Gå til innhold

Hvilken sang har den TRISTESTE teksten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den tristeste Sangen jeg vet er den om hun gamle damen som har dekket kaffe bordet og venter på sine barn for hun har bursdag. Først ringer den yngste av sønnene hennes og sier at han kan ikke komme. Hun svarer at det gjør ikke noe, for hun fins jo her kvar dag:grine: Det ender med at alle hennes barn har tatt feil av hennes dag. Tror den heter Den store dagen med vikingarna. Første gangen jeg hørte den så bare rant tårene.

Smilla1

Skrevet
Den tristeste Sangen jeg vet er den om hun gamle damen som har dekket kaffe bordet og venter på sine barn for hun har bursdag. Først ringer den yngste av sønnene hennes og sier at han kan ikke komme. Hun svarer at det gjør ikke noe, for hun fins jo her kvar dag:grine: Det ender med at alle hennes barn har tatt feil av hennes dag. Tror den heter Den store dagen med vikingarna. Første gangen jeg hørte den så bare rant tårene.

Smilla1

Åja. Den er kjempetrist :cry: Er det ikke han Benny Borg (!) som synger den da?

Skrevet

Den sang alltid Mormor for oss, for å gi oss dårlig samvittighet...

Festlig mormor gitt :lol:

Skrevet

Mormor sang alltid en kjempetrist sang for oss også, tror den het lite ekorn satt.. :cry:

Skrevet

Det kan sikkert stemme at han synger den også. Jeg har den her med vikingarna og tror det er en av de få av Vikingarna jeg liker :D

Smilla1

Skrevet
Mormor sang alltid en kjempetrist sang for oss også' date=' tror den het lite ekorn satt.. :cry:[/quote']

Den er veldig trist i begynnelsen, men den ender jo bra da :D

Jeg husker den godt denne sangen fra da jeg var liten - jeg fant sangboken min for noen år siden og husker jeg ble litt overrasked over hvor "morbid" de første versene er.

Skrevet

Jeg ombestemmer meg. Kom akkurat på hva som er den aller tristeste sangen i hele vide verden... Det må jo være den grusomme julesangen om de gamle som bor i en hytte i skogen og så kommer sønnen hjem til jul. Den heter kanskje "det ble jul allikevel"... Den er sååå trist!!! :cry:

Skrevet

famous blue raincoat - leonard cohen :cry:

Skrevet

Tristeste sang utenom Bjørn Eidsvåg "Eg Ser" er 4 Non Blondes - Drifting". :grine: Men den er skikkelig fin.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Love bites med Def Leppard

Ein solskinnsdag med Bjørn Eidsvåg

Hallelujah med Leonard Cohen

Skrevet

"Sometimes it snows in april" med Prince :cry:

Han skrev den for en venn som døde og synger så du hører at han virkelig er trist, han gråter nesten litt tror jeg.

T

Skrevet

"Eg ser" med Bjørn Eidsvåg er utolig trist og fin..

hadde helt glemt "Sometimes it snows in april" jeg, men når du sier det er den utrolig trist også..

mange triste sanger..

Annonse
Skrevet

Send In the Clowns synes jeg er veldig trist, ellers også Free Bird med Lynyrd Skynyrd.

Og selvfølgelig "Wasted Time" med Skid Row, den får jeg skikkelig frysninger av....

Skrevet

Sitat:

smilla1 skrev:

Smilla1

Åja. Den er kjempetrist Er det ikke han Benny Borg (!) som synger den da?

Jeg tror det er Finn Kalvik som synger den - eller var det Lillebjørn Nilsen?

Skrevet

Hanne Krogh synger den, og den er utrolig trist ja! Fikk meg til å tenke på Vesleblakken. Begynte alltid å stortute som barn når jeg hørte den, og siden jeg syns d var så flaut, stakk jeg av hvis jeg hørte den...Klarer enda ikke høre den uten at jeg byner å grine, så da må jeg slå av el stikke! Har helt noia i forholdt il den sangen!

Skrevet
Hanne Krogh synger den' date=' og den er utrolig trist ja! Fikk meg til å tenke på Vesleblakken. Begynte alltid å stortute som barn når jeg hørte den, og siden jeg syns d var så flaut, stakk jeg av hvis jeg hørte den...Klarer enda ikke høre den uten at jeg byner å grine, så da må jeg slå av el stikke! Har helt noia i forholdt il den sangen![/quote']

:o Ånei! Den hadde jeg jo fortrengt :cry:

Kom på en til som jeg alltid begynner å gråte av (hører den heldigivs ikke så ofte nå) "Gamle brunen" (eller noe sånt) Ble spilt mye på radio da jeg var yngre. Om en stakkars gammel, sliten hest som har "dratt det siste lasset..." (men han fikk ingen lauvbærkrans :cry: )

Huff!!

Skrevet

Min mor sang ofte "I en sal på hospitalet" og da strigråt jeg. Følte så med den lille piken,som ønsket så inderlig å komme hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...