Gå til innhold

Når man er matlei

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plutselig fått ekstrem avsmak for kjøtt, blir dårlig bare jeg tenker på det! I tillegg er jeg fryktelig matlei for tida, og siden jeg jobber dobbelt i sommer og bor alene er det lite tid til å være kreativ på kjøkkenet.

Noen som har gode tips til lett vegetarmat som er enkel å lage? Jeg har som regel maks en time mellom den ene og den andre jobben, så det blir mye brødskiver for tida - kjedelig...

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Legg bønner og linser i vann, så koker du dem og blander dem med en krydret saus som kjøpes på glass. Kjempegodt, jeg lager det av og til selv :)

De hvite bønnene er best, og jeg pleier ta en lett blanding av forskjellige belgfrukter som jeg kjøper i innvandrerbutikker.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Wok av ymse slag går veldig raskt å lage. Putt eventuelt litt fisk oppi dersom det skulle bli for lite mettende. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar mye salat når jeg er matlei. Og så gafler jeg innpå et par kalkunskinker rett fra pakka.

Skrevet

Sallader! Det kan du variera i all oändlighet. Pastasallad med oliver, fetaost och vinägrett, eller pastasallad med vanlig ost, tomat och gurka, eller varför inte en ceasarsallad? Jag var vegan en gång i tiden och då gjorde jag en massa goda sallader baserade på kikärtor och bönor. Mums! :) Annars är ju baguetter/smörgåsar ett bra alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...