Gå til innhold

Dps


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg har frikort og går på dps i byen. Reiser da med bil og må betale parkering i parkeringshus men dette er veldig dyrt for meg. Hørte av noen at man kan få igjen penger når man er i behandling. Stemmer dette? Hvordan går jeg frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Nei de dekker nok ikke parkeringsavgiften. du kan få dekket billigste _reisemåte_, i hovedsak kollektivtilbud (taxi eller privatbil/betaling av bensin kan en søke om, visst noe gjør til at en er nødt til det. feks helse, eller at det ikke går kollektivtransport). Unntakene gjelder uansett IKKE parkeringsavgift. Den sørger du for selv. Ingen tvinger deg til å parkere akkurat der du gjør, selvom det er det nærmeste/beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Jeg har frikort og går på dps i byen. Reiser da med bil og må betale parkering i parkeringshus men dette er veldig dyrt for meg. Hørte av noen at man kan få igjen penger når man er i behandling. Stemmer dette? Hvordan går jeg frem?

www.pasientreiser.no

Telefon: 05515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Nei de dekker nok ikke parkeringsavgiften.

Jo. Det kan dekkes.

du kan få dekket billigste _reisemåte_, i hovedsak kollektivtilbud (taxi eller privatbil/betaling av bensin kan en søke om, visst noe gjør til at en er nødt til det. feks helse, eller at det ikke går kollektivtransport).

Nei, man får ikke dekket billigste reisemåtet - dvs. kollektivtilbud. Men ja, bil eller taxi skal være av spesielle grunner. Man må ikke søke staten om dette, men det er opp til behandler å vurdere.

Unntakene gjelder uansett IKKE parkeringsavgift.

Jo, det gjør det! I noen tilfeller kan man få dekket flyreise, til og med ;)

Den sørger du for selv. Ingen tvinger deg til å parkere akkurat der du gjør, selvom det er det nærmeste/beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Går det ann å skrive opp reiseutgifter til behandling på selvangivelsen? Hvor mye kan man få igjen da? Hvordan gjøres dette? Står jo reisedager og km. når man jobber på selvangivelsen. Rart om det ikke gjelder behandlingreise også. Det er ikke min skyld at jeg er syk og siden jeg går i behandling å vil bli frisk så skal det jo ikke ramme meg og økonomisk.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg sa ikke at en måtte søke staten heller. Haha. Åjoda regjeringen bryr seg om det, vettuh.

Jeg jobber i pasientreiser og jo det er i utgangspunktet kollektivtilbud, men i noen tilfeller får en dekket andre ting også. Det er ikke alle steder det går buss, og det er ikke alle som KAN ta buss (eller andre kollektivtilbud, men her har vi da bare buss). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...