til dagen du kommer vestover på Madlaveien og skal ta en høyresving inn på E39 nordgående i rushtiden. Om du mot formodning skulle komme fra det uten å bli torpedert av en buss eller en taxi som kommer i 80 bør du snarest kjøpe lottokupong, for da har du mer flaks enn noe menneske har godt av.

Nå har de dessverre kuttet ned på de fysiske skillene slik at du har mer enn to billengder for å komme deg over hele midtfeltet (med 60-grense på stedet), så det fungerer ikke lenger i like stor grad som en darwinistisk prosess som fjerner alle uten overmenneskelige reflekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg til dagen du kommer vestover på Madlaveien og skal ta en høyresving inn på E39 nordgående i rushtiden.

Oj. Høres ikke ut som bra byplanlegging dette her. Skal prøve å unngå det i rushtiden hvertfall. Takk for tipset.

Men den er vel underlagt prøving og feiling enda en stund denne fantastisk flotte og dyre rundkjøringen? Drister meg til å si Norges dyreste.

(Og til ts; beklager littegrann avsporing) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Denne turen har jeg også vært på flere gg, men problemet vårt har vært at det var så dårlig skiltet i Kongsvinger at vi måtte nesten overnatte der. Dette var spesielt da vi skulle tilbake. Rundkjøringer er greitt nok hvis man vet hvor man skal!

Da må du rett og slett være ekstremt dårlig til å lese skilt altså. For til og med jeg som er helt nybegynner som sjåfør og har retningssansen glemt igjen hjemme, klarer uten problemer å kjøre gjennom Kongsvinger til Charlottenberg ved hjelp av skiltingen.

PS: Skriver som AB fordi jeg ikke vil avsløre at jeg bor i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du rett og slett være ekstremt dårlig til å lese skilt altså. For til og med jeg som er helt nybegynner som sjåfør og har retningssansen glemt igjen hjemme, klarer uten problemer å kjøre gjennom Kongsvinger til Charlottenberg ved hjelp av skiltingen.

Hehe,ja det kan du si. Men nå var det på veien hjemover igjen vi tulllet oss bort da, ikke til Charlottenberg. Og til mitt forsvar så var det min bror som var sjåfør denne gangen. :ler: Skylder på andre.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kjørt via Komgsvinger til Charlottenberg selv i dag. Ang det med rundkjøringer kan du lure på. Men glad det er rundkjøringer i stedet for lyskryss der - hadde folk klart å legge seg riktig inn i rundkjøringa.

Forstår at folk kan rote seg litt bort der, for de fleste veienene er merket med veinr (f. eks rv2 osv.

Men kjempeglad for at jeg har kun vært passasjer i Stavanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi har vært en tur i Sverige (Charlottenberg) og fra Alnabru (Oslo) og til vi hadde passert Kongsvinger hadde vi kjørt gjennom 10 rundkjøringer. 7 av disse var i Kongsvinger, en liten by med ca 17000 innbyggere! Er ikke dette utrolig mange rundkjøringer? Er det noe fra Kongsvinger her som kan si om dere som bor her synes det er ok med alle disse rundkjøringene? Har det vært noen diskusjoner om dette som for oss så ut som sinnsyk dårlig byplanlegging? Bare lurer...

Hehe, du kjørte ikke en gang gjennom alle i Kongsvinger... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...