Gå til innhold

På byn spillet...

Krill

Anbefalte innlegg

Elijah: Hvorfor liker du hestehaler?

Synes ikke det er noe galt med det, jeg bare lurer på hva du synes er tiltrekkende med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elijah

Elijah: Hvorfor liker du hestehaler?

Synes ikke det er noe galt med det, jeg bare lurer på hva du synes er tiltrekkende med det?

Bortsett fra at jeg synst det er helt fantastisk, er ikke det så mye mer jeg kan si :)

Eller jo, jeg synst det er godt å ha noe å holde i ;)

Problemet med dere damer er at jeg liker dere i alle aldrer, størrelser og fasonger :) Da er det ikke alltid like lett for en mann å bestemme seg :)

Innlegget endret iht reglene

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt hyggelig å høre, siden man alltid leser i blader og på nettsider om hår for kvinner at man skal "unngå" hestehalen siden det er så kjedelig. Selv synes jeg det er deilig å få håret bort fra nakken og morsomt å gå å svinge litt med hestehalen når jeg går ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Vær glad for at du ikke er som disse menneskene du, ts. Vær deg selv, og styr unna de verste sjekkebulene. :)

"Disse menneskene"? Vi er da normale folk selv om vi liker å ta oss en fest. Og alle disse seriøse personene man liksom skal møte på kurs og gjennom hobbyer, denne søte jenta på bussen og mannen på butikken.. guess what, de går ut på fylla de og. At man ikke kan møte seriøse på byn er bare tull.

Du virker litt stressa ts, det er det som er feilen. Selv så har jeg MYE mer draget (på de rette folka, anyways) når jeg kler meg avslappet i t-skjorte og jeans enn når jeg stivpynter meg eller kler meg veldig trendy. Skulle jeg gått ut på sjekkern bevisst så hadde jeg gått for laid back-stilen, det er sinnsykt mange menn som foretrekker den. Så klærne er ikke problemet ditt, det er hvordan du føler deg. Du må slappe av, ha det morsomt, ikke være på sjekkern. Ikke vær så opptatt av å passe inn, bare vær deg selv. Le mye og kos deg, så kommer utstrålingen automatisk. Beste måten å tiltrekke seg menn på er å være åpen og smilende og ha masse øyenkontakt.

Og du kan jo holde deg unna de verste sjekkebulene, det er forskjell på utesteder når det gjelder kjøttmarked-faktoren. Jeg har alltid foretrukket brune puber fremfor discoen, hvor man prater i stedet for å danse og hvor de (kvasi-)intelligente henger og diskuterer musikk og litteratur og løser verdensproblemer i fylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Disse menneskene"? Vi er da normale folk selv om vi liker å ta oss en fest. Og alle disse seriøse personene man liksom skal møte på kurs og gjennom hobbyer, denne søte jenta på bussen og mannen på butikken.. guess what, de går ut på fylla de og. At man ikke kan møte seriøse på byn er bare tull.

Du virker litt stressa ts, det er det som er feilen. Selv så har jeg MYE mer draget (på de rette folka, anyways) når jeg kler meg avslappet i t-skjorte og jeans enn når jeg stivpynter meg eller kler meg veldig trendy. Skulle jeg gått ut på sjekkern bevisst så hadde jeg gått for laid back-stilen, det er sinnsykt mange menn som foretrekker den. Så klærne er ikke problemet ditt, det er hvordan du føler deg. Du må slappe av, ha det morsomt, ikke være på sjekkern. Ikke vær så opptatt av å passe inn, bare vær deg selv. Le mye og kos deg, så kommer utstrålingen automatisk. Beste måten å tiltrekke seg menn på er å være åpen og smilende og ha masse øyenkontakt.

Og du kan jo holde deg unna de verste sjekkebulene, det er forskjell på utesteder når det gjelder kjøttmarked-faktoren. Jeg har alltid foretrukket brune puber fremfor discoen, hvor man prater i stedet for å danse og hvor de (kvasi-)intelligente henger og diskuterer musikk og litteratur og løser verdensproblemer i fylla.

Du har i hvert fall rett i at man må være rimelig kanon-dritings for å klare å innbille seg at man kan løse verdensproblemer. Så full har jeg aldri vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Du har i hvert fall rett i at man må være rimelig kanon-dritings for å klare å innbille seg at man kan løse verdensproblemer. Så full har jeg aldri vært.

Det er bare et uttrykk da, som betyr at man sitter og diskuterer religion, politikk og samfunnslivet generelt. Synes det er mer interessant og lærerikt enn å prate om været, selv om nivået på argumentasjonen er omvendt proporsjonalt med promillen. Man lærer personen bedre å kjenne, hans verdier og meninger. Og intelligens.

