Gå til innhold

Tenker du på dine kommende barn

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

1 Bryr du deg om barna dine blir superpene og sexy når de vokser opp, eller det det samme for deg?

2 Når du er på kjærestejakt, tenker du da på dine kommende barn, på utseende og (p)sykdommer?

3 En gang i fremtiden (man vet jo aldri hva som blir mulig), kunne du da tenkt deg å tegnet opp barnas utseende, personlighet, legning, interesser og diverse andre ting opp på en pc og på et eller annet vis scannedt (eller noe) det inn i barna før de blir født?

4 Hvis nummer tre en gang blir mulig, hva slags samfunn tror du vi vil få da?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

1 Bryr du deg om barna dine blir superpene og sexy når de vokser opp, eller det det samme for deg?

2 Når du er på kjærestejakt, tenker du da på dine kommende barn, på utseende og (p)sykdommer?

3 En gang i fremtiden (man vet jo aldri hva som blir mulig), kunne du da tenkt deg å tegnet opp barnas utseende, personlighet, legning, interesser og diverse andre ting opp på en pc og på et eller annet vis scannedt (eller noe) det inn i barna før de blir født?

Ang. spørsmål 3:

Dette er ikke så langt unna som vi tror.

Via data vil man kunne plotte inn egenskaper man ønsker hos barnet feks høyde, beinbygning, hudfarge, øyenfarge, hår osv. Man vil også velge ønsket personlighet, legning, interesser osv. Og sim-sala-bim, dataen finner passende donorer fra hele verden og barnet du drømmer om vil kunne bli ditt. Så må man bare ikke bli så alt for skuffet om ikke barnet arver egenskapene man prøvde å kjøpe.

Spørmål 4: Ja, det er jo interessant. Om 50 år er dette kanskje den vanligste måten å lage barn på. Ønsker vi det?

Skrevet

Det bryr jeg meg ikke om.

Nei. Jeg velger mann etter følelser, personlighet og kjemien oss i mellom.

Nei, helt uaktuelt.

Et samfunn jeg helst vil slippe å være en del av, et overfladisk samfunn hvor kun de perfekte er bra nok.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte ikke noe særlig på utseende, men heller på hvordan han vill bli som far. Han hadde barn fra før og var ikke så veldig nøye med oppdragelse. Jeg visste det vill bli en drakamp fordi jeg ville vært nøye med mine egne barn.

Det bli ikke noe av dette forholdet, mye fordi han har barn fra før.

Når jeg treffer en ny mann nå så ser jeg heller på hvordan han vil bli som far, enn på utseende.

Skrevet

Historien om den geniale professoren som hadde vunnet Nobelsprisen i fysikk og ønsket seg barn passer her.

Siden han ikke akkurat var en fryd for øyet kontaktet han vinneren av Miss Universe konkuransen. svært vakker, men ikke så smart.

Hun ville gjerne ha barn med ham, og de tilbragte mange timer med å drømme om dette utrolig kloke og vakre barnet som var på vei.

Barnet ble født, og hadde arvet farens utseende og morens intelligens...

1.Barnet blir som det blir. Jeg håper det får et godt liv.

Å være tiltrekkende er ikke en sikkerhet for å få det.

Det finnes tungt narkomane, men svært vakre mennesker f.eks.

2.Når jeg traff mannen min tenkte jeg over hva slags far han ville bli.

Arven kan jo lett hoppe over et eller flere ledd, så selv om han er perfekt, er det ikke garrantert at barnet ikke arver noe fra lenger bak i hans eller min famillie.

3. Nei aldri. Tanken byr meg imot.

4. Et kaldt og hardt samfunn hvor de som av en eller annen grunn ikke mestrer livet så godt faller enda mere igjennom enn idag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De blir som de blir. Ja, det hadde nok vært fint for barnet om det var heldig med utseende, men for min del så spiller det vel egentlig liten rolle, er jo glad i ungen likevel. Selvfølgelig litt kjipt om de ser ut som de krøp ut fra nærmeste mosegrodde stein i røysa då.. :gjeiper:

Nei, det gjør eg ikkje.

Nei. Alvorlig talt..

Forfengelig, falskt, idiotisk drittsamfunn hvor alle hadde vært "perfekte" når det gjaldt utseende, og alle hadde ein "perfekt" personlighet og kun sunne interesser og aldri gjorde noe galt, kult, spontant eller rebelsk, homser og lesper hadde neppe fantes lengre.

Så kjedelig det hadde vært.

Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange som kaller barna sine for _sexy_, men man vil jo selvsagt få pene barn. Jeg tror uansett at man elsker barna sine uavhengig av utseende, og man ser nok forbi utseende også siden man elsker de så høyt ifra de var barn.

Tenker absolutt ikke på hvordan barn jeg og denne fyren kommer til å få sammen. Kanskje p.g.a at jeg ikke egentlig vil ha barn? Men jeg velger jo menn som jeg selv synes er pen og attraktiv. Dessuten er jeg aldri sammen med menn som røyker eller har sykdommer, og lignende, det er bare sånn jeg er.

Nei? Hvis dette en gang hadde blitt mulig hadde nok alle tegnet opp disse perfekte barna som det var ingenting galt med, og samfunnet hadde mest sannsynlig gått dukken. Tenk da, hvis ingen barn skulle slått seg på lekestativet, ingen barn skulle spist jord og sand i sandkassen, ingen barn som var født med et ekstra kromosom, alle barnas interesser var forhåndsbestemt - hva i alle dager er så flott med det??? Det er ikke en barndom! En barndom er en gradvis utvikling fra barn til voksen, ikke en programmering som var forhåndsgjort som man skal gå gjennom.

