L79 Skrevet 15. september 2010 Forfatter #41 Del Skrevet 15. september 2010 En ny dag nærmer seg mot slutten og vi har i dag vært hos jordmor for første gang. Hun var ei hyggelig dame som både hadde tid til både gode råd og en fin samtale. Her fikk vi for første gang høre hjertelyden så det var fint! :rødme: Ellers har jeg fått innkalling til sykehuset til mandag. Det er dette evinnelige blodtrykket jeg er blitt henvist for. Fordelen med å komme på sykehuset er at det blir en ekstra ultralyd på oss - det blir bra! Egentlig skulle jeg hatt legetime på tirsdag, men denne har jeg avlyst - får heller komme tilbake til tidspunkt når jeg har vært på sykehuset. Vi har også kjøpt Bugaboo Camelon. Fant den brukt på finn! Den var svart og grå og ser veldig fin ut. Gleder meg til å få den i posten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. september 2010 #42 Del Skrevet 15. september 2010 Så flott med en vennlig jordmor, da har du vært heldig Gratulerer med vogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. september 2010 #43 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg har også superjordmor, det er så betryggende Gratulerer med vogn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 17. september 2010 Forfatter #44 Del Skrevet 17. september 2010 Takk takk begge to! I natt så var jeg nede på do (BOMBE). Da jeg kom opp i senga igjen, så kjente jeg plutselig at magen hadde blitt hard. Jeg har kjent at jeg har blitt større sakte men sikkert, men dette var sært. Jeg hørte at samboern var halvveis våken, så jeg tok hånda hans og sa kjenn. Oi kom det fra han før han snudde seg og sovna igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. september 2010 #45 Del Skrevet 17. september 2010 Søte samboern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 17. september 2010 Forfatter #46 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg vet - og der lå jeg og kjente etter og fikk ikke sove... Makan... Jeg spurte i dag tidlig da vi spiste frokost om han huska at jeg hadde gjort det - og det bekrefta han, så han kan jo ikke ha vært helt i svime! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 21. september 2010 Forfatter #47 Del Skrevet 21. september 2010 I går var vi på sykehuset med det berømmelige blodtrykket mitt. De lurte egentlig på hvorfor jeg var der- det var jo ikke SÅÅÅÅ høyt. Hvem skal man tro på?? Fastlegen som er bekymra og vil ha meg til kontroll hver 2. uke, eller sykehuslegen som ikke er bekymra i det hele tatt og som sier jeg ikke trenger å gå til legen før om ca 4 uker... Jadda - man blir ikke helt klok på dette her... Men, vi fikk nå i alle fall sett nurket igjen - vel på et relativt dårlig UL-apparat. Også fikk vi time til ordinær UL den 10. oktober - så det nærmer seg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. september 2010 #48 Del Skrevet 21. september 2010 Leger har veldig ulik oppfatning av hva som er høyt blodtrykk osv. Noen har jo bare generelt litt forhøyet blodtrykk, noen ner faktisk født med det, så sånn er det bare. Men jeg skjønner godt det ikke er lett å forholde seg til det de sier når en sier en ting, og en annen noe annet. Spennende med UL 10.oktober. Vil dere vite kjønnet på babyen? Ja, har du tippeliste? Jeg tipper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 21. september 2010 Forfatter #49 Del Skrevet 21. september 2010 Her skal vi vite kjønn ja. Vi har funnet ut at det er det enkleste... Tippeliste har jeg ikke, men er ganske sikker på at det blir gutt jeg også. (Så da er vi i alle fall to... - eller 3 da - for sambo mener det samme. Forresten svigermor også - 4 da. Har ikke hørt noen jenteforslag enda, så jeg satser på at det stemmer) Ikke for det - "dommen" kommer jo forhåpentligvis i oktober så vi får se da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. september 2010 #50 Del Skrevet 21. september 2010 Satser på at den lille vil vise seg frem ja... vi skal på UL 8.oktobe, så krysser fingrene for den fredagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #51 Del Skrevet 23. september 2010 Ok - hvis 8 oktober er en fredag - så skal nok ikke vi den 10. oktober - hmmm - det er nok den 11 eller 12 da. Det gikk tydeligvis litt fort å kikke