Gå til innhold

Noen som er kjent i Bergen?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som er kjent i Bergen og som vet om Arna og Breistein ligger langt fra Bergen sentrum? Hvordan er det med bussforbindelser i dette området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arna ligger ca 8 min med tog fra Bergen sentrun, og det tar ca 25-30 min å kjøre med bil. Ingen anelse med bussforbindelser.

Breistein ligger ca 20 min med bil til Bergen sentrum, og jeg mener at det er ganske bra bussforbindelser.

Skrevet

Det tar 7 min med toget til Arna, som går hver fem over hel og fem over halv. :) Bussforbindelsene i Arna er bra og korresponderer som regel med togtidene :)

Skrevet

Arna ligger nord for Åsane bydel, og breistein ligger nord vest for åsane. Det går helt greit med buss til begge stedene (for bergensk kollektivtransport å regne ;) . til arna går det buss 1 gang i timen på dagen, og hver halvtime i rushen om morgenen og på ettermiddagen. Bussen går gjennom ytre arna før den går til arna terminal. Indre arna har også tog forbindelse fra jernbanestasjonen i byen. det er et eget lokaltog :) til breistein går det ca likt til arna, men er litt usikker på rush ruter. du kan jo sjekke bussrutene på skyss sine sider. Bussen til arna har nr 270-275, og bussen til breistein har nr 280 eller 285 mener jeg :) det er veldig pent begge stedene må nevnes hvis det er slik at du har flytteplaner.

det tar og litt lenger tid med buss enn det gjør med bil. fra åsane senter tar det ca ti min til indre arna, fem min til ytre arna og til breistein :) I hele ytre arna er det en nydelig sjø utsikt mot osterøy. fra sentrum tar det ca 15 min til breistein og ytre arna, og ca 20 min til arna. Men lokaltoget bruker kun 8 min til byen fra indre arna :)

send gjerne PM om du lurer på noe mer :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du kikker på leiligheter så er det en grunn for at utvalget stort og prisene er lave i disse områdene. Arna er stort. Det er rett at det går tog, det hjelper dog ikke det aller minste hvis man ikke kan gå fra togstasjonen til hjemmet.

Det er min påstand at bil er påkrevd både på Breistein og de ytre delene av Arna.

Skrevet

jeg klarer meg fint med buss jeg :) ser ikke noe problem med det. faktisk så er det bedre bussforbindelse her i arna enn det det er mot loddefjord og bydelene nærliggende terminalen der. Bil er alltid en fordel, men ingen nødvendighet. Prisnivået går nok heller litt mer på miljøet enkelte steder i arna...dessverre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i (på?) Breistein, og jeg synes det var øde. Rakk jeg ikke den bussen jeg hadde planlagt, måtte jeg vente en hel time på neste.. Holdt vel ut et halvår eller så før jeg flyttet til Danmarksplass.

Gjest Pjuskeline
Skrevet

Jeg vil påstå at både Breistein og Arna, spesielt Ytre-Arna, er ganske øde.. Indre-Arna er hakket bedre, men fortsatt litt "in the middle of nowhere".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...