Gå til innhold

Grønnsaker til stekt laks

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt inspirasjon :rosaengel:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser brokkoli til ALT :jepp:

Skrevet

Jeg synes det er kjempegodt å steke løk, paprika, gulrot, sopp, squash og andre grønnsaker du liker, ha på salt og pepper. Og glem ikke litt kålrot, det gir en god, søtlig smak på blandingen. Løk, kålrot og gulrot må steke lengst for å bli møre, det er da jeg liker de best :)

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis jeg har det travelt, sverger jeg til frysedisken

Findusposene med fullkornsris og sprø grønnsaker eller wokgrønnsaker blir mye brukt til stekte laksekoteletter og laksefilet hos oss.

Skrevet

På Rema1000 (og helt sikkert andre butikker også) har de en pose fra Eldorado som heter Bukettgrønnsaker. Den inneholder gul og orange gulrot, blomkål, brokkoli og sukkererter. Denne bruker jeg til "alt" - smaken varierer jeg med forskjellig krydder alt etter hva slags kjøtt/fisk jeg har ved siden av.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå når det er sommer, synes jeg absolutt det er best med nye norske grønnsaker.

Mine forslag til laks:

*Blomkålpuré, helst av norsk blomkål som kommer snart. Eller vend lettkokte blomkålbuketter i en variant av salsa verde - veldig gode smaker til laks.

*Smørdampet finstrimlet sommerkål.

*Sautert bladspinat med hvitløk, muskat og presset sitron

*Grønn salat med avokadobåter og en god vinaigrette

*Klassisk agurksalat, eller lag tzatziki

*Ovnsbakte halve klasetomater (bruk svak varme og lang tid, så blir de best)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

PS: Et forslag til:

Nye små rødbeter bakt i foliepakke med olivenolje og balsamico. Bruk i salat av grønne blader sammen med lettkokte grønne bønner, og ha i tillegg rømme med pepperrot til. Det blir godt til stekt laks, det! :spise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

... eller selvsagt lettkokte asparges og en smørsaus av et eller annet slag (beurre blanc, hollandaise, béarnaise, Sandefjordsmør... ).

Gjest Spinell
Skrevet

AB i innlegg #6, 7, 8 - du er jo et oppkomme av gode ideer. Nam!

Skrevet

Smørsteke fersk spinat og rødløk i strimler, nom nom, da steker man rødløken først. agurksalat, gulrotstrimler stekt i smør, dampede grønnsaker som brokkoli, blomkål osv. Wokede grønnsaker, grønnsakspakke i folie inn i ovnen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...