Gå til innhold

Hvor mange barn vil dere ha/ har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har selv ikke barn, og vet ikke om jeg noen gang får det, men hvis jeg kan velge og får mulighet, så tror jeg nok at jeg vil ha barn. Jeg vet jo at man ikke kan planlegge hvor mange barn man vil ha, ting blir jo ikke alltid slik man ønsker og ting kan skje på veien, som gjør at man får flere/færre barn enn hva som var opprinnelig tenkt. Likevel, så må jeg si at jeg ser for meg 3-4 barn som det ideelle antallet barn. Årsaken til dette er nok at jeg kommer fra en stor famile selv, og jeg har "samlet sett" 5 søsken. Dette setter jeg stor pris på, og det gir meg mange å "spille på" og være glad i i mange år fremover (selvom jeg vet at et godt forhold mellom søsken ikke er noen selvfølge). Jeg synes to barn er veldig sårbart. Skulle det tragiske skje, at man mister det ene barnet, er det bare en igjen - og dette blir mye å bære for barnet som lever videre alene, både i ung og volsen alder. Flere søsken vil også gjøre at man forhåpentligvis kan hjelpe hverandre når foreldre blir eldre og trenger hjelp. I Norge er vel 1,8 gjennomsnittet for antall barn per familie. De fleste av mine venner sier at de vil ha to barn. Noen vil ha tre. Nesten ingen jeg kjenner vil ha flere enn tre. En del sier at økonomi og "tid" per barn spiller inn. Hva mener dere? Vil gjerne høre fra både de med og uten barn.

Endret av FrøkenFjong
Videoannonse
Annonse
Gjest Awsome
Skrevet

Vil maks ha 2 barn (ein av hvert kjønn), men det er godt mulig eg/vi ender med ingen, 1 eller kanskje til og med 3 eller 4..

Skrevet

Jeg vil gjerne ha 3-4 barn og deretter bli fosterfamilie når mine begynner å bli store.

Skulle gjerne satt i gang akkurat nå, men studiene holder meg igjen ..

Skrevet

Først og fremst vil jeg understreke at jeg skal føle meg heldig bare jeg kan få barn. Det er faktisk ikke en selvfølge.

Jeg vil gjerne ha fler enn ett barn. Min bror spilte en veldig viktig rolle i min oppvekst, så det er kanskje derfor jeg tenker sånn.

Skrevet

jeg har to barn. et av hvert kjønn. vil gjerne ha minst et til, men partneren min er godt fornøyd med to..

Skrevet

har to barn. et av hvert kjønn. skulle gjerne hatt minst et til, men partneren min er godt fornøyd med to, så det blir nok med det.

Gjest Krizzy
Skrevet

Jeg kunne tenke meg tre eller fire.

Skrevet

Jeg har ett barn, en gutt på snart 3 år. Har lenge tenkt at det er på tide å skaffe et søsken til han, gjerne ei jente- men samtidig vil jeg gjerne ha en periode uten bleieskifting og "hjelp til alt" periode. Så det er godt mulig vi utsetter prøvingen på nr 2 til guttungen har begynt på skolen.

Så er det også mulig vi prøver oss på en etterpåklatt om mange, mange år. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 tette og veldig fornøyd med det. De krever mye og jeg vet at jeg ikke hadde klart å gitt like mye om jeg hadde flere nå, men håper på en til med tiden :)

Skrevet

Vi har tre og skal ikke ha flere.

Skrevet

Dette tema er for meg, litt vanskelig. Både å diskutere og å ha et eksakt syn på. Jeg er splittet imellom å få barn og å ikke få barn. Jeg er jo fortsatt "tenåring" og har valgt en utdanning som tar maaange år, så på den måten er ikke barn innen rekkevidde på enda så lenge. Jeg kunne selvsagt fått barn mens jeg studerte, men den utdanningen jeg skal ta krever mye tid og tankefulle stunder, og det er vanskelig å få det til i en hektisk hverdag hvor en har barn.

Min kjæreste, jeg og vår lille valp har det supert sammen som det er. Kjernefamilie. Behovet for å få barn er ikke der enda. Jeg ser en søt liten baby, men blir ikke verpesjuk som mange av mine venninner gjør. De ser på babyer som søte vesener som man kan kle opp i fine klær, og bære rundt i vognen sin hele dagen. Jeg ser på en baby som et stort ansvar som krever god tid, økonomisk trygghet, et stabilt hjem og en 100% engasjert mamma og pappa. Jeg er ikke klar for alt det. Jeg både er og føler at dette er min ungdomstid og jeg vil benytte den fult ut. Jeg kan dra hvor jeg vil når jeg vil, og er ikke bundet til noen eller noe (annet enn valpen da selvsagt).

Hvis jeg en gang i fremtiden skulle fått barn, er det ikke viktig hvorvidt det er gutt eller jente. Begge kjønn er spesielle på hver sin måte, og en elsker jo sitt eget barn uansett kjønn. Jeg tror nok jeg kunne vært en god mor, fordi jeg er veldig tålmodig og har en ro i meg som påvirker de rundt meg ofte. Jeg håper at jeg en gang kan få barn, men hvis jeg ikke gjør det, er det ikke krise. Jeg er en av de som gjerne skulle adoptert barn fra den tredje verden hvis jeg alikevel skulle hatt barn. Hvorfor ikke redde et barn fra sult og fattigdom når jeg har ressurser og lyst til det? Det er selvfølgelig koselig å se et barn ligne på deg selv eller partneren, men det må gi en utrolig flott og beroligende følelse å gi et barn et nytt liv og en sikker fremtid, som i utgangspunktet ikke hadde det. :)

Skrevet

Tre hadde vært perfekt. :)

Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe sterkt ønske om å få barn, og ser ikke for meg at jeg kommer til å få mer enn ett barn, hvis jeg får noen. Grunnen er at det frister uhyre lite å være gravid flere ganger, samt at jo flere barn jo mer jobb. Det beste ville kanskje vært å få tvillinger, men sjansen for det er jo minimal.

Endret av Iah
Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg har ikke noe sterkt ønske om å få barn, og ser ikke for meg at jeg kommer til å få mer enn ett barn, hvis jeg får noen. Grunnen er at det frister uhyre lite å være gravid flere ganger, samt at jo flere barn jo mer jobb. Det beste ville kanskje vært å få tvillinger, men sjansen for det er jo minimal.

Dette kunne vært skrevet av meg. :)

Skrevet

Jeg har lyst på 2 barn. :) Vet ikke hvorfor, men vil nå ha det :)

Skrevet (endret)

Eg har alltid ønska meg 4-6 barn. Kjem sjølv frå ein stor familie. Eg har 4 søsken, og har alltid sett på det som veldig positivt å ha mange søsken. Har ei jente på 1 1/2 år, er 33 år gammal, og har no prøvd på nr 2 i eit heilt år. Så draumen min om ein stor barneflokk går nok dessverre ikkje i oppfyllelse, både pga alderen min og fordi eg strevar med å bli gravid...

Endret av Mirabella76
Skrevet

Har ikke barn enda nei, men når de kommer en gang i framtiden vil jeg ha enten to jenter eller to gutter. Har selv bare en lillebror, og tror ikke jeg vil ha flere barn enn to.

Gjest CandyPanty
Skrevet

Hvis jeg kunne velge, ville jeg nok hatt et tvillingpar, en gutt og en jente. Hvis jeg etter å ha fått de to, ville ha fler, hadde det nok blitt enten å adoptere eller være fosterforeldre:).

Men det som skjer, det skjer!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...