Først et "fucked up samfunn", og så inget samfunn.

Skrevet

1. Sexig enligt vem? Det finns ju någon för alla. :) Men så länge de är friska och trivs med sig själva är jag nöjd!

2. När jag träffar nya killar tittar jag automatiskt på tänder och sjukdomar, det ligger ju i människans natur att hitta bra gener. Men jag dumpar ju inte en kille för att han är allergisk mot pollen. Jag skulle heller inte bry mig om min största kärlek råkade ha en svår ärftlig sjukdom, bara förbereda mig på det värsta och se vad det finns att göra åt det när det blir aktuellt med barn.

3. Om det gick att eliminera risken för att mina kroniska sjukdomar (svår astma och kraftig allergi bland annat) skulle överföras till mina barn så skulle jag naturligtvis vilja göra det! Men jag skulle aldrig, aldrig få för mig att göra barnen så snygga och smarta som möjligt genom att mixtra med generna.. Ett barn är en produkt av två människor och inget annat.

4. Jag tror att människan skulle utrota sig själv och planeten. Alla människor kan inte överleva, och skulle de göra det blir det överbefolkat. Börjar man mixtra med gener för att få bort defekter och få en mer intelligent människa så blir ju medellivslängden för en individ mycket längre och överbefolkningen är ett faktum. (Jag vet att jag skrev att jag inte ville att mina barn skulle få astma, men det är ju annorlunda när man pratar om sina egna barn. :gjeiper: )

Gjest SmallTalk
Skrevet

1. Nei, det viktigste for meg er at de får god helse, sunn fornuft og et godt liv.

2. Nei. Tenker på kjemi med partneren og hvordan han eventuelt vil bli som pappa. Nå er barn noen år frem i tid, men jeg vil ikke ha barn med en person som ikke er villig til å prioritere dem og ta ansvar for dem.

3. Nei, hva er da interessant med å få barn? Dersom man kan forhåndsprogrammere dem så fjerner man jo litt an "spenningen" om hvordan de vil bli og hvordan de vil formes. Barn er et resultat av arv og miljø, ikke programmering. Det er ikke roboter som i "AI" det er snakk om.

4. Et ekstremt kjedelig og lite utfoldene samfunn.

Skrevet

1. Håper de får et utseende som ikke får dem til å stikke seg spesielt ut, hverken i den ene eller andre retningen. Jeg vil at de skal vinne frem i livet for hva de kan og gjør, ikke fordi de er modellpene, ei heller at de skal holdes tilbake av et oppsiktsvekkende fælt utseende.

2. Tenker helt klart på sykdommer. Selv har jeg vært frisk hele livet, men jeg vet at mange i tidligere generasjoner har vært plaget av en arvelig sak, og jeg kan dessverre ikke utelukke at jeg bærer det samme. Jeg tenker derfor at det er lurt å avstå fra partnere som er belastet på samme måte, for å unngå en uheldig kombinasjon av genfeil. Generelt har jeg et bevisst forhold til partneres helse og spesielt genetiske forhold i slekten deres. Jeg opplever sykdom hos nærstående som en såpass stor belastning at jeg helst ikke vil bygge et liv med noen med utpreget dårlig helse. Er spesielt skremt av tanken på at partneren skal bli psykisk syk og etterlate meg med i praksis aleneansvar for små barn.

Tenker ikke spesielt på utseende. Tenker som så at om jeg klarer å bli forelsket i henne er sikkert utseendet godt nok til at også avkommet ser greit ut. Tenker ikke spesielt på om hun vil bli en god forelder, jeg har en tendens til å kun forelske meg i jenter med de kvaliteter jeg også anser som en fordel for vordende foreldre.

Skrevet (endret)

1: Vel, akkurat det tviler jeg på blir et problem mtp genene fra min kommende mann, og min families gener, så nei. Ikke noe jeg anser vil bli et problem.

2: Det første er et uaktuelt tema, men dette med (p)sykdommer er noe jeg tar i betraktning ja. Jeg dumpet en eks litt pga at han hadde en alvorlig sykdom som for det første gjør så han ikke lever i så mange år. En annen grunn ville og vært at barna trolig ville arvet denne sykdommen. Synd han brukte et halvt år på å fortelle om dette. Dette var ikke den eneste grunnen til at jeg dumpet han, slik at det er sagt. Hadde jeg virkelig elsket han hadde jeg nok gått for han.

3: Nei. :skratte::hoho:

4: Rimelig psycho.

Endret av Frk Snasen
Skrevet

Det har jeg aldri ofret en tanke. For meg finnes det viktigere ting enn utseende.

Ja, jeg tenker på mine kommende barn med min kjæreste, men lite på utseende og sykdommer.

I grunn ikke.

Et enda mer overfladisk samfunn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke om det var på NRK eller TV2 men for noen uker siden var det en reportasje om en amerikansk dame som var medlem i en klubb for "beutyful people". Hun hadde klare meninger om så fint det ville vært om det ble lagd donorbank der vakre mennesker kunne kjøpe sæd-/egg fra andre vakre. Når hun ønsket seg barn var hun klar for å benytte seg av et slikt tilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...