Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger andres råd her:-)

Har tenkt på spiral, men fikk litt bakoversveis når jeg så prisen. Derfor valgte jeg å vente litt med det. Siden jeg fikk resept på p-sprøyte uten lege sjekk osv. fordi jeg har brukt det før. Tok den for en uke siden. Merker allerede nå at jeg begynner å miste humøretert. Blir forferdelig irritert for ingen ting og kan våkne opp om morgenen veldig sint og irritert.

Føler meg bare sur og forbannet, uten å ha noe å være sur for.

Har prøvd trionetta, cerazette og et merke til jeg ikke husker navnet på av p piller for noen år siden og jeg fikk samme reaksjon.

Kan spiral være noe for meg? den uten hormoner? eller er det best for de som har fått barn?

Har i tillegg lavtstoffskifte så går på medisiner for det, og jeg syntes jeg har nok å slite med pga det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sjekke ut p-ring? Mindre hormoner på tur rundt i kroppen da den virker mer lokalt, veldig enkelt og bruke og mindre bivirkninger på de fleste. Det er en tråd om det (må kanskje søke på NuvaRing), les den!

Skrevet

Kjenner ei jente (18 år) som har fått spiral uten å ha født. Hun er strålende fornøyd! Så hvis ikke p-piller eller sprøyte er noe for deg syns jeg du skal tenke mer på spiral, den har jeg lyst på selv.. Synes den virker kjempebra. Eller p-ring som hun ovenfor foreslo, men noen gutter mener han kan kjenne den under sex, og derfor må jenta ta den ut - noe som ofte resulterer i at man må ta angrepille for at man glmete å sette den inn igjen..

Skrevet

Lurer på om det er ubehagelig og sette spiralen inn jeg :S siden den skal så langt inn. Hater gynekologisk undersøkelser i tilleg, men har burdert spiral.

Skrevet

Har også god erfaring med p-ring, NuvaRing. Ikke alle merker noe til den, verken jeg eller kjæreste merker den under sex. Jeg merker den sjeldent ellers. Den har lite hormoner, du slipper å huske på å ta den hver dag (følger med klistremerker i pakken, så du kan markere i dagboken når du skal ta ut/sette inn ring). I tillegg kan du ha den utenfor kroppen i tre timer (f.eks. i forbindelse med sex) før effekten blir dårligere.

Skrevet

Oki

takk for svar :-)

Har faktisk aldri hørt om p ring. Men skal sjekke det opp:-)

Ja spiral høres så innmari vondt ut, men alt for å slippe å bli PMS monster :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...