Gå til innhold

Mensen etter p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynte på p-piller for fire uker siden fordi jeg hadde tenkt til å hoppe over mensen når jeg skal til Spania i sommer.

Men så var jeg innom apoteket for å hente ny resept og da ble jeg "advart" om at jeg kunne få pigmentflekker hvis jeg var i sollys mens jeg gikk på pillen. Jeg vil helst ikke få pigmentflekker, og vurderer dermed å slutte på pillen pga. det.

Jeg fikk mensen 28. juni. Da begynte jeg på p-piller. Jeg pleier å få mensen noen dager før jeg venter den, så jeg får den rundt 24-25. juli.

Jeg er hjemme igjen fra syden 22. juli, men så lurte jeg på om mensen kommer mye før, senere eller omtrent likt etter at jeg har gått på p-piller i bare en mnd? Om det har noe å si?

Eller om det kanskje finnes noen piller som kan stoppe mensen hvis jeg er så uheldig at jeg får det før jeg skal dra hjem?

Jeg vet det finnes piller som utsetter mensen, men da må man ta de 3-4 før man venter mensen, og jeg aner egentlig ikke når jeg får den :s

Jeg vil bare ikke ha mensen mens jeg er på ferie...

Tusen takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig forskjellig fra person til person. For noen kan det ta noen måneder før mensen stabiliserer seg på p-piller. Den kan altså være veldig uregelmessig i starten. Men hvis du er like heldig som jeg var når jeg begynte for en del år tilbake, så får du ikke mensen før du har en pillefri uke (evt. begynner på sukkertablettene). Da fikk jeg mensen dagen jeg tok den tredje sukkertabletten.

Skrevet

Ok. Men jeg har bare gått på p-piller i 1 mnd nå, så da er det vel stor sjanse for at den er stabil ganske fort?

Siden jeg fikk mensen 28. juni, da jeg hadde tatt 3 sukkerpiller, jeg er ferdig med mensen nå, og tok den siste sukkertabletten i går.

Derfor skal jeg ikke begynne på nytt brett nå, og så får jeg håpe at jeg ikke får mensen før 22. juli. Men den kommer vel ikke 6 dager før når jeg bare har gått på pillene i fire uker og så slutter? :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke vurdert å ta ett brett til da, så kan du ta piller til du er tilbake fra ferieturen og slutte da i stedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...