Gå til innhold

Er dette nok drikke til festen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er hva vi har kjøpt inn, vi er 70 stk og ca 60 drikker (muligens noen færre siden noen vil kjøre).

Middag:

Forrett: 1,5 glass (dvs litt påfyll ettersom behov)

Hovedrett: 2-3 glass

Dessert: 1 glass

Kaffe Avec:

3 liter Baileys

2,7 liter Cognac

Festen:

4 liter Smirnoff Vodka

2 liter Bacardi Razz

1 liter Bacardi (tenker på å kjøpe en til?)

2 liter Gin

1 liter Wiskey

12 kasser med øl (0,33l)

2 kasser med lett øl

x antall kasser med mineralvann

Vi vil også servere resterende av hva som er igjenn av vin fra maten. Vi kjøper muligens noen hvitvinskartinger ekstra siden det er sommerbryllup og folk preferer hvitvin

Hva tror dere?

Er det nok?

Jeg har hørt at det går 25 drinker på 1 liter sprit (4 cl per drink).

Regner jeg på hva som er over blir det 4 drinker på alle 60 uttover kvelden + 6 øl og eventuelle rester fra middagen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er helt rett at en drink er 4 cl så dere har nå rikelig Avec, men det er nå gjerne noen som fortsetter på baileys og Cognac senere. Jeg som ikke kan drikke Baileys (pga melkeinnholdet) og ikke liker cognac hadde syntes det var godt med en Tia Maria som erstatning.

På vin kan du regne 15 cl pr glass - dvs. 5 glass pr 75 cl flaske. Man regner vanligvis 1 glass på forrett, men hvis det er mange taler og skåler til og med under forett så kan det jo være greit med påfyll.

Kanskje en ide å bytte en vodka mot en gin (gin og tonic er en veldig populær drink). Pass på at det også er noe appelsinjuice - det er godt i flere drinker.

Skrevet

Takk for hjelpen!

Da tror jeg jeg skal kjøpe en Havana Club (bacardi) og en Gin til, og så skal også sjekke ut Tia Maria!

:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

Dersom dere ikke skal ha en profesjonell bartender til å lage drinker til gjestene, så kan du garantere at en drink fort inneholder både 6-10 cl sprit alt etter hvem som heller opp. Når du heller opp kun 4 cl i et tomt glass så ser det veldig lite ut, og folk vil fort fylle mer..

Jeg personlig ville byttet ut ihvertfall den ene Bacardi Razzflasken med enten hvit eller brun rom istedet. Bacardi Razz er altfor søtt og kunstig på smak.. Brun rom smaker ofte bedre i drinker da den fort ikke har en like "bitter" ettersmak. Captain Morgans spiced rum er helt klart å anbefale.

Enig med hun som ville byttet ut en vodkaflaske med gin istedet. Er ingen fan av gin selv, men det brukes i mange drinker, og vodka har en tendens til å overskygge smaken av alt du blander det ut med.

Dere må ha masse lykke til med bryllupet, håper dere får en super feiring, og en strålende dag!

Skrevet

Vi skal gifte oss om to uker og ha 70 gjester. Av disse er det som hos dere ca. 60 som drikker (kanskje 65?). Vi har handlet inn følgende (og håper det holder..)

Velkomstdrink (Cava): 10 flasker

Forrett (hvitvin): 16 flasker

Hovedrett (rødvin): 60 flasker

Dessert (dessertvin): 6 (7) flasker

Cognac: 3 flasker

Baileys: 4 flasker

Vodka: 5 flasker (a 1 liter)

Gin: 2 flasker

Bacardi Superior: 3 flasker (a 1 liter)

Whiskey: 2 flasker

Sheridan's: 1 flaske

Øl: 15 kasser (a 0,33 l)

Rødvin: 3 kartonger (a 3 liter)

Hvitvin 1 kartong (a 3 liter)

Kommer til å kjøre enkle drinker som: Vodka Russian, Vodka Battery, Cuba Libre, Gin Tonic, Vodka/Sprite/Lime etc.

Vi kommer vel kanskje til å kjøpe litt mer vin på kartong, men regner med å ha en del igjen fra middagen?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror dere har plenty med drikke. Men personlig ville jeg nok savnet et vin-alternativ da jeg ikke er glad i sprit.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde kjøpt en del 3 litere med rød- og hvitvin i tillegg. Veldig mange foretrekker vin fremfor øl og sprit.

Ellers så hadde jeg kanskje hatt på 3 - 4 kasser med smirnoff ice. Var i et bryllup for litt siden, og da gikk det en del av det la jeg merke til :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste råd er å se an gjestene deres. Våre gjester drakk en del øl, men helt klart mest vin, + litt drinker. Smirnoff Ice eller cider var det ingen som spurte etter i baren i det hele tatt.

Skrevet

Takk for mange gode tips!!

*noterer*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...