Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lekehaugen bare vokser og vokser, og det er på tide å få litt orden. Jeg ønsker å kunne ha egne esker til forskjellige leker,som gjør det enkelt å finne frem, og å rydde opp etterpå. IKEA har denne, og selv om den er praktisk, så er den ikke videre pen.

Hvordan oppbevarer dere barnas leker? Forslag til pene møbler og smarte løsninger mottas med takk!

På barnerommet finnes en stor skyvedørsgarderobe med hengeplass og trådkurver. Kan dette brukes på en smart måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plastbokser eller kurver som står i hylle her. Merket med bilde. ENKELT OG GENIALT!

(Et tips: Dersom du velger kurver, velg da med stoff inni. Det kan vaskes...)

Skrevet

Vi har også vurdert å kjøpe "Trofast" serien, men kom fram til det samme som deg; stygg. ;)

For øyeblikket har vi flere lekekasser i forskjellige farger ifra Ikea http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80098516 med tilhørende lokk http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60098517

og der har vi all duploen i to kasser, togbane i en kasse, pluss resten jevnt fordelt i de andre kassene. Han har vel 6 kasser til sammen, som stables oppå hverandre.

I tillegg så har han ei skyveskuff under senga til mer oppbevaring :)

Skrevet

Ikea kommer med en ny barneoppbevaringsserie med den nye katalogen, den heter Stuva. Google og se om det kan være noe?

Skrevet

Har expedithyller fra IKEA med dröna esker :) Ungene har hver sine farger.

Skrevet

Takk for fine svar. Har tittet litt videre, og vurderer nå Skubb. Må undersøke om de ikke blir hengende alt for høyt, bare.

Men kom gjerne med flere løsningsforslag!

Skrevet

Takk for fine svar. Har tittet litt videre, og vurderer nå Skubb.

Det vil du ikke. ;) Erfaringsmessig er disse veldig morsomme å gynge fram og tilbake, og da ramler det meste ut. :)

Skrevet

Ikea kommer med en ny barneoppbevaringsserie med den nye katalogen, den heter Stuva. Google og se om det kan være noe?

Den ligger ute på de svenske sidene, kommer i august, bilder kan sees her.

Skrevet

Sånne løse sengeskuffer er genial til lego. Sønnen min har all legoen i en slik skuff, og alle bladene i en annen.

Skrevet

Vi har en stor expedithylle! Elsker den! Blir aldri kaos på barnerommet.

De to nederste radene har vi kurver med bilder av lekene som skal oppi. Hver kveld rydder vi før han bader og legger seg.

For å få den til å bli litt penere og passe inn på barnerommet har jeg kjøpt noen skapdører til den - noen har jeg har malt med tavlemaling, andre har jeg bare festet noen fine treskilt fra skeidar på. Den rommer alle lekene og endel av klærne hans :)

Skrevet

Mine barn har hver sin expedit hylle som vi har liggende..

De har skuffer med plass til ark i den ene og fargeblyanter i den andre.

Noen av hyllene brukes som bokhyller med barnebøker. Andre hyller har vi satt inn Trofast lekekasser. På disse har jeg skrevet med sprittusj og tegnet på hva som skal være i, f.eks kjøkkenleker, dyr, lego, barbie osv..

Minsten har også en Aneboda sengeskuff under sengen sin, hvor han har Duplo i det ene "rommet" og briotogbane i det andre.

Vi er veldig fornøyd med løsningen :)

Skrevet

Det vil du ikke. ;) Erfaringsmessig er disse veldig morsomme å gynge fram og tilbake, og da ramler det meste ut. :)

Ah, takk for tipset. Da kan jeg fortsette å bruke skapet deres til mine ting :ler:

Vi har en stor expedithylle! Elsker den! Blir aldri kaos på barnerommet.

De to nederste radene har vi kurver med bilder av lekene som skal oppi. Hver kveld rydder vi før han bader og legger seg.

For å få den til å bli litt penere og passe inn på barnerommet har jeg kjøpt noen skapdører til den - noen har jeg har malt med tavlemaling, andre har jeg bare festet noen fine treskilt fra skeidar på. Den rommer alle lekene og endel av klærne hans :)

Mine barn har hver sin expedit hylle som vi har liggende..

De har skuffer med plass til ark i den ene og fargeblyanter i den andre.

Noen av hyllene brukes som bokhyller med barnebøker. Andre hyller har vi satt inn Trofast lekekasser. På disse har jeg skrevet med sprittusj og tegnet på hva som skal være i, f.eks kjøkkenleker, dyr, lego, barbie osv..

Expedit så veldig praktisk ut :Nikke: Tror jeg skal ta en nærmere titt på de. Er man litt kreativ høres det ut som om de kan bli riktig pene.

Skrevet

Vi har seks sånne "Vessla" bokser (den øverste "whitelady" linker til), og mannen har bygd ei hylle som har plass til fire sånne. De er akkurat perfekt størrelse. Det er "hakk" i lokkene så boksene kan stå oppå hverandre. Det finnes helt sikkert hylle på Ikea som har plass, hvis du ikke vil lage hylle selv...

I tillegg har vi en slik http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90096164 som henger fra taket, som også har plass til endel...

Skrevet

Vi har "trofast" fra Ikea til leke-oppbevaring og syns det er genialt. Lekene er gruppert i de ulike boksene og de tar med en eller to bokser på stua for å leke - enkelt og ryddig!

Med hvit stamme og plastbokser i farger som matcher rommet er den ikke så stygg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...