Gå til innhold

Jeg trenger ny bruktbil


Gjest SmallTalk

Anbefalte innlegg

Gjest SmallTalk

Nå som jeg skal ut i jobb, trenger jeg "ny" bil. Bilen må ha 4/5 dører og helst ikke være eldre enn 2000-modell (kan strekke meg til '98), og prisen kan maks være 60.000. Og gjerne under det. :)

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slenger meg på denne for jeg leter etter akkurat det samme

:popcorn:

Jeg har sett på Golf jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab 9-3? Komfortabel, trygg, statistisk midt på treet for pålitelighet. Mer plass baki enn vanlig Golf. Skoda Octavia er kanskje litt trist, men veldig pålitelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Volkswagen Passat. Sedan.

Ga 60.000 for denne for over 1 år sia, og den har aldri sviktet meg.

Går og går :) Ikke gjort noe anna enn oljeskift og skifte av et drivledd på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Saab 9-3? Komfortabel, trygg, statistisk midt på treet for pålitelighet. Mer plass baki enn vanlig Golf. Skoda Octavia er kanskje litt trist, men veldig pålitelig.

Skoda er inne til vurdering, Saab kjenner jeg lite til. Golf er litt utelukket, synes de er så vanvittig overprisede.

Har lyst på BMW 3-serie rundt '98-modell. Noen formening om disse? Samboeren har en '98 5-serie og denne har ihvertfall gått som en klokke hittil.

Har også sett på Peugot 307 2002-modell. Noen erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lyst på BMW 3-serie rundt '98-modell. Noen formening om disse? Samboeren har en '98 5-serie og denne har ihvertfall gått som en klokke hittil.

98 var skifteåret mellom E36 og E46. Tviler på at du finner en fungerende E46 med ditt pristak. E36 er pen, jeg synes kjøreegenskaper og ergonomi er strålende, men klarer ikke helt å unngå å tenke på at statistikken for kollisjonssikkerhet er forferdelig. Trommelbremser bak på 316/318.

Småkvass forsikring på disse, da veldig omtrentlig 36.9 % av dagens E36-førere er 18.2 år gamle, har kjøpt bilen for rørleggerlærlinglønn, heter Roy-Bob-Johnny og ligger så lavt bak rattet at utsikten deres er mer relevant for flygeledere enn bilførere, noe som gjenspeiler seg på antall forsikringsutbetalinger. Vær også obs på at bakseteplassen er så begrenset at Roy-Bob-Jonny ikke har plass til en ereksjon, langt mindre en villig fjortis å bruke den på. 4-dørs karosseri er tilnærmet meningsløst på E36, om ikke da føreren selv er veldig kort og derfor har setet langt fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

98 var skifteåret mellom E36 og E46. Tviler på at du finner en fungerende E46 med ditt pristak. E36 er pen, jeg synes kjøreegenskaper og ergonomi er strålende, men klarer ikke helt å unngå å tenke på at statistikken for kollisjonssikkerhet er forferdelig. Trommelbremser bak på 316/318.

Småkvass forsikring på disse, da veldig omtrentlig 36.9 % av dagens E36-førere er 18.2 år gamle, har kjøpt bilen for rørleggerlærlinglønn, heter Roy-Bob-Johnny og ligger så lavt bak rattet at utsikten deres er mer relevant for flygeledere enn bilførere, noe som gjenspeiler seg på antall forsikringsutbetalinger. Vær også obs på at bakseteplassen er så begrenset at Roy-Bob-Jonny ikke har plass til en ereksjon, langt mindre en villig fjortis å bruke den på. 4-dørs karosseri er tilnærmet meningsløst på E36, om ikke da føreren selv er veldig kort og derfor har setet langt fremme.

Jeg har faktisk sett noen av det nye karosseriet (E46) til rundt min prislapp. Ganske strøkne også. :)

Den gamle modellen er ikke inne til vurdering, nettopp pga "ryktet" sitt. Bakseteplass bryr meg ikke, det er i hovedsak kun jeg som skal sitte i den bilen. Blir ensom jobbpending. :gjeiper:. Og til andre turer har jeg en 5-serie jeg får lånt. Og dersom det skulle være krise så har jeg korte bein, så det vil ikke blir helt tortur å sitte i baksetet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi har nettopp kjøpt skoda octavia 2000 mod. Å jeg elsker bilen min!!! Knall god å kjøre, nyter virkelig å kjøre langt :) i tillegg er den veldig sparsommelig på drivstoff :) (vår kostet litt mere en 60.000 men det var fordi vi kjøpte med firehjulstrekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Vi har nettopp kjøpt skoda octavia 2000 mod. Å jeg elsker bilen min!!! Knall god å kjøre, nyter virkelig å kjøre langt :) i tillegg er den veldig sparsommelig på drivstoff :) (vår kostet litt mere en 60.000 men det var fordi vi kjøpte med firehjulstrekk)

Octavia (eller Skoda i det store og det hele) er høyaktuell, men jeg har ikke funnet noen med grei motor og kjørelengde til 60.000. :)

Første bilen min var en gammel Skoda uten noen som helst comfort, men den tok meg frem dit jeg skulle og startet alltid, noe som er min første prioritet når det gjelder bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkvass forsikring på disse, da veldig omtrentlig 36.9 % av dagens E36-førere er 18.2 år gamle, har kjøpt bilen for rørleggerlærlinglønn, heter Roy-Bob-Johnny og ligger så lavt bak rattet at utsikten deres er mer relevant for flygeledere enn bilførere, noe som gjenspeiler seg på antall forsikringsutbetalinger. Vær også obs på at bakseteplassen er så begrenset at Roy-Bob-Jonny ikke har plass til en ereksjon, langt mindre en villig fjortis å bruke den på. 4-dørs karosseri er tilnærmet meningsløst på E36, om ikke da føreren selv er veldig kort og derfor har setet langt fremme.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det blir en VW Passat stasjonsvogn 2000-modell. Ikke helt det jeg hadde sett for meg til å begynne med, men fant ut at jeg er lei av biler med dårlig plass. Samt at jeg kom på hvor lei jeg er av å eventuelt å ha bikkja i baksetet fremfor i bagasjerommet. :)

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Passat stasjonsvogn ja... Si meg, når har du termin? :gjeiper:

Ikke iløpet av de 5 første åra, ihvertfall... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du bare faker det?

Jeg sto med en bekjent bak hans nyinnkjøpte Passat og kommenterte at han hadde et stort og solid metallbur baki. "Fått deg hund nå?" - "Nei, ny kone" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SmallTalk

Skeptisk... Jeg lider nemlig av "barneallergi". Tåler de i små doser, også er det nok. :ler:

Men jeg er jo tross alt seint ute med stasjonsvogn. Er værre med de 18 år gamle rånerene med 940/V70 og som garantert ender opp med et barnesete baki der ganske snart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...