Gå til innhold

Kostnader ved feilfylling


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Har tanket bensin på dieselmotor, full tank på tom tank, oppdaget det heldigvis, så har ikke startet motoren. Bilen ble hentet av viking, er på verksted nå, bare lurer på hva dette kan komme til å koste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg har gjort det samme, men sto heldigvis rett ved et verksted. Mener jeg betalte 1000,- kr (eller var det 2000,-?) for at de skulle tømme tanken. (Så mister du bensinen du fylte feil).

Kanskje det blir mer når Viking sikkert også skal ha betalt for å hente bilen?

Bra du ikke startet bilen ihvertfall, da kunne det blitt myyye dyrere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he det er kjekt med bil med multi fuel motor , Da kan du kjøre på alt i fra bensin til matolje :) Mener Viking har en pris på 1500 kroner på sånne jobber ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne ikke så mange multifuel å få på hvite skilt i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Det ble 5000 kr.

TS

Hva var gjorde verkstedet for de 5000? Trodde som de andre her, at de bare tømte tanken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg er ingen ekspert, men jeg mener det er dyrere å fylle bensin på dieselbil enn omvendt, fordi dieselmotoren er mye mer sårbar for bensin enn bensinmotoren er sårbar for diesel.

De har nok ikke "bare" tømt tanken, de har renset den og byttet diverse filtre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er ingen ekspert, men jeg mener det er dyrere å fylle bensin på dieselbil enn omvendt, fordi dieselmotoren er mye mer sårbar for bensin enn bensinmotoren er sårbar for diesel.

De har nok ikke "bare" tømt tanken, de har renset den og byttet diverse filtre også.

Motoren var ikke startet, de har

1) hentet bilen på bensinstasjonen og kjørt den på verksted

2) tømt tanken

3) spylt tanken m diesel

Det er alt, ikke nødv å skifte filtre osv. Ikke nødv å gjøre noe m motor.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, men jeg mener det er dyrere å fylle bensin på dieselbil enn omvendt, fordi dieselmotoren er mye mer sårbar for bensin enn bensinmotoren er sårbar for diesel.

De har nok ikke "bare" tømt tanken, de har renset den og byttet diverse filtre også.

Hvis motoren startes, så er i alle fall dette helt riktig. En bensinmotor tar ikke skade av å bli forsøkt kjørt med diesel, men i en dieselmotor vil bensin skape problemer, fordi bensinen kan/vil selvantenne og kan forårsake eksplosjon i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis motoren startes, så er i alle fall dette helt riktig. En bensinmotor tar ikke skade av å bli forsøkt kjørt med diesel, men i en dieselmotor vil bensin skape problemer, fordi bensinen kan/vil selvantenne og kan forårsake eksplosjon i motoren.

Jeg vet at verkstedet gjorde alt dette for sikkerhetsskyld, altså spyling og bytting av filtre, selv om bilen ikke hadde blitt startet etter feilfylling. Forsåvidt en morsom historie, det var bilmekanikeren som fylte bensin på vår dieselbil, fordi han hadde bensinutgaven av samme bil hjemme. Oppdaget heldigvis tabben før han startet motoren, og de fikk kjapt rettet opp tabben, på deres regning. Lover aldri godt når gubben starter å fortelle med ordene "ikke få hetta nå, kjære, men..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...