Gå til innhold

Mensen påvirket av livsstilforandring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noe uforklarlig overskrift.

I går fikk jeg mensen, jeg skal ikke ha mensen før om 2 uker. Jeg går på p-piller og har hatt regelmessig mensen i 3 år på pillene. (Sammenlagt har jeg hatt mensen i 8 år om det har noe å si)

De siste 2-3 ukene har jeg derimot trent mye og spist svært lite. Det forundrer meg ikke om kroppen min ofte i løpet av disse ukene har vært i en "sult-periode". Typ, at kroppen tror at den sulter. Helgen var her igjen og jeg kunne proppe i meg godteri, og i løpet av natten etter sukkerinntaket fikk jeg mensen. Forrige mensen var på korrekt tid.

Gir dette noe som helst sense?

Jeg har jo hørt at småblødninger kan være graviditets-relatert men jeg vet jo enda ikke om det er en liten blødning etter kun to dager. Jeg har også hørt at stress kan føre til hormonforstyrrelser, som kan utsette mensen - men kan det også fremskynde det, tross i at jeg går på p-piller og at mensen har vært presis til klokkeslett tidligere?

Og hva gjør jeg om jeg ikke blør til riktig tid om 2 uker når mensen er ment å komme? Tenker jeg drar til legen om jeg først skal sjekke for graviditet, eneste som er kjedelig er at jeg går og spiser p-piller og slanker meg mens jeg mulig er gravid - og graviditet er noe jeg enda ikke har tatt noe valg ved om det skulle skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...