Gå til innhold

Jeg har legeskrekk!


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Det er et psykisk problem akkurat som det å ha tannlegeskrekk!! Men nå må jeg til legen, men tørr ikke....hva skal jeg gjøre? Kan jeg ringe å snakke med legen over telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Det er et psykisk problem akkurat som det å ha tannlegeskrekk!! Men nå må jeg til legen, men tørr ikke....hva skal jeg gjøre? Kan jeg ringe å snakke med legen over telefon?

Jeg har tannlegeskrekk, og selv om broren min er tannlege og jeg går til han, er jeg like dårlig i kroppen, kaldvett over hele meg, skjelver og føler jeg ikke får puste. Hvorfor? Fordi jeg er redd for det ukjente. Jeg er redd jeg skal ha hull (noe jeg aldri har) og jeg er redd for at det skal gjøre vondt, og jeg liker ikke lydene og luktene.

Skulle jeg gått til en tannlege jeg ikke kjente hadde jeg besvimt på venteværelse ;)

Så hvorfor er du redd for å gå til legen? Er det lydene, luktene eller å se andre syke pasienter? Er du redd for at du skal være syk uten at du vet det?

Ja, ved spesielle situasjoner kan legen ringe hjem til deg, og da får du regning i posten. Du kan spørre de i resepsjonen - eller ringe dit da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også legeskrekk. Det kan derfor gå flere år mellom hver gang jeg går til lege. Men noen ganger dukker det jo opp helsemessige problemer som må undersøkes, og da MÅ jeg jo gå. :tristbla:

Min legeskrekk går ikke ut på at jeg er redd selve legen personlig. (Er jo ikke helt sprø heller :)).Det går først og fremst ut på at legen skal oppdage en alvorlig tilstand som kan være livstruende. Selvsagt er det bra om slikt blir oppdaget, men angsten for dette er såpass sterk, at jeg utsetter legebesøk i det lengste.

Når jeg går til lege, og det viser seg at ingenting alvorlig ligger bak, går jeg lettet ut fra legekontoret, og jeg kan leve i fred og harmoni en god stund til, helt til det dukker opp nye symptomer som må undersøkes. Da blir jeg helt på tuppa, og går rundt meg selv med nervene i helspenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...