Gå til innhold

Døgnurin


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Herrlighet, er nødt til å samle på all urin i et døgn og oppbevare dunken jeg fikk av legen i kjøleskapet mellom hvert toalettbesøk! Noe så ekkelt?! Samboeren min kommer til å få helt hetta av at det står urin i kjøleskapet hvis han ser den:/ Vi har et veldig "renslig" forhold for og si det sånn. Vi snakker aldri om bæsj tiss og promp og kommer aldri til å gjøre det. Men nå har jeg vell egentlig ikke noe valg hvis han spør hva som er i dunken :P (som igjen er i en pose)

Noen fler som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke forklare til samboeren din hva det er da? Regner med at dere er voksne mennesker som forstår at urin ikke er farlig, og at det går an å vaske kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Må du virkelig ha den i kjøleskapet?

Jeg har flere ganger samlet døgnurin både på sykehuset og hjemme og har da fått beskjed om at den kan stå på toalettet i vanlig romtemperatur.

Du kan jo ha beholderen i en pose også, så blir det ikke så ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du trenger å ha det i kjøleskapet. Når vi samler og måler døgnurin på sykehuset, er det i en beholder som henger ved sengen. Det er jo romtemperatur, og skulle tro det samme kunne gå an hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Du må da vel si det til han på forhånd!!!

Samboeren min hadde nok fått hetta om jeg fortalte ham at jeg skulle oppbevare urin i kjøleskapet også - men han hadde nok vert på grensa til å gå ifra meg om jeg bare satte den der uten å si noe som helst om det!!!!!!!

Det kan jo ligne på juice når det står i en dunk!!!!!!!!

Ærlig talt!

:kjefte:

(Ja, nå ble jeg kanskje litt i overkant krass her, men jeg ble rett og slett helt satt ut over at du skriver at han ikke vet det.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Du må da vel si det til han på forhånd!!!

Samboeren min hadde nok fått hetta om jeg fortalte ham at jeg skulle oppbevare urin i kjøleskapet også - men han hadde nok vert på grensa til å gå ifra meg om jeg bare satte den der uten å si noe som helst om det!!!!!!!

Det kan jo ligne på juice når det står i en dunk!!!!!!!!

Ærlig talt!

:kjefte:

(Ja, nå ble jeg kanskje litt i overkant krass her, men jeg ble rett og slett helt satt ut over at du skriver at han ikke vet det.... )

Hehe... det er en svær oransje dunk med blå kork med skrift, skru korken godt igjen etter vannlating, og ser ikke akkurat ut som en juice kartong:p Og ja selvfølgelig er den satt i en svart plastikkpose i tillegg. Så ikke kom her å hver krass..

Jeg fikk beskjed om å holde det kaldt pga det skulle oppbevares i et døgn, og hvis det ikke stod kaldt ville bakterieveksten bare blomstre opp og gi feil resulater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Og mens tråden var så godt igang:p spør jeg dere som jobber på sykehus eller har gjort dette før. Leverer man hele dunken med urin til laboratoriet? Eller heller man f.eks over 10 eller 20 ml over på et lite uringlass og skriver ned på et papir hvor mange ml som som har vært i dunken? Hadde en merkelig lege som ikke forklarte meg noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Og mens tråden var så godt igang:p spør jeg dere som jobber på sykehus eller har gjort dette før. Leverer man hele dunken med urin til laboratoriet? Eller heller man f.eks over 10 eller 20 ml over på et lite uringlass og skriver ned på et papir hvor mange ml som som har vært i dunken? Hadde en merkelig lege som ikke forklarte meg noenting.

Du leverer hele dunken på laboratoriet.

Kan jeg spørre hva som skal sjekkes? For at det er bakterier i pleier ikke å bety noen ting når det måles døgnurin, siden det ikke er en normal måte å sjekke for bakterier, men bla proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ok, nei for han sa man kunne helle over på et lite uringlass, men da måtte jeg skrive ned hvor mye den totalte mengden var?

Skal sjekke om jeg får i meg nok JOD i forbindelse med at jeg hadde perioder med lavt stoffskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...