Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #21 Skrevet 14. juli 2010 Da jeg var 9 år var mitt høyeste ønske å få en BMX sykkel. På den tiden var d en guttesykkel, og resten av jentene hadde rosa eller lilla sykler... Jeg var verdens lykkeligste da jeg fikk lov å velge en BMX
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2010 #22 Skrevet 14. juli 2010 Alle jenter gjer vel ikkje det. Dessutan kan vel gutar og sykle rundt med dokker eller andre leiker som treng plass. Det heter "actionfigurer" og er ikke det samme. Gutter pleier bruke bagasjebrettet bak til slikt.
Gjest imli Skrevet 14. juli 2010 #23 Skrevet 14. juli 2010 Det heter "actionfigurer" og er ikke det samme. Gutter pleier bruke bagasjebrettet bak til slikt. Ja, for dokkene kan sikkert ikkje ligge på bagasjebrett.
feuerstein Skrevet 14. juli 2010 #24 Skrevet 14. juli 2010 På jentesyklene har de vel tatt vekk den rett under sete og mot styret for at de i gamle dager hadde skjørt og ikke skulle løfte benet så høyt? Men forstår ikke helt hvorfor den stanga er der, man får jo så inn i helv*** vondt om man skulle klare å få den i skrittet, om du er gutt eller jente. Stangen er der for å stive av. En guttesykkel vil ha økt stivhet i forhold til vekt/materialbruk fordi geometrien er bedre. Du kan jo prøve å brette en fyrstikkeske i oppslått vs flat tilstand, mengden og typen materiale er det samme i begge tilfeller, men den blir veldig mye stivere når veggene ikke er inntil hverandre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #25 Skrevet 14. juli 2010 Uansett hadde dei ikkje trengt å lage jentesyklane så "jentete" med kurv osv... Kvifor treng jentene kurv meir enn gutane? :klø: Fordi jentene skal på shopping selvsagt
Auraya Skrevet 14. juli 2010 #26 Skrevet 14. juli 2010 (endret) Fordi fabrikantene ikke har råd til å spraye syklene i ørten forskjellige farger. Så da blir det rosa og blå. Og drfor blir guttesyklene malt blå mens jentesyklene blir malt rosa. Det er trass alt slik at gutter flest liker blå og jenter flest liker rosa. Grunnen til at fabrikantene deler sykler og alt annet i akkurat gutt og jente er for å selge mer. Hvis de lagde kjønnsnøytrale sykler kunne du la den samme sykkelen gå i arv for alle ungene dine, men når de lager ekstremt guttete og jentete ting vil de fleste kjøpe nytt til yngre barn av motsatt kjønn, og de selger flere sykler. Synd at så mange faller for det, jeg skulle heller sett litt mer nøytrale ting i butikken til barn, slik det var da jeg vokste opp, men i dag er det desverre vanskelig å finne. Endret 14. juli 2010 av Auraya
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2010 #27 Skrevet 15. juli 2010 Hvorfor blir gutter, spesielt barn, mobbet om de har jentesykkel? Voksne menn blir vel kanskje sett rart på av mange, mens for jenter er det helt greit å ha guttesykkel?
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #28 Skrevet 15. juli 2010 Det är väl tradition. Jag har svårt att se att min mamma eller någon av hennes väninnor skulle vara bekväma med att svänga benet över stången i mitten. *snip* Dessuten, selv i våre (relativt) likestilte dager er det fremdeles slik at det stort sett er jenter/damer som bruker skjørt. Jeg har aldri forsøkt kombinasjonen skjørt og guttesykkel selv, men ser ikke for meg at det er spesielt praktisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå