Gå til innhold

Bomstasjoner Oslo-Sandefjord


Rumohra

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøre nevnte strekning fram og tilbake i helgen og ha litt passasjerer, så lurer på hvor mange bomstasjoner jeg må gjennom på turen ned. Greit å vite så vi kan spleise på bensin + bompenger.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pucifer

Bomstasjon ved Sande/Holmestrand. Koster 30 kr

Ingen flere bomstasjoner om man bare kjører mellom Oslo og Sandefjord.

Kjører du gamle e18 ved Sande/Holmestrand så er det ubetjent bomstasjon. Her koster det 23kr tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke noe å kjøre ut av Oslo, bare inn til Oslo.

Riktig, men de skal kjøre tilbake også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Tur/retur så blir det totalt 3 bompasseringer. 2x Sande og 1x Oslo. Den i Sande koster ihvertfall 30 kr og den i Oslo koster vel 15(?).

Er forresten ikke noe bom i Bærum. Denne ligger i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur/retur så blir det totalt 3 bompasseringer. 2x Sande og 1x Oslo. Den i Sande koster ihvertfall 30 kr og den i Oslo koster vel 15(?).

Er forresten ikke noe bom i Bærum. Denne ligger i Oslo.

Er bom i Bærum. Har sjekket det nærmere, det er en i Bærum, 13 kr, og en i Oslo, 26 kr, for biler t.o.m. 3,5 tonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da blir det en passering (Sande) nedover og to oppover (Sande + Bærum). Bor i Ring 3, så slipper bomringen inn til sentrum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Er bom i Bærum. Har sjekket det nærmere, det er en i Bærum, 13 kr, og en i Oslo, 26 kr, for biler t.o.m. 3,5 tonn.

Hvor i Bærum da? Jeg har ikke sett noen, kun den bomringen inn til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Bærum da? Jeg har ikke sett noen, kun den bomringen inn til Oslo.

Tja, nå er ikke jeg lommekjent i Bærum, så jeg sakset dette fra fjellinjen.no:

Bilister på vei mot Oslo vil altså passere bomstasjoner ved Lysaker og som før ved Maritim på Skøyen. Det betales separat for de to passeringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er en bomstasjon på E18 mellom Larvik og Sandefjord, den er automatisk og koster 10,- hver vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Tja, nå er ikke jeg lommekjent i Bærum, så jeg sakset dette fra fjellinjen.no:

Bilister på vei mot Oslo vil altså passere bomstasjoner ved Lysaker og som før ved Maritim på Skøyen. Det betales separat for de to passeringene.

Det er det som er den bomringen inn til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det er en bomstasjon på E18 mellom Larvik og Sandefjord, den er automatisk og koster 10,- hver vei.

Denne bomstasjonen ligger etter Sandefjord (Larvik ligger etter Sandefjord), så med mindre TS kjører feil så vil hun ikke kjøre gjennom denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Denne bomstasjonen ligger etter Sandefjord (Larvik ligger etter Sandefjord), så med mindre TS kjører feil så vil hun ikke kjøre gjennom denne.

Ops, sorry :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det som er den bomringen inn til Oslo.

Jeg gjentar:

Bilister på vei mot Oslo vil altså passere bomstasjoner ved Lysaker og som før ved Maritim på Skøyen. Det betales separat for de to passeringene.

Du finner den samme informasjonen her, hvor det koster 13 kr for passering i Bærum og 26 kr passering i Oslo.

For TS er det den i Bærum som vil passerer, i og med at hun kjører inn på ring 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Jo, når man ser på det slik så er det fler bomstasjoner, men man trenger bare kjøre gjennom en på vei inn til Oslo, uansett hvilken vei man kjører, om man ikke kjører galt og må innom en stasjon til.

Det er mange bomstasjoner rundt Oslo fordi man MÅ gjennom en for å komme seg inn.

Har kjørt inn til Oslo mange ganger, på flere veier og har da aldri kjørt gjennom mer enn en bomstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Om du kommer inn i Oslo på E18 må du først gjennom bommen på Lysaker, 13,- og noen min senere gjennom bommen på Skøyen, 26,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Har det blitt slik i løpet av de siste månedene da? For jeg kjører ikke gjennom to bomstasjoner :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...