på det timekortet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #52 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Nå har jeg hatt noen dårlige dager. Kjedelig og slitsomt når hodepinen raser og man ikke har sjans til å være oppegående og hyggelig. Man kan jo bli drittlei av halvparten. Denne migrenen min synes ikke å gi seg så lett lenger. Nå kan jeg sove - eller det vil si - prøve å sove uten å klare å få "hodet over vann" igjen. Man vil jo helst ikke spise så mye tabletter heller - men må vel innrømme at det har blitt en paracet eller to i løpet av den siste uka. I tillegg kom magen plutselig! Så det er jo hyggelig. Her i forrige uke måtte jeg innrømme at buksene begynte å bli veldig trange. Ei venninne av meg har akkurat fått barn nr 2 og har "lempa" over alle buksene sine til meg - så da er jo jeg fornøyd! Endret 1. oktober 2010 av L79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 1. oktober 2010 #53 Del Skrevet 1. oktober 2010 Så flott at du har fått hennes gravidbukser Leit å høre om hodepinene.. jeg har også vært plaget med noe hodepine de siste dagene, og den blir virkelig ille om jeg ikke er flink til å drikke nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 4. oktober 2010 #54 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hodepine er forferdelig. Jeg har hatt hodepinen fra helvete i det siste, det er helt grusomt. til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #55 Del Skrevet 12. oktober 2010 Nå var det lenge siden jeg har vært innom her. I dag var det vår tur å være på UL. Hun hadde en god, lang undersøkelse som avdekket at vår lykke ikke er lyseblå, men lyserosa! Merkelig at vi nå må si hun i stedet for han til den i magen... Ellers var alt bra, ingenting unormalt funnet på noen måte. Altså kan vi glede oss videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. oktober 2010 #56 Del Skrevet 12. oktober 2010 Så koselig, dere venter en liten pike :rødme: Håper jeg kan følge i dine fotspor på akkurat det planet om litt over en uke :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 12. oktober 2010 #57 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hurra for jente i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 12. oktober 2010 #58 Del Skrevet 12. oktober 2010 Gratulerer med alt vel og jentebaby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #59 Del Skrevet 13. oktober 2010 Takk takk alle sammen. Nok en gang var det spennende å være på UL, men vi måtte vel i etterkant innrømme at vi fikk bedre bilder da vi var på UL i uke 11. Er det noen som vet hvorfor det kan være slik? Kan det ha noe med mengden fostervann og andre forstyrrelser å gjøre. Det er "uvanlig" at en baby på 5 cm skal komme tydeligere fram enn en på gode 20 cm. Uansett - det er liv der inne og det er jo faktisk det viktigste! Så får vi bare håpe at nurket er friskt når det også kommer ut av magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #60 Del Skrevet 19. oktober 2010 Vi har bestilt oss ferie til egypt og reiser om 2 uker. Det blir deilig! Vi får bare passe på å bruke antibac og være masse i vannet for at ikke lillejenta blir for varm inni der. Formen er fin - jeg sover relativt godt på nettene og er ikke like trøtt som det jeg har vært tidligere. Ellers er jeg over halvveis - utrolig hvor fort tida går! måtte det bare fortsette i samme "tralten". Samtidig må jeg vel innrømme at hovedgrunnen til at det går fort er vel at formen er såpass fin som den faktisk er. Ei venninne av meg skal finne fram alt mulig av ting og utstyr som hun vil selge til oss - så tar vi en tur på besøk og plukker med oss det vi vil ha. Utrolig deilig å slippe å måtte ta så mange valg. (Jeg er nok litt forskjellig i forhold til mange andre her inne på akkurat det planet..) Vi har barnevogn og dunpose i hus, sprinkelseng skal males, ellers er den i boks. Har kjøpt 2 sett med bukse/genser og laken til barnevogn. Babypledd er strikka - jeg holder på med ett hekla i tillegg i deilig alpakka! Har starta på hentesett og engasjert mamma til å strikke litt ulikt. Bortsett fra det har vi ikke tenkt på noe som helst.. jaja, vi har nå enda noen måneder igjen - heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå