Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg ekspertråd på to forskjellige merker kaffemaskiner.

Gaggia K 111-d

Nespresso Latissima F 320

Har lest en del på nettet, men har ingen erfaring med med annet enn kaffetraktere.

Er det noen her som har en Gaggia eller Nespresso som kan skryte av hvor fornøyde de er med sin maskin?

Hvor enkelt dere lager melkeskum er en viktig faktor og hvor lett det er å lage mer enn en kopp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt meg latissima i dag!!!

Hadde egentlig tenkt å kjøpe en annen, men så bøle jeg rundsnakket og sjarmert, og nå står den jammen på kjøkkenbenken min og skinner så pent.

Så jeg kan svare deg om noen dager. Alle jeg har snakka med før jeg kjøpte var superfornøyde med nespresso, så det var grunnen til at jeg gikk for den.

Skrevet

Gratulerer med innkjøpet!

Jeg leste en test Tv2 hjelper deg hadde tidligere. Ble så forvirret over at Nespresso kom så langt ned på testen siden jeg har hørt så mye positivt om Nespressmaskinene.

Ingen andre her som har Gaggia eller Nespressomaskiner som vil svare?

Skrevet

Jeg har Gaggia classic, men vet ikke hvilken Gaggiamaskin du mener, så er vanskelig å uttale seg om den. Regner det er en slik med kapsler siden det andre alternativet er en Nespresso?

Uansett, jeg elsker min Gaggia. Enkel og grei maskin å bruke, lager fint melkeskum og har nå vært i daglig bruk i sikkert 6-7 år og enda ikke hatt problemer.

Jeg har hatt Nespresso i hus og det vil aldri skje igjen. Sikkert greie maskiner for de som egentlig ikke liker kaffe og sjelden bruker maskinen, men jeg synes den ble veldig dyr og tungvint i bruk med slike kapsler. Mye avfall med kapslene, tungvinte å få tak i og ingen mulighet til å eksperimentere med ulike kaffebønner, kverner etc.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg har hatt lattisima i nesten et år og er veldig fornøyd med den. Synes både lungo'en og latten er gode, med fint melkeskum. Kan ikke sammenlignes med melkeskum laget "på ordentlig", men helt akseptabelt.

Det går helt fint å lage flere kopper etter hverandre, men skal innrømme at til større selskap med mye kaffedrikking (bursdager osv, med flere enn 4 som drikker og ønsker flere påfyll) så tar jeg fram kaffetrakteren fra boden og trakter en kanne om gangen.

For min del ville en manuell espressomaskin ikke vært et alternativ siden jeg ikke har interesse/tid til å sette meg inn i alt som skal til for å bli en brukandes barista. Ikke greide jeg å overtale mannen min til å ta på seg oppgaven heller :) For meg ble Nespresso lattisima en kjempefin løsning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...