Gå til innhold

Dere med innekatter i denne varmen

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

-Hvordan løser dere det? Det er jo utrolig varmt nå, og dermed blir det enda varmere innendørs. Samtlige vinduer står oppe, vifter er satt på....Alt er egentlig gjort for å hindre at det skal bli så varmt inne, men varmt er det! Og stakkars pusene da...de ligger som slakt RETT UT og synes det er veldig varmt! Forsøker å avkjøle dem litt med kaldt vann og vise dem vifta, men......Hvordan løser dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noe bedre å være utekatt? Det er jo varmt ute også. Utekattene går ikke på stranda og bader, akkurat.

Skrevet

har utekatter som trekker inn i varmen. pleier å fukte kluter med kaldt vann som jeg legger over de når de ligger flatt ut, ser ut til å bli satt pris på av mine ihvertfall :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

har utekatter som trekker inn i varmen. pleier å fukte kluter med kaldt vann som jeg legger over de når de ligger flatt ut, ser ut til å bli satt pris på av mine ihvertfall :)

Vi bor i 2. etg. så vår katt har siden den var liten fått være ute på verandaen, siden den ikke kommer seg ned. Den bruker å ligge så lang den er rett ut der hehe :P Bruker ofte å ligge i sola, tror den liker varme :P Den kan ligge ute på verandaen hele dagen når det er varmt, så bytter den litt på å ligge i sola og skyggen.. Ellers bytter vi ofte vann så den har kaldt vann tilgjengelig.

Skrevet

Skaffa en golvfläkt? :) Då kan den ju ligga framför den om den känner att det blir olidligt varm. Annars brukar katter fläka ut sig i solen och njuta. Mina katter var utekatter men de var mest inne på somrarna. Favoritplatsen var på vardagsrumsgolvet i solen!

Skrevet

-Hvordan løser dere det? Det er jo utrolig varmt nå, og dermed blir det enda varmere innendørs. Samtlige vinduer står oppe, vifter er satt på....

Her jeg bor er det mye kaldere inne enn ute :)

Har hatt innekatt, og vi hadde viften på.

Den reagerte ikke særlig på varmen.

Skrevet

Kattene trives best inne når det er varmt. Hos oss er det kaldere inne enn ute når det er sommer og varmt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har vinduer oppe i alle ender av huset, + vifte. Av og til løfter jeg dem og holder dem foran vifta, og det er det ingen motstand på. Eldstemann har begynt å legge seg under sofaen, så jeg antar han tror det er bedre det. Er jo ikke mye man kan gjøre, ute her har det vært 35-39 grader i disse ukene ute, så er jo bedre inne.

Skrevet

Er ikke noe skikkelig svar på spm, men tenkte bare å si det ang. diskusjonen om hvor katter trives best i varmen; katten min nekter å komme inn på sommeren, og er ute stort sett hele døgnet. Må rope henne inn for at hun skal spise og drikke litt. Ute ligger hun og koser og ruller seg under hekken :)

Men hvordan kan man passe på at katten får i seg nok væske i varmen? Jeg sliter veldig med dette, men nekter å la henne gå ut før hun i alle fall har fått i seg noe. Kan det være lurt å bytte til bløtfôr?

Skrevet

Ha vann tilgjengelig for katten, både ute og inne.

Skrevet

Er ikke noe skikkelig svar på spm, men tenkte bare å si det ang. diskusjonen om hvor katter trives best i varmen; katten min nekter å komme inn på sommeren, og er ute stort sett hele døgnet. Må rope henne inn for at hun skal spise og drikke litt. Ute ligger hun og koser og ruller seg under hekken :)

Men hvordan kan man passe på at katten får i seg nok væske i varmen? Jeg sliter veldig med dette, men nekter å la henne gå ut før hun i alle fall har fått i seg noe. Kan det være lurt å bytte til bløtfôr?

Passer de ikke på sånt selv? Finner vann ute eller kommer inn om de trenger det? Katter drikker jo ikke så mye, hvis de f.eks lever på mus trenger de vel ikke å drikke i det hele tatt. Men på tørrfôr må de selvsagt ha litt. Husk at de ikke svetter på samme måte som oss :)

Men de er rare da! Min katt er svart som natta, og legger seg rett ut i sola. Skjønner ikke at han orker... Så da burde det jo gå bra med innekattene deres også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Passer de ikke på sånt selv? Finner vann ute eller kommer inn om de trenger det? Katter drikker jo ikke så mye, hvis de f.eks lever på mus trenger de vel ikke å drikke i det hele tatt. Men på tørrfôr må de selvsagt ha litt. Husk at de ikke svetter på samme måte som oss :)

Men de er rare da! Min katt er svart som natta, og legger seg rett ut i sola. Skjønner ikke at han orker... Så da burde det jo gå bra med innekattene deres også.

Jo, de passer på sånt selv. Det er bare tull å fly rundt etter katter med våte kluter og vifter. Har aldri sett så hange katter som i Hellas og de lå frivillig i solsteiken i 45 grader. Det er DYR vi snakker om her, ikke babyer.

Skrevet

Jeg legger isbiter i vannet hans :) Har utekatt og han ordner vel egentlig varmen selv. Han legger seg gjerne på svale steder i hagen. Er det for ille så går han inn og legger seg på kjellergulvet hvor det er ganske kaldt hele året. Noen ganger ligger han bare rett ut i den stekende sola så jeg tror ikke de er veldig plaget av det.

Skrevet (endret)

Jo, de passer på sånt selv. Det er bare tull å fly rundt etter katter med våte kluter og vifter. Har aldri sett så hange katter som i Hellas og de lå frivillig i solsteiken i 45 grader. Det er DYR vi snakker om her, ikke babyer.

Men her snakker vi om innekatter da, og det blir noe ganske annet. Ute kan de regulere dette selv, blir det for varmt, legger de seg et skyggefullt sted hvor sola aldri slipper til så det er kjølig, de kan finne rennende iskaldt vann og steder med trekk. Blir det for varmt inne i en leilighet og de ikke har muligheter til å regulere dette selv, kan de rett og slett dø av det. Så det er ikke tull å sette på en vifte til katten! Og hvis Minienthe har lyst til å varte opp katten sin med kalde kluter og katten liker det, hva vedkommer det deg? Plager det deg deg på noe vis?

Endret av Aurora M.
Gjest Lille-pus
Skrevet

Har varmepumpe jeg ;)

Den fungerer som AC. Bare å stille den inn med ønsket antall grader C, og velge "auto".

Pusene setter stor pris på det (og det gjør jeg også) :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men her snakker vi om innekatter da, og det blir noe ganske annet. Ute kan de regulere dette selv, blir det for varmt, legger de seg et skyggefullt sted hvor sola aldri slipper til så det er kjølig, de kan finne rennende iskaldt vann og steder med trekk. Blir det for varmt inne i en leilighet og de ikke har muligheter til å regulere dette selv, kan de rett og slett dø av det. Så det er ikke tull å sette på en vifte til katten! Og hvis Minienthe har lyst til å varte opp katten sin med kalde kluter og katten liker det, hva vedkommer det deg? Plager det deg deg på noe vis?

Du, blir det så varmt inne i en leilighet at katten kan dø så kan ihvertfall ikke mennesker leve der. Tror neppe dette skjer i Norge. Bare katten har tilgang på friskt vann så går det bra. Bare spør en veterinær.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du, blir det så varmt inne i en leilighet at katten kan dø så kan ihvertfall ikke mennesker leve der. Tror neppe dette skjer i Norge. Bare katten har tilgang på friskt vann så går det bra. Bare spør en veterinær.

Da lurer jeg på hvorfor veterinærer hver sommer går ut i aviser for å si at vi skal skjerme dyra mot varmen?

Hvis et menneske er i en varm leilighet kan vi sette på dusjen og kjøle oss ned. Vi kan gå på stranda og bade. Det klarer ikke en katt.

Kan ikke vi som er glad ikke dyrene våre få lov til å gjøre det litt mer behagelig for dem?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da lurer jeg på hvorfor veterinærer hver sommer går ut i aviser for å si at vi skal skjerme dyra mot varmen?

Inne i leiligheter hvor det bor folk trenger ikke dyr noen spesielle tiltak.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Inne i leiligheter hvor det bor folk trenger ikke dyr noen spesielle tiltak.

Har du katt selv? Det har jeg vanskelig for å tro.

Skrevet

Jeg legger isbiter i vannet hans :)

Mener å ha hørt at katter ikke skal ha iskaldt vann? Drikker katten vannet med isbiter, altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...