Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Noen som har peiling? Betyr det at man driver butikken selv og tar ut overskuddet eller har man fast lønn uansett? Sitter man i kassa og har kjipe vakter eller er det 9-16 jobb på kontoret?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Fast lønn vil eg tru. Begge deler, man sitter i kassa når det trengs.
sanmal Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 nei det betyr at du driver butikken for kjeden eller eieren og har fast lønn. Hvis du går inn i en jobb som butikksjef, kan du bare glemme 9-16 jobb ;-) har selv vert butikksjef, og det er lange dager og lite familietid . men hvis du har mye arbeidslyst og ståpåmot og ikke har barn, vil jeg absolutt anbefale stillingen , det er veldig morsomt og givende.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 nei det betyr at du driver butikken for kjeden eller eieren og har fast lønn. Hvis du går inn i en jobb som butikksjef, kan du bare glemme 9-16 jobb ;-) har selv vert butikksjef, og det er lange dager og lite familietid . men hvis du har mye arbeidslyst og ståpåmot og ikke har barn, vil jeg absolutt anbefale stillingen , det er veldig morsomt og givende. Signerer! Jeg har ikke jobbet i Rimi, men var butikksjef i en Jernia butikk noen år. Absolutt givende og spennende jobb, men fy f@en det var tøft i perioder. Glem 9-16 jobbing i en butikksjefstilling, det er utopi!
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Rimi har ganske lange åpningstider, trodde butikk sjefen hadde mer kontortid og fast arbeidstid jeg. Er det vanskelig å kombinere med barn altså?
Gjest SmallTalk Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 (endret) Rimi har ganske lange åpningstider, trodde butikk sjefen hadde mer kontortid og fast arbeidstid jeg. Er det vanskelig å kombinere med barn altså? En butikksjef har IKKE fastarbeidstid som ligger innenfor 09-16. Det kan du i grunnen bare glemme i en matbutikk. Og dersom det kommer sykemeldinger og annet frafall som du ikke får dekket opp med andre folk, så må du ta jobben selv. Uansett om det er midt i ferien din. Jeg kjenner butikksjefer som ofte jobber 06-21, og dette er ikke unormalt. I tillegg til at de jobber på søndagene også for å komme i land med varebestillinger og å få ryddet opp i butikken pga mangel på tid i ukedagene. Så lenge du ikke eier butikken, så vil du heller ikke kunne ta ut overskudd. Og lønna vil som sagt være fastlønn. Ikke noe tillegg pga ukurante arbeidstider og sannsynligvis dårlig med mulighet til å ta ut avspasering. Bare et spm: Har du i det hele tatt jobbet i matbutikk før? Endret 8. juli 2010 av SmallTalk
hemmelinemmeli Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Hmmm.... Jeg kjenner to som er butikksjef i matvarebutikk, samt at min mann var dette tidligere. Ingen av dem jobber så lenge som dere beskriver. Ingen av dem eide butikken heller, men fikk en viss prosent av et eventuelt overskudd i bonus en gang i året. Dette avtaler du under lønnsforhandlingene. Min mann jobbet sjelden overtid, jobbet for det meste 8-16. Fire kvelder i året gikk med til varetelling. Jobben kan være spennende og utfordrende i begynnelsen, du har mye du skal forholde deg til. Du har personalansvar, samtidig som du skal tilfredstille kravene dine overordnede stiller til deg. Etterhvert som man har jobbet noen år, går mange litt lei, i alle fall gjorde mannen min det. Så han hoppet over til noe helt annet, og ble lærer i stedet. Dersom man jobber fra 06-21 på fastlønn, blir det ikke rare timelønnen gitt....
Gjest Coarvi Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Kommer helt an på butikken og en selv. Det er faktisk en del butikksjefer som jobber 9-16 og som aldri er å se bak kassa, det kommer jo helt an på hvordan man har fordelt ansvaret, og ikke minst hvor stor butikken er. Men, man må så klart være forberedt til å ta en del uforutsette senvakter selv også, for som sagt har butikksjefen til syvende og sist ansvaret for at noen er på jobb i tilfelle sykdom.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 Noen som har peiling? Betyr det at man driver butikken selv og tar ut overskuddet eller har man fast lønn uansett? Sitter man i kassa og har kjipe vakter eller er det 9-16 jobb på kontoret? Man er sjef for butikken, tar avgjørelser, ansettelser osv. Vanlig butikkarbeid som de andre medarbeiderne også, som varepåfyll og sitte i kassa, men man må også håndtere bestillinger, kreditnotaer, leverandører osv. Men man har flere sjefer over seg også. De fleste store selskap har distrikts-sjefer osv også. Dessuten har man en høyre hånd , ass.sjef, som gjør så og si det samme som sjefen men med mindre ansvar. Man får fast lønn ja, men det innebærer også at man av og til blir nødt til å jobbe overtid også uten ekstra betalt.
ninuska_ Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 (endret) Jeg svarer, selv om det ikke angår en Rimi-butikk (jeg så dette etter at jeg hadde skrevet ) Sjefen vår jobber for det meste 06-15, hver eneste dag, siden vi har en søndagsbutikk. Når det er sykdom eller lignende på jobb (hvis ingen andre kan ta vakten), må han stille opp selv. Enkelte ganger har han jobbet fra 06-24. Han tar ut bonus ved overskudd en gang i året. Ellers innebærer det hva de andre har skrevet. Hvis det er tipping / post i butikken, vil du betjene den også, samt å sitte i kassa ved kø / pauser. Endret 8. juli 2010 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå