Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Del Skrevet 7. juli 2010 Har funnet en mitsubishi galant 93 modell som har gått over 300 tusen. Til dere som har litt peiling: er det risikabelt med tanke på motor og girkasse? kommer det trolig til å ryke i nærmeste fremtid eller? Han skal ha 15-20 for den..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 7. juli 2010 #2 Del Skrevet 7. juli 2010 Registerreima er vel det første du må skifte, omtrent før du tar bilen i bruk. Mulig giret trenger litt oppdatering, men det avhenger jo av tidligere stell med bilen. Hvor mange hk har en m galant? Motoren bør jo holde til 5-800 tusen hvis det er en 2 motors. Du må også regne med å bytte støtdempere kanskje, men trolig eksosrøret i alle fall. Får du ikke med noen bilkyndige eller noen som kan late som de er, og prute litt ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 7. juli 2010 #3 Del Skrevet 7. juli 2010 Registerreima er vel det første du må skifte, omtrent før du tar bilen i bruk. Motoren bør jo holde til 5-800 tusen hvis det er en 2 motors. Det kommer jo helt an på når den sist ble skiftet. Galant skal ha skifte relativt hyppig, er den kjørt 300,000 er den gjerne på sin 5./6. rem nå. Hva mener du med 2 motors? TS, hvis den du ser på er utstyrt med ABS må du sjekke at den virker. Ellers ser jeg de er utsatt for å koke toppen, ta en titt i ekspansjonstanken og nedi oljepåfyllingen, ser du "majones" er det bare å gå videre til neste bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 7. juli 2010 #4 Del Skrevet 7. juli 2010 Regner med det menes 2 liters. Det er nok ikke noe særlig risiko ved å kjøpe en slik bil, gitt at den føles tight og fin, og at den er godt vedlikeholdt. Hør godt etter ulyder i motor og girkasse. Føles den fin, er den som regel fin også. Biler som føles dårlige, altså slarkete, gyngete osv. er som regel ikke spesielt godt holdt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 8. juli 2010 #5 Del Skrevet 8. juli 2010 den type bil er det rust du først må se etter, de ruster mye og har det først kommet må det tas fort, det sprer seg utrolig raskt om det først har begynr. mitsu motorene går som regel langt, naboen sinn har snart krabbet opp til 500 og går som ei klokke, men må vel på dynga nå pga rust. ellers er det vanlige slitedeler som bremser, foringer, endeledd og bærekuler, og som nevnt her, reg-reim. lenge siden den ble eu-godkjent? en eu kontroll sier noe om bilen men ikke alt. lykke til:-) linker til tester av bilen: http://www.bilnorge.no/pdf/1997_-_BRUKT-TESTER/05-97_Mitsubishi_Galant.pdf http://www.dinside.no/3393/bruktbil-galant-ugalant-men-bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 9. juli 2010 #6 Del Skrevet 9. juli 2010 Det hørtes risikabelt ut, med såpass gamle og langtkjørte biler vet du jo aldri. Men på den annen side så er det heller ikke mange kronene du betaler, så da får du vurdere risikoen - kanskje får du en bil som vil gå i flere år til for en billig penge. Men prut i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #7 Del Skrevet 12. juli 2010 Da har jeg og svigers gått gjennom bilen. Det er utrolig nok ikke noe rust i det hele tatt. Bilen har vært tecylbehandlet og er kjørt i nord-norge dvs: ikke saltet veier. Registerreim, bremseskiver, bremseklosser, plugger, oljefilter, luftfilter, toppakning og olje er nylig byttet. Ingen skavanker på karosseri, innvendig: helt grei. nylig sotede vinduer bake på sidene og bakruta. Eu godkjent til jan 2011. Tror jeg skal satse på denne bilen til Førstegangsbil. Det er en bilmekaniker som har hatt den det siste halve året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 12. juli 2010 #8 Del Skrevet 12. juli 2010 høres jo bra ut det da, lykke til:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. juli 2010 #9 Del Skrevet 13. juli 2010 Høres helt kurant ut. En ting du kan notere deg er at soten mest sannsynlig må av ved neste eu-kontroll, men det er jo bare en bagatell, men et fint prutningspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plosiv Skrevet 17. juli 2010 #10 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg har en galant 94-modell, og den går som ei klokke. Den er ufattelig trofast, og starter alltid - men den er i ferd med å ruste helt opp dessverre. Den skal eu-godkjennes nå i august, og er redd for at det blir for kostbart å reparere. Så sjekk rust veldig nøye - kanaler og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå