Gå til innhold

Toppløshet på stranda og muslimer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

For litt over en uke siden var jeg og en venninne på en strand syd for Gøteborg. Etter en stund tok jeg av meg toppen. I det jeg litt senere skal gå ned for å svømme, kommer det en jente bort til meg og spør om jeg ikke kan kle på meg igjen. Hun selv syntes det var helt OK med toppløshet på stranden, men hennes familj hadde ett helt annet verdi og moral syn en meg, og syntes det var veldig ubehagelig med bara brøst. Familien hennes på en 7-8 personer lå mer en 10 meter unna. Jeg vil anta at de var rett så konservativa, en av dem badet med klær på.

Dessverre så var jeg ikke så god til å argumentere, fordi man blir lite overrasket og føler seg litt dum når man står toppløs i en heftig diskusjon. Hun ment også at vi stilte krav til dem, men at vi også må tilpasse oss lite den andre veien også. Jeg tok ikke på meg med engang, men etter en liten stund så gikk vi over til den andre enden av stranden. Det var kanskje litt klokt fordi jeg følte at stemningen var lite amper, samtidig føler man seg litt sårbar, selv om en kanskje ikke alltid skal gi etter. I ettertid så har jeg fundert litt på en del av det hun sa. Hun tar veldig feil og det er nok også en mistolkning og tro at toppløshet har noe med moral å gjøre. Men samtidig så kanskje hun har lite rett i at vi her i Norden kanskje også må tilpasse oss litt den andre veien også? Er dette en kjent problemstilling i Norge?

(jeg poster denne på nytt etter oppfordring fra Phaedra. Beklager tabbe, er litt fersk. Nå ligger den i riktig forum !)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal vi måtte tilpasse oss den andre veien? Det er de som har komt til vårt land, de får følge våre lover og regler og være glade for at de har fått komme hit syns eg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man må vel egentlig gi litt og ta litt. Men når det kommer til nakenhet og sex så skal alle rette seg etter de som vil ha 100000% åpenhet rundt det. Byene bør kry av nakne damer, spesielt nå som det er så varmt.

Skrevet

I min forrige jobb fikk jeg beskjed om at jeg gikk litt mye i tettsittende tøy. Brukte vanlig dongeri med stretch og gensere. Senere fant jeg ut at det var en ansatt med muslimsk bakgrunn som heller ikke hadde bodd så lenge i Norge, som hadde klaget. Egentlig en veldig grei fyr. I ettertid så var jeg forbanna på min leder i stedet. Hvorfor kunne hun ikke heller gi han et lite kurs i Norsk kultur og likestilling?

Skrevet

det komiske er jo at her sitter vi og sier at "vi vil ikke tilpasse oss dem, så vi skal for f*** sole oss toppløse/kle oss som vi vil..."

Men i den tråden som ble slettet var det jo masse klager fra folk som ikke var muslimer, men som var i mot at folk skulle sole seg toppløse...

Jeg mener at det brude være greit å sole seg toppløs på stranden, og jeg mener at om man ikke tåler å se folk i badetøy får man ha piknik et annet sted!

Også burde man kanskje gjøre litt for å lære innvandrere det at om man drar på stranden kan det være lurt å lære seg å svømme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...