Gå til innhold

Dere med innekatter i denne varmen


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Har du katt selv? Det har jeg vanskelig for å tro.

Ja, og i tillegg jobber jeg med dyr, så dette vet jeg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha hørt at katter ikke skal ha iskaldt vann? Drikker katten vannet med isbiter, altså?

Nei, han gjør egentlig ikke det :sjenert: Han leker mest med den, men vannet blir jo kaldere. Tar bare en isbit og han har veldig stor vannbolle. Sånn som hunder har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvordan løser dere det? Det er jo utrolig varmt nå, og dermed blir det enda varmere innendørs. Samtlige vinduer står oppe, vifter er satt på....Alt er egentlig gjort for å hindre at det skal bli så varmt inne, men varmt er det! Og stakkars pusene da...de ligger som slakt RETT UT og synes det er veldig varmt! Forsøker å avkjøle dem litt med kaldt vann og vise dem vifta, men......Hvordan løser dere det?

Min legger seg foran vifta.

Hvis hun har vært veldig varm har jeg vetet øreflippene og litt av hodet hennes (jeg vet, de færreste katter liker vann, men hun liker det når det er kjempe varmt).

Jeg setter og frem flere vannskåler. Hun drikker mye mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Katter er vel egentlig ørkendyr og tåler varme bedre enn kulde, men det kan selvsagt bli varmt i en leilighet om sommeren (på den annen side ville vel menneskene fått heteslag før katten, kanskje?). Hos oss blir det ikke så varmt, og katten er nesten bare utendørs om sommeren, men et tips kan være å f eks skaffe noen plater i kaldt materiale, som stein, laminat e.l, legge der det er skygge i leiligheten og lage en liggeplass på dette? Katter velger ofte selv hvor de vil ligge avhengig av temperatur, vår er i hvert fall nesten som et termometer. Når det er kaldt legger han seg sammenkrøllet under ovnen, en dyne eller teppe, jo varmere det er, jo mer utstrakt ligger han :) Bagasjerommet på bilen vår sto oppe i solsteika en dag - katta hoppet opp og la seg der :fnise: Men da var det jo god lufting da. Det er det som er farlig inne i biler med lukkede vinduer, at temperaturen kommer opp i 50-60 grader. Tviler sterkt på at det blir like varmt i en leilighet, i såfall ville de tobeinte beboerne krepert også. Men pass på at katten har vann, og å kjøle ned dyret med litt vann er jo ok og hjelper kanskje til at den holder seg mer aktiv enn å bare ligge rett ut og slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...