gullhjerte Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Jeg synes det er kjempegodt å steke løk, paprika, gulrot, sopp, squash og andre grønnsaker du liker, ha på salt og pepper. Og glem ikke litt kålrot, det gir en god, søtlig smak på blandingen. Løk, kålrot og gulrot må steke lengst for å bli møre, det er da jeg liker de best
Gjest Spinell Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Hvis jeg har det travelt, sverger jeg til frysedisken Findusposene med fullkornsris og sprø grønnsaker eller wokgrønnsaker blir mye brukt til stekte laksekoteletter og laksefilet hos oss.
Brunhilde Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 På Rema1000 (og helt sikkert andre butikker også) har de en pose fra Eldorado som heter Bukettgrønnsaker. Den inneholder gul og orange gulrot, blomkål, brokkoli og sukkererter. Denne bruker jeg til "alt" - smaken varierer jeg med forskjellig krydder alt etter hva slags kjøtt/fisk jeg har ved siden av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Nå når det er sommer, synes jeg absolutt det er best med nye norske grønnsaker. Mine forslag til laks: *Blomkålpuré, helst av norsk blomkål som kommer snart. Eller vend lettkokte blomkålbuketter i en variant av salsa verde - veldig gode smaker til laks. *Smørdampet finstrimlet sommerkål. *Sautert bladspinat med hvitløk, muskat og presset sitron *Grønn salat med avokadobåter og en god vinaigrette *Klassisk agurksalat, eller lag tzatziki *Ovnsbakte halve klasetomater (bruk svak varme og lang tid, så blir de best)
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 PS: Et forslag til: Nye små rødbeter bakt i foliepakke med olivenolje og balsamico. Bruk i salat av grønne blader sammen med lettkokte grønne bønner, og ha i tillegg rømme med pepperrot til. Det blir godt til stekt laks, det!
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 ... eller selvsagt lettkokte asparges og en smørsaus av et eller annet slag (beurre blanc, hollandaise, béarnaise, Sandefjordsmør... ).
Gjest Spinell Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 AB i innlegg #6, 7, 8 - du er jo et oppkomme av gode ideer. Nam!
Gjest Lyh Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Smørsteke fersk spinat og rødløk i strimler, nom nom, da steker man rødløken først. agurksalat, gulrotstrimler stekt i smør, dampede grønnsaker som brokkoli, blomkål osv. Wokede grønnsaker, grønnsakspakke i folie inn i ovnen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå