Gå til innhold

Hjelp-Ostekake i ovn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, holder på å lage ostekake som skulle steke i 20 min med ostefyll på. Noen som vet om det er meningen at den skal være flytende når man tar ut, eller har den stått for kort???

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg vet skal ikke ostekake stekes?!

Er det vanlig ostekake du lager, med kjeksbunn?

Skrevet

Den skal ikke være flytende, men den kan godt være litt "skjevende". Så tror den har stått for kort. Det er iallefall min erfaring da ;)

Skrevet

Det høres ut som om den har stått for kort. Den skal vel være litt som karamellpudding (litt voblete) når du tar den ut -men ikke flytende.

Skrevet

lager den etter oppskrift fra kokebok, der skal den stekes... (Vet dette varierer...)

(skal bli tre-lag, de to første stekes i to omganger (først bunn, så bunn + fyll, så vidt jeg forstod). Er ihvertfall sikker på at den skulle i ovnen...

Har nå stått 20 min (+) i ovnen, toppen er da flytende... Men håper den blir fast når den nå blir avkjølt... (Men om noen vet om den har stått for kort, så gi beskjed så jeg kan slenge den inn i ovnen igjen...)

Er så håpløs på kjøkkenet, så trenger nesten sånn for "dummies -trinn for trinn kokebok...)

Skrevet

takk for svar. Da var det inn i ovnen igjen;-)

Ser den begynner å minne om karamellpudding i kanten (så er vel ikke mye om å gjøre...)

Så bra med kakekyndige, som kan komme med raske svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...