Gå til innhold

bør jeg heller bli alkoholiker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fri en uke nå, og har tenkt å få noe ut av dagene. Startet dagen med å grundig rengjøre leiligheten og "spa" meg selv(dvs hårfjerning, full kroppspeel, hårkur, fotpleie og innsmørning). Ja, jeg er en "dolledukke".. Samtidig har jeg tatt meg noen drinker, fordi jeg vil markere at jeg har ferie og fri, og å kose meg skikkelig ;)

Jeg har bulimi, og kan miste kontrollen og viljen helt plutselig. Og da kan jeg lesse i meg noe helt vanvittig mye mat som jeg kaster opp. Gjør dette gjentatte ganger etter hverandre hver dag. Og selvsagt er dette både helseskadelig og dyrt :`( Jeg har merket at den syke matcravingen forsvinner om jeg drikker litt alkohol(trenger ikke være mer enn 3 enheter. Nå er jeg såpass brisen at jeg føler meg litt lettsindig og ukritisk, men ingen ville merket noe. Deilig å slippe de konstante mattankene.. Feelin`good.. Leiligheten en gullende ren, jeg er i godt humør, hører på musikk og danser litt omkring, he he.. ;) Tror jeg har et avhengighetsgen. Mange alkoholikere og rusmisbrukere i slekten. Jeg er i tillegg nymfoman, og skulle ønske jeg kunne klare meg med å være sexavhengig. Det er tross alt ikke så skadelig.. Sitter nå og tenker på om jeg skulle "bytte ut" bulimien med alkoholisme.

Ikke si at jeg skal søke hjelp, for det har jeg prøvd, og det fungerte ikke. Noe er skrudd sammen feil i hjernen min, som gjør at jeg bare har en syyk appetitt. Har vært sånn siden jeg var baby(!)ifølge mine foreldre. Jeg ble aldri mett, og de måtte passe på at jeg ikke spiste for mye.Javel.. spørsmålet er: Hva er mest skadelig/værst av å være bulimiker eller alkoholiker?(viss å bli fri fra avhengihet ikke er et alternativ)??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Klarer du å "sirkulere" mellom avhengigheter (Bulimi, alkohol, trening), så er det trolig det som vil belaste minst på lang sikt. Pot ville jeg og tro kunne vært en fordel. *venter på slettetrollet*

Skrevet

slenger meg på før tråden blir stengt.....

vel, man kan se det på flere måter.

på lang sikt(og med alkohol potensielt ganske kort) så er begge deler svært helseskadelig, og dødelig.

hva dødsraten er for bulimi vet jeg ikke, men jeg vil jo anta den er noe lavere enn ved anorexi siden man jo får en viss grad av næring inn.

det gjør uansett store skader for kroppen, som du jo sikkert vet alt om.

når det gjelder alkoholisme, så er dødeligheten for dette veldig stor.

dette kan enten være direkte pga alkohol(lever og mange andre direkte relaterte dødelige sykdommer) eller indirekte(trafikkulykker etc).

alkoholisme kan man kanskje si at går mer utover arbeidsførhet/omgivelser i større grad, fordi man får en stor innvirkning på atferd.

det vil du også gjøre med spiseforstyrrelser og andre avhengigheter, men i noe mindre grad da du ikke ruser deg fysisk.

jeg hører du sier at du har prøvd å få hjelp, og at det ikke fungerte.

jeg kjenner også mange som har prøvd hundre ganger å få hjelp, og det hundre-og-en-gangen så hjalp det.

kanskje de var 30 år, kanksje 40, kanksje 50, men det hjalp.

andre har omkommet før de fikk hjelp, eller omkommet utilsiktet av en sprekk.

siden alle i min familie stort sett har vært avhengige av narkotiske stoffer eller alkohol så føler jeg at jeg gjennom dem og deres maaaaaaange bekjente og likesinnede har en viss statistikk å peke på.

la oss bare si det slik at det er en grunn til at fantastisk mange er medlem i NA og AA/div grupper i verden, og det er fordi de med hardt arbeid klarer det.

en dag av gangen.

du er der nå at du ikke tror selv på at du klarer det, og da skjer det ikke heller.

noen må bare møte den ultimate bunn før tar det valget, gjerne ha mistet all familie, venner, hus, jobb og alt før de ser hvor verdiløst liv avhengigheten gir dem.

du får selv velge hvor du skal sette en strek.

man kan aldri prøve mange ganger nok sålenge det er dette som holder en i live.

Skrevet

Kjære Tøydokka!

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Het Potet

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...