Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det started for ca en måned siden - de to siste gangene jeg har hatt sex har jeg blødd (ikke mye, men litt- helt rent tynt rødt blod). Jeg nevnte det til legen men fikk beskjed om å si ifra om det skjedde igjen. Nå er typen borte i 2 mnd til så blir en stund til jeg får 'testa' det- men de to siste ukene har jeg også begynt å få smerter i magen. Spesielt helt på venstre side, skarpe korte stikkende smerter men også i omeråder så det nesten kan forveksles med mensensmerter uten at det er akkurat samme omeråde, litt høyere kanskje. I tilleg har jeg nesten konstant et litt nummen smerte i hele magen :S

Jeg klarer nesten ikke spise - jeg tar bare et par biter og så føler jeg meg mett. Jeg klarer å fortsette å spise men jeg blir også kvalm når jeg blir mett så det er tyngre å få i seg nok mat (ikke kaster opp) kvalmen varer i flere timer etter at jeg er ferdig. Mest sannsynelig fordi underbevistheten min vet at jeg blir dårlig av mat så har jeg de siste dagene blitt kvalm FØR jeg begynner å spise som er veldig vanskelig, men får i meg nok mat uansett.

Selv om jeg spiser akkurat det samme som jeg har gjort før, samme mengde fordi jeg tvinger det i meg- så har jeg fått beskjed for en uke siden av et par stykker på jobb at det virker som jeg har gått ned i vekt. (Jeg er 168cm og veier 56-57 kilo < sist jeg veide meg, og vil helst ikke gå ned i vekt..).

Virker også som om jeg har feber av og til, blir utrolig varm og slapp- ka få en litt mild dunkende hodepine akkurat da, men det går over på en 4-5 timers tid.. Utenom det så svetter jeg også mer..

Jeg har prøvd å fortelle legen min disse tingene, men hun bare 'vinker det til side' og det føles nesten ut som om jeg prater med en murvegg. Prøvd å ta det opp med en 'legevakt' lege - men får bare beskjed om å snakke med legen min igjen.

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Vet ikke hva jeg skal gjøre, virker nesten som om legen er redd for å ta tester på meg.

Jeg tokk noen tester for en stund tilbake siden for noe annet- men fikk feil svar tilbake (du leste riktig, jeg fikk at annet menneskes resultater) og legen min virket helt knust over denne kontor feilen og nesten gråt på tlf når hun ringte og sa ifra - men som sagt, etter det virker hun nesten handlingslammet og dette begynner å bli plagsomt.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

bytt lege da vel, kanskje det beste. Og bestill deg time fort som svint.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Endometriose? Kan gi litt lav feber, vondter i underlivet , kan gjøre vondt under sex, og mange opplever værre rundt menstruasjon. Sterke menssmerter, blødninger dann og vann er også karakteristikk.

Skrevet

Hei!

Uff, det er så kjipt å ha vondt å ikke få vite hva det er. Jeg gikk nemlig forrige uke med litt samme type smerter som deg i magen. Først kunne jeg ikke lokalisere hvor i magen. Jeg var veldig opplåst, og spiste jeg selv litt følte jeg meg super mett.

Jeg gikk til legen etter et par dager, for jeg fikk til tider skikkelig intense magekramper, som kunne vare i flere timer. Legen gav meg noe mot urinveisinfeksjon, men det var det ikke! Så til legen igjen, og da ble jeg sendt videre til sykehuset til gynekolog. De fant ingenting, men hun trodde det var i forbindelse med eggeløsning, at en cyste var sprukket, noe som var ufarlig, men smertfullt. Det er over nå.

Kan det være noe lignende, tror du?

Legen sa til meg at magesmerter er ofte vanskelig å diagnosere. Men jeg håper du har tatt tester som kan utelukke ting! Seriøst, vil ikke legen gjøre dette så krev det! I det minste få en henvisning til en gynekolog.

Skrevet

Syns du absolutt burde få tatt de prøvene på nytt igjen.

Kan være noe så "enkelt" som en mat-allergier (gluten eller melk eller noe lignende) som gjør at kroppen ikke tar opp næring fra maten.

Og tatt en gynekologisk undersøkelse, kanskje?

Og vurdere og bytte lege, da.

Men krev iallefall å få tatt blodprøver.

Skrevet

Syns du absolutt burde få tatt de prøvene på nytt igjen.

Kan være noe så "enkelt" som en mat-allergier (gluten eller melk eller noe lignende) som gjør at kroppen ikke tar opp næring fra maten.

Og tatt en gynekologisk undersøkelse, kanskje?

Og vurdere og bytte lege, da.

Men krev iallefall å få tatt blodprøver.

Jeg har ikke peiling på hva det kan være eller om det er noe spesielt eller bare kroppen min som er litt vrang akkurat nå, men hadde vært fint å funnet ut om det var noe eller ikke.

Jeg kan spørre direkte om å bli henvist til en gynekolog - det burde funke.

Jeg bor i England så jeg vetta søren hvordan man bytter lege her, 90% av gangene kommer jeg til samme lege som jeg da tror er min lege uten at jeg har valgt noe eller fått noe papirer. Men 10% av gangene får jeg bare en annen lege :s

Jah, problemet er at siden legen min ikke sier noe om noe så vet jeg ikke hva de skal se etter i denne blodprøven og derfor ikke hvorfor jeg skal spørre om en. Virker nesten som jeg skal vite hva som er galt med meg selv før noe skjer - tok en blodprøve for 2 uker siden da jeg ba spesifikt om å skjekke B12 (hatt problemer med det før) - men da er det bare det prøven testes for også - og jeg er vandt til at legen hjemme i norge liksom slenger med et par ekstra tester når du først tar en blodprøve (sånn de fant ut om min lave B12) - så jeg er litt frustrert her.

Å selv diagnosere meg funker dårlig ettersom jeg finner 10 tusner av ting det kan være når jeg googler det.. derfor jeg håpet kanskje noen hadde en slags aning om hva det kanskje kunne være..

Skrevet

Mh, ja, å drive med egendiagnostisering på google kan få enhver til å tro at man er alvorlig syk :gjeiper:

MEn blødning etter sex er ikke sånn kjempe-uvanlig. Det var sikkert derfor legen ba deg se det an. Det kan bl.a komme av svingninger i hormoner som gjør slimhinnene tynnere og mer ømfintlige (byttet/strtet på p-piller?). Så mest sansynlig er det ikke noe alvorlig, og bare kroppen som er vrang.

Når det gjelder undersøkelse; har legen i det hele tatt kjent på magen din? Det kan også være en ide å få tatt en ultralyd. Men en gynekolog bør vite hvilke prøver og undersøkelser du bør ta, så be om en henvisning dit.

Håper at du finner ut av det :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Si til legen din at shit happens og at det er på tide å bevege seg videre. Ergo, fortsette å finne en diagnose. Da vil hun mest sannsynlig ikke være så handlingslammet.

Når det gjelder symptomene dine forøvrig så har et par av de kvinner jeg har kjent gjennom tidene hatt tilsvarende. I _deres_ tilfeller har det skyldtes syster på eggstokkene. Legg merke til at jeg understrekte _deres_. Nettopp fordi jeg ikke er lege, og i bunn og grunn ikke har peiling. Som igjen bør fortelle deg at dette er ting du bør snakke med fagfolk om ;) Bare husk at du har lov å være pushy for å få dialog og svar fra den legen som behandler deg.

Skrevet

Mh, ja, å drive med egendiagnostisering på google kan få enhver til å tro at man er alvorlig syk :gjeiper:

MEn blødning etter sex er ikke sånn kjempe-uvanlig. Det var sikkert derfor legen ba deg se det an. Det kan bl.a komme av svingninger i hormoner som gjør slimhinnene tynnere og mer ømfintlige (byttet/strtet på p-piller?). Så mest sansynlig er det ikke noe alvorlig, og bare kroppen som er vrang.

Når det gjelder undersøkelse; har legen i det hele tatt kjent på magen din? Det kan også være en ide å få tatt en ultralyd. Men en gynekolog bør vite hvilke prøver og undersøkelser du bør ta, så be om en henvisning dit.

Håper at du finner ut av det :)

Jah, du kan bli litt smårar av disse selvdiagnoseringene med google. Du har kanskje 2 av symptomene av noe og så står den tredje og fjerne som du da begynner å 'lete etter' for å se om det stemmer. F.eks hodepine og så sitter du der å tenker at 'jo, ja - har kanskje litt vondt i hodet om jeg kjenner godt etter' *sukk* hehe :)

Jeg slutter på alle prevansjonsmidler nå uansett så kan se om det har noe å si. Og nei, legen har ikke så mye som tatt borti meg - men jeg skal pushe om en gynokologtime og se hva h*n ser eller vet hva det kanskje kan være :s

Si til legen din at shit happens og at det er på tide å bevege seg videre. Ergo, fortsette å finne en diagnose. Da vil hun mest sannsynlig ikke være så handlingslammet.

Når det gjelder symptomene dine forøvrig så har et par av de kvinner jeg har kjent gjennom tidene hatt tilsvarende. I _deres_ tilfeller har det skyldtes syster på eggstokkene. Legg merke til at jeg understrekte _deres_. Nettopp fordi jeg ikke er lege, og i bunn og grunn ikke har peiling. Som igjen bør fortelle deg at dette er ting du bør snakke med fagfolk om ;) Bare husk at du har lov å være pushy for å få dialog og svar fra den legen som behandler deg.

Sa til henne med en gang at det ikke var noe stress, var litt irritert selv men tenkte at jeg skulle 'play it cool' med legen - det så ikke ut som funka :s blir litt wierd å ta det opp igjen nå bare for å si at det er greit IGJEN :P

Alright, jah - men da er det kanskje no en gynokolog vil kunne vite noe om hvis jeg bare får pusha meg til en time.. slo meg ikke først at jeg kunne be om det, tenkte liksom at dette var noe legen måtte foreslå :) takker og bukker for hjelpen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...