Du innbiller deg da forresten stadig vekk at du har simple løsninger og svar på mange av livets mysterier, og det helt uten å ha drukket en dråpe ;) Har hatt mer givende diskusjoner på nachspiel i grøftefylla enn jeg har hatt med deg her, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare et uttrykk da, som betyr at man sitter og diskuterer religion, politikk og samfunnslivet generelt. Synes det er mer interessant og lærerikt enn å prate om været, selv om nivået på argumentasjonen er omvendt proporsjonalt med promillen. Man lærer personen bedre å kjenne, hans verdier og meninger. Og intelligens.

Du innbiller deg da forresten stadig vekk at du har simple løsninger og svar på mange av livets mysterier, og det helt uten å ha drukket en dråpe ;) Har hatt mer givende diskusjoner på nachspiel i grøftefylla enn jeg har hatt med deg her, hehe.

Jeg har svar og løsninger på alle livets mysterier. Problemet er bare at ingen av dem er mulig å få til i praksis ;)

Det er altså ikke vanskelig å se hva løsningen er, problemet er å kunne gjennomføre den.

Forøvrig kan været ofte være altfor interessant i dette kalde landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

TS, jeg skjønner på mange måter hva du mener. Jeg har vel strengt tatt til dags dato ikke truffet menn "på byen" som ikke kun er ute etter sex.

Og prøver jeg å ta kontakt med menn "på byen", eller "prate" med, så er det tydelig at de tror jeg er kun ute etter sex.

Tror for øvrig dette er hele "på byen" spillet, har vært noe på lesbesteder med venninner, opplever jeg akkurat det samme der.

Som Angelika også nevner, så trives jeg mer på pub eller restaurant, hvor man kan sitte og prate om livet, døden og kjærligheten, hvilke whisky man liker best osv, snarere enn å skulle åle seg fram mellom overparfyrmerte kropper med solpudder og stylet hår...

Tipset mitt er uansett å være deg selv, kle deg som du trives og ikke tenk så mye. Nå i sommer har jeg gått ut og spist middag alene noen ganger, i solkjole over bikini, strikkejakke og hestehale, og da har jeg sjelden blitt sittende alene. Tror det har vel så mye med ustråling å gjøre, som med klær og stil. Da utstrålte vel jeg avslappet feriemodus... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dere høres så kritiske ut. Til trådstarteren, ikke se på byen som noe konkret, målbart et eller annet. Du må ta byen for det det er. Byen er ikke en dating scene, ikke en møteplass, ikke en fest. Den er akkurat hva du vil, se for deg at du er på dagligvare butikken, på jobb eller et eller annet normalt hvor folk ikke er ute etter noen andre mennesker. Men er der av en grunn, tenk kansje at alle menneskene som kikker rundt, ser etter noen venner de venter på, eller at de har tatt en tur til butikk for å kjøpe en øl. Slapp av rett og slett og ta byen for det det er. Er morsom plass å dingle rundt uten mål og mening, gjør det du vil, når og hvor du vil. Høres ut som dere fremmedegjør alt sammen, gjør det til noe skummelt.

Jeg er en helt normal fyr som ikke har damene hengene etter meg som regel. Å jeg gjør ikke noe for at de skal det heller. Jeg bare styrer rundt i min egen verden, danser og hopper. Ser jeg noen som ser kjekke eller kule ut, så går jeg bort til dem som en dust og spør hvem de er, eller om de kjenner en jeg peker på eller bare rett og slett om det er girls night out. De fleste ler og jeg ser som regel at de tenker at jeg bare skal stikke, men som regel klarer jeg å drite meg litt mer ut mens jeg er i nærheten av de, så får vi begge ledd, og hun kjenner meg igjen neste gang hun ser meg.

Har lagt merke til at jo mer energi jeg har når jeg er på byen, jo mer damer kommer bort. Selvtillit har jeg nok av, men den trekker ikke bort noe damer som regel, men de dagene jeg er skikkelig hyper, virrer rundt, danser for fullt og ikke setter meg ned et sekund, de kveldene vrimler det som regel damer rundt meg på danse gulkvet, alle vil si hei, og de sier dummere ting enn jeg pleier å si til dem, men det er helt greit.

Det jeg vil frem til, slapp av, vær deg selv og kos deg, drit i å definere alt som noe. Bare gå ut, ha det gøy og ta av, så ser du at plutselig står småtøsene igjen i støvet ditt. Bare tørr å slappe av =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

He-he :gjeiper: Har ingen intensjon om hverken å selge sjela eller kopiere "småtøser", bare blir noen ganger litt imponert når jeg ser hvor enkelt det ser ut noen ganger å bare seile igjennom lokalet verdensvant.

