Gå til innhold

Uansvarlig artikkel fra VG


Gjest Mung

Anbefalte innlegg

VG

"Hei alle sammen, hvis dere ikke visste det; slik gjøres det, her kan det kjøpes og billig er det også. Og best av alt det er ikke ulovlig! Løp og kjøp....!"

Er dette nødvendig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

det er vel ingen hemelighet hvordan dete virker, det var jo det som sprenkte kursk og en lekasje av vannstoff (hyderogenperoksid) fra en torpedo det eneste konsekvensen det kan bli her er vel at det blir forbut og selge hårfargingsmidler til vanlige

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med tilgang på google finner allerede utallige artikler/oppskrifter hvis de har interesse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

De som har driven til å drifte en terror-celle vil finne ut av slikt veldig lett og uten VG's hjelp.

Dessuten har de lagt ut ting som jeg synes har vært mye mindre ansvarlig, som f. eks. detaljerte planer om Obama sitt Norges-besøk hvor de la ut kart og greier over hvor han skulle kjøre og oppholde seg.

Men, politiet har tydeligvis ikke sett noe problem i å dele slikt med media, så da stoler jeg på at de har mer peiling på slikt enn hjemmeskuere og forstå-seg-påere som oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sprengstoffet som er problemet, det er de gale hjernene som mener at deres mål kan fremmes gjennom mord på tilfeldige mennesker, som er problemet. At det står en beskrivelse av ENDA en improvisert sprenganordning i en avis, kommer ikke til å gjøre stort fra eller til. Hydrogenperoksyd sammen med f.eks alkohol eller aceton, er en temmelig ustabil miks, og ganske uforutsigbar. *Ikke noe JEG ville puslet med dersom jeg ville sprenge noe i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tenkte jeg også på da jeg leste artikkelen. En ting er nå at "seriøse" terrorister nok vet hvor de skal finne info om dette uten VG's hjelp, men en annen sak er at det kan gi tips til andre "gærninger" som ellers ikke ville kommet på tanken å prøve seg med sprengstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der tenkte jeg også på da jeg leste artikkelen. En ting er nå at "seriøse" terrorister nok vet hvor de skal finne info om dette uten VG's hjelp, men en annen sak er at det kan gi tips til andre "gærninger" som ellers ikke ville kommet på tanken å prøve seg med sprengstoff.

Det er kanskje en god ting at huene redigerer seg ut av genpoolen i ung alder. For det er det som skjer når man begynner å tukle med hydrogenperoksyd og brennbar væske. Det eneste hydrogenperoksyd gjør, er å spalte seg i vann og oksygen. Med avgivelse av varme. Det er i seg selv ikke så slemt. Men tilsetter man olje, alkohol, aceton eller en annen brennbar væske, så får man en eksplosiv blanding. En ting som gjør hydrogenperoksyd ekstra skummelt, er at nær sagt hva som helst virker som katalysator for spaltingen, og den går også fortere når temperaturen stiger. Det er altså en slags kjedereaksjon. Men som sprengstoff passer det kun for folk som syns det er greit at de går i lufta sammen med bomben.

Men jeg tviler litt på om RENT hydrogenperoksyd er noe man kan kjøpe på fargehandler, først og fremst fordi det er så ustabilt. Det man bruker til bleking og sånt, er oppløst i vann, og holder en konsentrasjon på 3-6 prosent eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den hydrogenproksyden man kjøper til sår"koking" etc på apoteket da, hvordan er den i blandingsforholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den hydrogenproksyden man kjøper til sår"koking" etc på apoteket da, hvordan er den i blandingsforholdet?

Du får gå og spørre. Men husk å ta av deg hijaben først, ellers blir det bare sånn pinlig taushet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå og spørre. Men husk å ta av deg hijaben først, ellers blir det bare sånn pinlig taushet...

Må innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet av dette svaret.

Jeg tror konsentrasjonen man får kjøpt på apoteket er 3%

Frisør-hydrogenperoksid er vel kanskje 10%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man virkelig skal lage en bombe så kunne man visst bare blande kunstgjødsel og diesel i en tønne og antenne denne på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du får hydrogenperoksid hos optikeren også. Oksysept linseveske er hydrogenperoksid 3%. Og der er det neppe noen som reagerer på at du kjøper ett års forbruk i slengen.

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...