Gjest ~Milla~ Skrevet 20. august 2010 #21 Del Skrevet 20. august 2010 Så koselig lesing, artig at kaken OG nyheten ble tatt godt imot :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 20. august 2010 Forfatter #22 Del Skrevet 20. august 2010 Vi var ikke så veldig bekymra for at de ikke ville bli glade. Nesten alle i vennegjengen - og alle søstrene til svigermor har barnebarn - så jeg vet det har vært etterlengta. Er mer spent på mamma og samboeren. Der har jeg dikta ett vers til en sang som lyder som følger. Det var en gang en mormor, og en besten ...., Tre barnebarn de hadde og enda en på vei "barn 1", "barn 2" "barn 3" og tralla. Melodien er "Jeg har ei gammal tante - som heter Monica. Verset er nummer 5 av totalt 8 og ingen vet noe av de som er der - bortsett fra oss da. 80 gjester eller noe skal få lov til å synge. Det blir moro! Planen er å tape sangen fast under stolen, slik at ingen leser den før det er tid for sang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. august 2010 #23 Del Skrevet 20. august 2010 Så utrolig artig, skulle likt å sett ansiktsuttrykkene på de når de komemr til det verset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 24. august 2010 #24 Del Skrevet 24. august 2010 Hei! Nå fant jeg deg jeg også :happy: Gøy å følge de som er ca like langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #25 Del Skrevet 26. august 2010 Bursdagen til mamma er vel overstått og først fikk den minste søstra mi lese sangen. Hun spurte - hvem er trala? Da viste jeg henne verset og det var jubel i taket. Søstra i midten kom så og leste gjennom sangen. Da hun kom til 3 barnebarn og 4.mann på vei så måtte hun lese det 3 ganger og telle inne i seg - hvor mange er det egentlig vi har? Så kikka ho opp og begynte å le. Sangene var festa under stolene - for at ikke alle skulle lese gjennom teksten på forhånd. Jeg hadde en liten tale, mens folk fant fram sangene. Da kom det fra mamma - hvem er trala? yngste søstern sa - jeg vet ikke. Også satte sangen i gang. Da de kom til 3 barnebarn og 4.mann på vei så kikka mamma rett opp på meg og rekte tommelen opp. I ettertid har jeg fått vite at folk rundt forbi på bordene sa - hvem er gravid - hvem venter det 4. barnebarnet? Vet noen noe som helst??? Mamma ringte meg på søndag og fortalte at det egentlig ikke gikk opp for henne under festen - hun var for fokusert på prosjekt bursdagsfeiring. Men etter festen hadde hun ikke sovet i det hele tatt. Jaja - det ble nå vellykka - og nå er alle de nærmeste informert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #26 Del Skrevet 26. august 2010 Hei Vingle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. august 2010 #27 Del Skrevet 26. august 2010 Så artig at sangen ble en suksess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pharmadilla Skrevet 27. august 2010 #28 Del Skrevet 27. august 2010 Den sangen var jo en kjempeidé! Hvordan går det med symptomene? Merker du noe særlig enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 30. august 2010 Forfatter #29 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg har nok ikke mye symptomer bortsett fra litt såre pupper i perioder, et større søvnbehov og at blæra er like stor som ei ert. I tillegg begynner jeg å legge på meg. Jeg får bare banke i bordet og håpe det fortsetter slik! Mamma var visst også lite dårlig under sine graviditeter så det er kanskje arvelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 7. september 2010 Forfatter #30 Del Skrevet 7. september 2010 Ny dag - ny legekontroll og en ny tid venter. Fremdeles er blodtrykket mitt på grensen av det legen liker - han sender derfor et brev til sykehuset for å informere dem om tingenes tilstand. Så får en gynekolog avgjøre om de vil gjøre noe med det eller ikke. Ellers er det også bestilt time til ultralyd, så vi får bare vente i spenning på når den timen blir. På grunn av blodtrykket så skal jeg faktisk tilbake til legen allerede om 2 uker. Vet ikke helt om jeg liker det, men det får så heller være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 7. september 2010 #31 Del Skrevet 7. september 2010 Får jeg spørre hva BT ditt ligger på? Uansett er det godt at de tar det alvorlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 8. september 2010 Forfatter #32 Del Skrevet 8. september 2010 142/70 Det er visst på grensen av hva han liker. I februar lå jeg høyrere - mener det da var 155/85 eller noe. (litt usikker her - gullfikshjernen virker ikke alltid helt bra.) Jeg jobber ikke i helsevesenet så jeg vet ikke hva som er normalt en gang.. (120/80 kanskje?) Jeg har i alle fall fått beskjed om at jeg ikke skal stresse - skal holde meg unna salt - skal være i aktivitet. (Det siste der er jo kjempeenkelt når man er trøtt som ei strømpe når arbeidsdagen er over. :søvn: ) Hvordan er formen din da Milla? Fremdeles sykemeldt? Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke ønsker noen sykemelding, men jeg må innrømme at med det søvnbehovet jeg føler jeg har for tida skulle jeg gjerne blitt under dyna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 8. september 2010 #33 Del Skrevet 8. september 2010 Godt at du blir fulgt nøye opp Det blir vel Kristinsand sykehus på deg også? Fødselen mener jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. september 2010 #34 Del Skrevet 8. september 2010 Hvordan er formen din da Milla? Fremdeles sykemeldt? Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke ønsker noen sykemelding, men jeg må innrømme at med det søvnbehovet jeg føler jeg har for tida skulle jeg gjerne blitt under dyna. Det er like i overkant det BT ja, men nå skal sant sies, BT kan variere veldig. Noen er nærmest født med et litt forhøyet BT Normalen på BT ligger rundt 120/80 ja Jeg er sykemeldt, men ikke pga svangerskapet Formen er så som så, tror energinivået sakte men sikkert stiger litt og litt så det er deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 10. september 2010 Forfatter #35 Del Skrevet 10. september 2010 Joda Tusle - det blir Kristiansand på meg også. Kanskje vi møtes vaggende i korridorene når vi er der? Milla - det er godt formen begynner å bli bedre. Jeg er faktisk trøttere nå enn jeg har vært tidligere, men det blir vel en endring på dette også. Neste onsdag skal jeg til jordmor og tirsdagen etter til legen igjen, så det kommer før ultralyden. Jeg har ikke fått innkalling til UL enda, men det kommer vel i posten om ikke mange dagene vil jeg tro. Dere andre jenter - blir det tøybleier eller papirbleier på dere? Her er mine neste milepæler: 26. september 2010: Tid for ultralyd Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten. 4. oktober 2010: Du kjenner bevegelser Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret. 18. oktober 2010: Søvnmønster Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten. 7. november 2010: Hører deg Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder. 11. desember 2010: 3. trimester Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag. 15. januar 2011: Liten plass Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen. 14. februar 2011: Svangerskapspermisjonstart Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt. 7. mars 2011: Termin Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. september 2010 #36 Del Skrevet 10. september 2010 Her blir det engangsbleier Trenger kanskje ikke utdype det noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 10. september 2010 #37 Del Skrevet 10. september 2010 Haha, kanskje jeg må ha en lapp i pannen som det står 'Tusle' på? Det er jo en sjanse for at vi havner på sykehuset samtidig Her blir det tøybleier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 10. september 2010 Forfatter #38 Del Skrevet 10. september 2010 På ingen måte! Vi er usikre enda - men vi heller nok mot tøybleier. Det frister ikke så mye å måtte oppsøke søppelkassen flere ganger enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 10. september 2010 #39 Del Skrevet 10. september 2010 Tipper de hadde glodd fælt på sykehuset da Men du hadde jo kjent meg igjen Jeg er litt sånn minibellona og liker tanken på at jeg ikke bidrar til enorme hauger på fyllplassene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 10. september 2010 Forfatter #40 Del Skrevet 10. september 2010 Det er akkurat som meg. Vi snakka om det her en kveld, og begge to hadde samme holdning at det er jo ikke nødvendig å produsere 1 tonn bleier når man ikke trenger. I tillegg så frister det å ikke være avhengig av å alltid passe på at man har bleier i hus - med tøybleier er de jo alltid der. Jeg regner med at det blir tøybleier hos oss, men den endelige avgjørelsen er ikke tatt helt enda. Det hadde jo vært morsomt om vi hadde gått mot hverandre i korridoren og stoppa opp samtidig og sagt: Jøss - det er jo deg jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå