Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Har gått med halsvondt i 5 dager nå hvorav 3 av dagene har jeg vært nærmest uten stemme.. Som oftest så går jo slikt over av seg selv men det er ingen tegn til bedring! Jeg har drukket sambucol, går med skjerf, tatt smertestillende,drukket mange kopper med varmt vann med sitron eller lime..ingenting som funker. Noen som har noen råd? blir sliten av å måtte anstrenge halsen ved prøve å snakke. Og hva kan dette være for noe egentlig? noen form for katarr?
Gjest annen gjest Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Har gått med halsvondt i 5 dager nå hvorav 3 av dagene har jeg vært nærmest uten stemme.. Som oftest så går jo slikt over av seg selv men det er ingen tegn til bedring! Jeg har drukket sambucol, går med skjerf, tatt smertestillende,drukket mange kopper med varmt vann med sitron eller lime..ingenting som funker. Noen som har noen råd? blir sliten av å måtte anstrenge halsen ved prøve å snakke. Og hva kan dette være for noe egentlig? noen form for katarr? FRIBOL! Det er det vi apotekfolk spiser når vi blir forkjølt og sår i halsen. Ingen ting som fungerer bedre! God bedring!
Supraspinatus Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Har gått med halsvondt i 5 dager nå hvorav 3 av dagene har jeg vært nærmest uten stemme.. Som oftest så går jo slikt over av seg selv men det er ingen tegn til bedring! Jeg har drukket sambucol, går med skjerf, tatt smertestillende,drukket mange kopper med varmt vann med sitron eller lime..ingenting som funker. Noen som har noen råd? blir sliten av å måtte anstrenge halsen ved prøve å snakke. Og hva kan dette være for noe egentlig? noen form for katarr? Infeksjoner i halsen kan være forårsaket av både virus og bakterier. Er det førstnevnte er det ingenting du kan gjøre med det. Da må du bare gi kroppen gode forhold for å bekjempe viruset. Er det bakterielt kan det behandles med antibiotika. Hvis det ikke går over av seg selv på en god uke bør du gå til legen og høre hva h*n foreslår. Sannsynligvis vil de ta en prøve og evt gi deg noe antibiotika.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå