Gå til innhold

Hvordan fjerne "inteligente menyer"?

Fremhevede innlegg

Gjest Windowsbruker
Skrevet

I Windows er det såkaldte "inteligente menyer" som velger å bare vise meg de programmer jeg har brukt i det siste, og så må jeg trykke på en pil eller lignende nederst i menyen for å få fram de som skjelden er brukt. Hvordan får fjernet denne idiotiske funksjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høyreklikk på startlinjen.

Velg egenskaper.

Fjer haken for "bruk dynamiske tilpassede menyer"

Tadaaa... (slik fungerer det i win2k iaffal)

• 2 uker senere...
Gjest Windowsbeuker
Skrevet

Finner ikke noe slikt valg jeg?!?!

Skrevet

Kan også hende det kalles "Use Personalized Menues".

Gjest Windowsbruker
Skrevet

Jeg har norsk Windows 2000 Professional.

Går inn på Egenskaper etter å ha høyreklikket på Startlinja. Får da to skilleark "Generelt" og "Avansert". Finner ikke noe om dynamisk tilpassede menyer noe sted der...

Skrevet

Jeg bruker Windows 2000 engelsk utgave. Går jeg inn under egenskapene til startlinjen har jeg nederst på General skillearket "Use Personalized Menues". Regner med at det er noe tilsvarende i den norske versjonen. Denne skal ikke være huket på.

Gjest Windowsbruker
Skrevet

På skillearket "Generelt" har jeg valgene:

-Alltid øverst

-Skjul automatisk

-Vis små ikoner på startmenyen

-Vis klokke

Ikke noe mer...

Skrevet

Hmm.. kanskje det ikke går i norsk Windows 2000? Høres litt utrolig ut men.. Kanskje noen som har norsk Windows 2000 kan hjelpe?

Gjest Windowsbruker
Skrevet

Denne instillingen du snakker om, er det den som gjør at dette tullet forsvinner i Word også? Eller er det egen instilling der?

Skrevet

Mener den gjelder for alle programmer. Har fått sjekket med en som sitter på en norsk windows 2000 maskin og der er det det siste valget under "generelt" på startmenyegenskapene. Så se godt etter der.

Skrevet
På skillearket "Generelt" har jeg valgene:

-Alltid øverst

-Skjul automatisk

-Vis små ikoner på startmenyen

-Vis klokke

Ikke noe mer...

Ehh.. den SKAL stå under "Vis klokke" :D

Jeg har norsk win2k og HAR det valget. MEN! Jeg har windows 2000 pro.. Har du?

Gjest Windowsbruker
Skrevet

Har Win 2000 Pro ja, og jeg lover... det står ikke mer under "vis klokke"..

Jahaja, så da er det vel ulovlig å gjøre om på dette her på jobben da... *sukk*

Skrevet

Du har sikkert for lite rettigheter. Kan ikke skjønne noe annet.. :-?

Skrevet

Renger med det ja.. Makan!

Hva i all verden kan være grunnen til at man ikke får lov å endre på noe slikt? *sukke oppgitt*

Skrevet

Hva i all verden kan være grunnen til at man ikke får lov å endre på noe slikt? *sukke oppgitt*

Du må nok da ha administrator rettigheter. Hør med IT-ansvarlig så ordner det seg kanskje.

Skrevet

Uttaler meg nå som administrator for en bedrift;

Fordi brukere ikke alltid skal endre ting. Dette er administrators jobb. Brukere skal bruke PC-en til det de har fått beskjed om;)

Gjelder ikke bare dynamiske menyer, men også andre ting..

Som Mrs.B skrev.

Ta kontakt med IT-ansvarlig på jobben din, så fikser de det for deg :) Det er derfor de er der. Selv om de ikke alltid liker å innrømme det :sjarmor:

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at brukere ikke kan ha alle slags rettigheter, men det å ikke kunne fjerne dynamiske menyer høres nå utrolig sært ut! Hehe... At pcen bare skal brukes til det den skal brukes til er en selvfølge, men slike innstillinger kan da ikke skade...

Skrevet
Jeg er fullstendig klar over at brukere ikke kan ha alle slags rettigheter' date=' men det å ikke kunne fjerne dynamiske menyer høres nå utrolig sært ut! Hehe... At pcen bare skal brukes til det den skal brukes til er en selvfølge, men slike innstillinger kan da ikke skade...[/quote']

Nææh.. Standard brukerinstillinger er veldig kjekt for oss administratorer, men kanskje ikke så populært blant brukerne! :)

Skrevet

Skjønner ikke at noen vil bruke disse dynamiske menyene jeg - synes det er skikkelig plagsomt å måtte klikke ekstra ganger bare for å få opp alt jeg skal se. Godt jeg er min egen administrator. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...