Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Hei. Noen her som anbefaler røde kors som frivillighetsarbeid? Er arbeidsløs og trenger å ha noe å gjøre mens jeg venter på ny jobb. Lurer på noe. Hvilke av sentralene anbefaler dere? røde kors, eller frivillighetssentralen? Kan hvem som helst stille opp på røde kors, altså helt uten "kvalifikasjoner"? Hva slags arbeid kan man forvente å få gjøre? Håper på svar.
einna Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Røde kors har egne kurs du kan ta, for eksempel i førstehjelp, fjellsøk osv. Du trenger dermed ikke ha noen kvalifikasjoner fra før. Disse kursene koster litt, men ikke så mye, og du blir seritifisert. Tok et kurs i førstehjelp en gang i Bergen, det virket veldig gøy å være frivillig der iallefall (hadde ikke tid selv). De har andre typer frivillighetsarbeid også, som organisering av turer, kursundervisere osv, etterhvert som du er kommet inn i systemet kan du avansere. Mulig de har besøkstjenester osv også, vet ikke så mye om dette. Gå inn på nettsidene så finner du nok flere svar (http://www.rodekors.no/). Andre frivillighetsaktiviteter kan være leksehjelp, frivillig på sommerleirer, idrettsskole, innvandrersentre (kvinnegrupper ol).. Frivillighetssentralen er mer rettet mot f.eks besøkstjeneste for eldre, praktisk hjelp osv tror jeg.
Gjest navnelapp Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Eg trur frivilligsentalane også formidlar familiekontakter til flyktningfamilier og slikt, det kan vere veldig berikande. Eg har fleire vennar som har gjort det, og følt at det dei gjorde verkeleg betydde noko for dei dei hjalp.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Dette hørtes gøy ut. Takk for svar. Gleder meg til å starte opp. Håper de har noe å gjøre til meg da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå