venus_ Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Er det noen som vet hva som kan være grunnen til tranghetsfølelse i hals? Får dette ofte på kveldene.
Becka Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Er det noen som vet hva som kan være grunnen til tranghetsfølelse i hals? Får dette ofte på kveldene. Har du litt angst om kveldene? Jeg har generelt litt "svelgeangst", altså, at jeg ofte kan føle jeg ikke får svelgt ordenlig når jeg spiser. Da får jeg litt den tranghetsfølelsen i halsen, og blir nok verre fordi jeg anstrenger meg. Før, da jeg hadde angst, fikk jeg også denne tranghetsfølelsen uten at jeg spiste også. Og spesielt på kveldene..
venus_ Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2010 Har du litt angst om kveldene? Jeg har generelt litt "svelgeangst", altså, at jeg ofte kan føle jeg ikke får svelgt ordenlig når jeg spiser. Da får jeg litt den tranghetsfølelsen i halsen, og blir nok verre fordi jeg anstrenger meg. Før, da jeg hadde angst, fikk jeg også denne tranghetsfølelsen uten at jeg spiste også. Og spesielt på kveldene.. Jeg har sosial angst, kan det ha noe med det å gjøre? Denne følelsen kommer også etter at jeg har svelgt litt store tabletter, men da vet jeg at det er derfor.
Gjest navnelapp Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Det kan vere astma. Det er ofte verre på kvelden, og etter at du har anstrengt deg.
venus_ Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2010 Det kan vere astma. Det er ofte verre på kvelden, og etter at du har anstrengt deg. Kan jeg merke det kun på denne måten? Uten noen form for hoste? Har en del allergier og det er jo sammenheng mellom det og astma har jeg skjønt.
Gjest navnelapp Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Ja, det kan du godt. Prøv å ta ein løpetur, og sjå om du får den same kjensla då. Eller har du det slik når du er forkjøla? Anstrengelsar, infeksjonar og kulde utløyser astma.
venus_ Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2010 Ja, det kan du godt. Prøv å ta ein løpetur, og sjå om du får den same kjensla då. Eller har du det slik når du er forkjøla? Anstrengelsar, infeksjonar og kulde utløyser astma. Har det litt slik når jeg trener også, men har alltid tenkt at det er fordi jeg har dårlig kondis.
Gjest navnelapp Skrevet 11. juli 2010 #8 Skrevet 11. juli 2010 Gå til legen din, og be om å få utreda om du har anstrengelsesutløyst astma. Lykke til! :-)
store blå Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Heller litt mot angst jeg og, men sjekk med legen om det kan være astma bare for å rydde det av veien. Får du hjelp for angsten din?
venus_ Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. juli 2010 Heller litt mot angst jeg og, men sjekk med legen om det kan være astma bare for å rydde det av veien. Får du hjelp for angsten din? Har bestilt meg legetime nå for å få sjekket det. Har gått med psykolog ja, men det ble egentlig ikke så mye bedre av det.. Har skjønt det slik at det er litt opp til meg selv å ta tak i det når jeg har sosial angst.
store blå Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 Har bestilt meg legetime nå for å få sjekket det. Har gått med psykolog ja, men det ble egentlig ikke så mye bedre av det.. Har skjønt det slik at det er litt opp til meg selv å ta tak i det når jeg har sosial angst. Opp til deg selv? Ja, men du kan jo få noen veldig bra verktøy og jobbe med av en psykolog. Sosial angst er ikke artig, håper du får hjelp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå