Gå til innhold

Tilbakemelding fra kirken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt noe enno, fra menighetskontoret. Og vi sokner heller ikke til kirken. Så jeg håper da at alt er i orden, og det er jo tross alt 9 måneder igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det helt sikkert. Husk på at det er mange, mange bryllup i en kirke i løpet av et år, så de kan ikke holde jevnlig kontakt med alle.

Skrevet

Jeg er gjesten som ikke hadde fått papirene

fra kirken!

Min bestemor ringte å ordnet opp samtidig som jeg

skrev innlegget. (Vi gifter oss der hvor hun bor)

Hun ringte meg samme kveld å sa

at hun hadde fikset det.

Fikk papirene i posten 2 dager etter.

Godt å ha en bestemor med bein i nesa.

Jeg viste ikke engang at hun var klar over at jeg

ikke hadde hørt noe fra kirka.

Skrevet

Vi fikk papirene fra kirken vår med en gang vi bestilte vi, altså 8 mnd før bryllupet.

Det var litt styr, for vi giftet i enn annen kirke enn vi sokner til, så papirene måtte litt hit og dit. Det var noe rot med dette, men siden jeg sjekket det jevnlig fikk de ordnet det ganske greit.

Min erfraing er iallfall at det er lurt å ta noen kontroll-telefoner for å være sikker...

Skrevet
Signaturene måtte ikke være over 4 mnd gamle når vi gifter oss.

Skrevet

Hei Tex-

Onkelen min er prest på dine kanter av landet, hvis du fortsatt er på jakt etter en...

Skrevet
Signaturene måtte ikke være over 4 mnd gamle når vi gifter oss.

:o Jammen... Er dette praksis landet over? En ordentlig regel og lov? For da må vi jo skrive flere slike for jeg har allerede sendt våre underskrifter inn og det er enda 9 måneder til vi skal gifte oss. Teller ikke dem da?

...?

Ja, det er en ordentlig regel/lov!

Vilkårene for inngåelse av ekteskap skal prøves ikke senere enn 4 mnd før.

Og hvorfor står det da i bryllupsplanleggeren vår at vi burde signere og sende inn erklæringer 12-9 mnd før bryllupet?

:forvirra:

Aner ikke!

Skrevet

Ser at Pusekatt har svart for meg. Jeg vet ikke så mye om dette, fikk bare beskjed om det da jeg ringte og ba om å få satt oss opp på vielse den dagen vi ville ha. Men det hadde noe med gyldighet og masse greier å gjøre.

Skrevet

De fleste prestekontorer sukker oppgitt over disse planleggingsskjemaene til diverse brudemagasiner.....

Skrevet

Jeg bestilte kirken for noen uker siden og har fått en skriftlig bekreftelse på tid og dato fra kirkekontoret. Er man usikker er det jo bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Mennesker gjør jo feil og det er en stor dag det er snakk om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...