Mulig jeg går på feil steder. Er som sagt ikke den som henger mest på utesteder, men føler meg ofte litt "klønete" når jeg gjør det.

Hva man skal med oppmerksomheten? Det er jo alltid hyggelig å bli tittet på! :goodbye: Og litt hyggelig hvis noen kommer bort.

Vil absolutt fortsette å kle meg som jeg vil og vente på den fornuftige karen, bare lurer på hvor han er?! :sjenert:

Hvor han er? I en handlegate kanskje? Jeg tok kontakt med en mann som jeg la merke til da han krysset min vei både en og to ganger samme dag, i en handlegate. Han hadde to barn med seg som gikk bak han. Fikk en tanke om at han kunne være alenefar... Eller at konen var på jobb og han hadde ferie. Da jeg skulle sykle hjem, gikk han og barna på samme gangveien. Jeg tenkte at når jeg hadde lagt så merke til han, kunne det vært hyggelig å si "hei". Tok først kontakt med barna som var 7-8 år gamle, de gikk litt bak faren. Så kom jeg i prat med han, som virker kjempehyggelig, og utvekslet mye på den korte tiden vi snakket. Til slutt sa han "jeg får vel hilse", tok meg i hånden og sa navnet sitt. Han sa hvor han bodde, da han er nabo til barnehagen der min datter har gått, så jeg har sendt et kort og inviterer han og barna på kaffe, boller og is! Ikke så farlig om jeg ikke får svar, men jeg utfordret meg selv, jeg var redd for avvisning, men hadde ikke noe å tape... Bare vær deg selv! Det er det viktigste :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å komme fra ferie og se så mange spennende svar! :)

For det første: veldig hyggelig at hestehale er en attraktiv ting ( for noen :) )

For det andre: Godt å høre at det er flere som føler det sånn og at det er flere som liker avslappet stil.

Jeg er nok litt stressa. Jeg har god selvfølelse og en blid utstråling, men på by`n kommer nok ikke de sidene helt frem hos meg.

Jeg sitter ikke i en krok og gjemmer meg og jeg ser nok ikke iskald ut, men jeg blir stressa straks noen ser i min retning. "Hjeeelp.. er han på vei hit?!.." :sukk::sjenert:

Det er det som er så rart. Hadde det vært i jobbsammenheng f.eks, så hadde det tatt meg 2 sekunder å gå i møte og sette i gang en samtale. Men da er det liksom jobb og ikke noe "mål" - skummel hensikt for å komme bort. (enda jeg egentlig vil det og.. Herremin for et nervevrak jeg virker som... :ler: )

Er utrolig imponert over deg Anonym over her som har tatt kontakt med veikrysseren! Utrolig tøft!! Lykke til! :enig:

Ellers til Elijah: Jeg er nok ikke ute etter en ONS, gjerne noe mer stabilt og langsiktig. Og det er vel det jeg tenker ikke er så lett der ute i den skumle på by`n natten.

Er imponert over deg Kate W som spiser alene! Jeg ser at jeg har noen mål jeg må prøve å nå. Er veldig fornøyd med at jeg har grillet hjemme alene i dag, men er jo ikke så mange kjekke menn rekende rundt hagen min da.. :popcorn:

Er enig i at det beste er absolutt å sitte på pub og skravle om livet og alt og ingenting, men er man 2-3 jenter som gjør det, så kommer vel ingen bort? Ser man ikke da veldig opptatt og utilgjengelig ut?

Og i såfall HVOR skal jeg gå? I Oslo? Et sted hvor det ikke er så kjas og mas. :gjeiper:

Jaaa. jeg vet at jeg stresser.... :kjefte: Det er derfor jeg er på sofaen min nå og ikke der ute og danser med hestehalen.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elijah
Ellers til Elijah: Jeg er nok ikke ute etter en ONS, gjerne noe mer stabilt og langsiktig. Og det er vel det jeg tenker ikke er så lett der ute i den skumle på by`n natten.

Er enig i at det beste er absolutt å sitte på pub og skravle om livet og alt og ingenting, men er man 2-3 jenter som gjør det, så kommer vel ingen bort? Ser man ikke da veldig opptatt og utilgjengelig ut?

Jaaa. jeg vet at jeg stresser.... :kjefte: Det er derfor jeg er på sofaen min nå og ikke der ute og danser med hestehalen.. :ler:

Damn, den hestehalen altså! ;) Mmmmm :)

Så lenge dere ikke sitter veldig lukket og gir inntrykk av at dere vil være alene, så er det null problem. Selv tar jeg jevnlig kontakt med grupper av jenter når jeg er ute. Jeg er såpass freidig at jeg går utifra at jenter som er ute på byen faktisk er interessert i å prate med nye mennesker selv om de ikke sitter alene ved bardisken med et sultent blikk:)

Uteplasser i Oslo vet jeg ingenting om, men ser at det er en ny tråd om det her på forumet.

Jeg er ganske så sikker på at du fort kommer deg i ditt rette element bare du fortsetter å gå ut :)

Og husk, jo mer du går ut, dess større blir også sjangsene for å treffe noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Husk at det også finnes utesteder der du aldri ser ett miniskjørt ;) Jeg går aldri på sånne "Sydenaktige" steder i Oslo, men på trivelige steder med god musikk og uten mennesker med sleik eller silikonpupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Er imponert over deg Kate W som spiser alene! Jeg ser at jeg har noen mål jeg må prøve å nå. Er veldig fornøyd med at jeg har grillet hjemme alene i dag, men er jo ikke så mange kjekke menn rekende rundt hagen min da.. :popcorn:

Takk, og grillings er ikke å forakte! :fnise: Tror noe av trikset er å ikke tenke at jeg må være to for å gjøre ting, men at man kan gjøre alt alene. Med trykk på KAN ikke skal, må eller bør. Det betyr ikke at man ikke savner tosomhet, men at livet ikke stopper uten den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og grillings er ikke å forakte! :fnise: Tror noe av trikset er å ikke tenke at jeg må være to for å gjøre ting, men at man kan gjøre alt alene. Med trykk på KAN ikke skal, må eller bør. Det betyr ikke at man ikke savner tosomhet, men at livet ikke stopper uten den.

Enig!

Jeg har heldigvis kommet dit at jeg vil ha en partner fordi det er hyggelig og ikke fordi det er nødvendig...!

Halleluja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt hyggelig å høre, siden man alltid leser i blader og på nettsider om hår for kvinner at man skal "unngå" hestehalen siden det er så kjedelig. Selv synes jeg det er deilig å få håret bort fra nakken og morsomt å gå å svinge litt med hestehalen når jeg går ^^

Jenter med langt hår i hestehale er hot! :D. Rhimana style hårfrisyre syntes ikkje så mye om xD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har delte meinger om utsagnet: å være seg selv. Dersom man som person er kjedelig hjelper det ikkje å være seg selv, spesielt på byn. Dette utsagnet vil gi suksee til de som er interresang når de er seg selv. Det er mange som hadde vært skikkelig gøy dersom de hadde turd å vise seg selv for alle andre. For de som ikkje er det så må man utvikle og jobbe med seg selv for å bli mer interresang. "Spillet" på byn kan læres, bare se på pick up artistene. Dersom man går ut mye og søker nye mennesker vil ens sosiale ferdigheter øke ganske mye hvis man er bevisst på handlingene som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har delte meinger om utsagnet: å være seg selv. Dersom man som person er kjedelig hjelper det ikkje å være seg selv, spesielt på byn. Dette utsagnet vil gi suksee til de som er interresang når de er seg selv. Det er mange som hadde vært skikkelig gøy dersom de hadde turd å vise seg selv for alle andre. For de som ikkje er det så må man utvikle og jobbe med seg selv for å bli mer interresang. "Spillet" på byn kan læres, bare se på pick up artistene. Dersom man går ut mye og søker nye mennesker vil ens sosiale ferdigheter øke ganske mye hvis man er bevisst på handlingene som skjer.

Hvis man prøver på å være noen man egentlig ikke er, så lurer man både seg selv og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Joda, sant det.

Men selv de damene som er dritkjedelige og teite finner da sin match i ditto dølle menn. Og alle har da litt personlighet i bunn og blir et hakk mer interessante når de åpner munnen og sier det de har på hjertet i stedet for å holde tilbake. Poenget med å være seg selv er vel mest å tiltrekke seg sin make, ikke å tiltrekke seg mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sant det.

Men selv de damene som er dritkjedelige og teite finner da sin match i ditto dølle menn. Og alle har da litt personlighet i bunn og blir et hakk mer interessante når de åpner munnen og sier det de har på hjertet i stedet for å holde tilbake. Poenget med å være seg selv er vel mest å tiltrekke seg sin make, ikke å tiltrekke seg mange.

Dette poenget er det mange "mannfolk" som IKKE forstår.

Forsåvidt også en del kvinnfolk selvfølgelig.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...