Gå til innhold

Hva sparer dere penger på?

Fremhevede innlegg

Skrevet

skal vi se....

- Koldtbord

- Billige lokaler vi kanskje maler

- Kompiser med amcar

- Jeg er interiørdesigner (hehe)

- Foto meg/ung fotograf?

- sminke meg selv...

kommer ikke på mer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inspirasjonstips:

- www.ruffled.com

- www.oncewed.com

- Google ting som "DIY wedding" og den typen ting, da finner du nok mye lurt!

- ... og selvfølgelig etsy.com <3

Sparetips:

- Utstyr og pynt kan du finne veldig billig på etsy.com. Jeg kjøpte f.eks. både hvite roseblader til kirkemidtgangen og grønne roseblader til bordene for 260 kroner

- Hør med venner og kjente om de vil hjelpe og hva de kan hjelpe til. Kanskje har du venninner som er ekstra interessert i sminke, som synger nydelig, som er frisør, som kan spille et instrument i vielsen, som er god på blomster, som har en pappa med veteranbil, som er konditor eller bare veldig bakeglad, eller har uendelig mange andre talenter

- Undersøk om dere kan få billig/gratis hjelp på kjøkkenet og til servering, om det trengs. All kjøkkenhjelpa vår var venner og kjente som bare fikk en vin-og-sjokolade-pakke som takk. Til middagen hadde vi noen venner som var kaffegjester (og mamma'n til mannens forlover) og til kaffen hadde vi venner som ikke var helt nære nok til å be, men nære nok til å be om hjelp - den siste skal jeg innrømme var en utfordring å finne, men det ordnet seg. Andre jeg kjenner har fått hjelp av foreldrenes venninner eller småsøskens venner som gjør det for en liten sum. :)

- Vær streng med budsjettet. Selv om vi hadde stramt budsjett gikk det mye penger til ting jeg ikke hadde trengt, som f.eks. sminke jeg ikke trengte fordi jeg senere fikk ei halvproff venninne med uendelig mye utstyr til å sminke meg (jeg har fint lite peiling selv) og en dyr hold in-body som egentlig ikke trengtes og bare ble kjøpt i et lite panikkøyeblikk :P

- Ignorer alle "bør" og "må"-tanker rundt hvordan bryllupsdagen deres skal være. Dere bestemmer, og det er jo ikke noe særlig å bruke penger på noe dere ikke egentlig trenger eller ønsker dere? :)

Og til slutt; KOS DERE! :D

Skrevet

* Kjolen og annet tilbehør til bruden: kjøpt på ebay. Kjolen min kostet 1000 kr og er fantastisk! :)

* Alt av dekor og småting er kjøpt på ebay for en meget billig penge: alt fra roseblader i silke til gjesteboka er kjøpt på ebay.

* Min mor skal ordne med blomstene, så det vil kun være brudebuketten i såfall som koster penger.

* Trålte nettet rundt for å finne billigst fotograf, band osv. F.eks så var det et band som skulle ha 20 000 kr for å spille i 6 timer, mens jeg klarte å få til en deal med et band om både taffelmusikk under middagen, spilling under festen, samt filming (han ene i bandet drev med film) under hele vielsen, middagen osv for 14500 kr (inkludert dvd og redigerering av filmen).

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Uansett om dere velger proff eller hobbyfotograf, så få bildene på CD. Det koster uhorvelig mye å etterbestille forstørrelser, takkekort og fotobøker via fotografen! I forhold koster det "slikk og ingenting" der hvor du vanligvis fremkaller bildene dine!

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Hei

vil også pytte "mine 5 kr inne kassa":)

Dere sparer utrooolig masse på:

- kjøpe en brukt brudekjole på finn.no eller på eBay.com / eller en ny, men på salg (f.eks.min designer kjole var ikke til salg i Norge, men i Danmark kunne jeg få kjøpt den for så mye som 20.000 kr + reise. Jeg vagte heller å reise til London - der kjolen var designet og lagt, og fikk den der for 5.760 kr, altså den har kostet 13.000 i utgang-t, var på salg i januar til 7.000 + fikk vi 1.260 i moms tilbake;))

- slør, sko og smykker kan du også kjøpe på nettet

- mannen din kan bruke en dress som han allerede har eller leie den (det samme gjelder brokadevest)

- up do kan du ta som selskapsoppsett (den koster 4-del av brude-oppsett) ELLER du kan få en lærling å fikse håret ditt (de tar jo en 3-del av prisen, som regel)

- make up kan du fikse selv (se øvelser på youtube) ELLER gå på f.eks.bodyshop, der kan de lære deg å smynke deg gratis for imot at du kjøper noe av dies produkter (som skal vare leenge)

- hvis du har sans for noen ekstrem fine og eksklusive ringer (som vi ville ha), så kjøp de i utlandet (vi betalte 12.000 istedet for 25.000)!!!

- ring rund til restauranter og undersøk ang.beste priser

- kaken blir finere med en gang, hvis du plasserer den på en fin stativ, som du kan kjøpe billigt på ebay og bak heller kaken selv (event. gå for cupcakes) ELLER få en lærling-kokk til å lage en for deg (eller.venner)

- gift dere i den kirken dere hører til eller spør prest å vie dere i hagen;) IKKE finn på å gifte dere i en annen kommune, der kun vielsen kan koste 5-10 tus.kr!!!

- kjøp ferske blomstrer på gartneriet (ikke i blomster butikker, for de tar mer) + spør dame på gartneriet om hun kan lage bukketten for deg (som regel noen av de kan det). Resten av pynten kan dere lage selv. HVIS ikke damen kan lage bukketten, så kan du lett lage den selv (f.eks. kalla-bukett er kjempe lett å lage).

- foto & video = spør noen lærlinger eller venner som er gode på det og har skikkelig kamera med good oppløsning

- musikk kan være fra PC

- transport = gratis fra venner / familiemedlemmer

- alle små ting som ringpute, kaketopp, brudepikekurv og etc., kjøp på ebay

Lukke til;)

Endret av Brazil-girl
Skrevet

Kjøp firkantet vaser og knytt et bånd rund (bånden skal være i samme farge innenfor fargetema dere har valgt), se eksempler.

+ hvilken som helst brudekjole kan lett pyntes opp ved bruk av en belte (kan kjøpes billigt på ebay) eller sy den selv; se bilder

post-39472-1287546779,334_thumb.jpg

post-39472-1287546788,7455_thumb.jpg

post-39472-1287546799,7752_thumb.jpg

post-39472-1287546805,8219_thumb.jpg

post-39472-1287546819,0463_thumb.jpg

post-39472-1287546830,91_thumb.jpg

post-39472-1287546845,7703_thumb.jpg

Skrevet

Kjolen har jeg funnet på jkdress.

spør sikkert litt dumt, men hvordan bestiller man kjole fra jkdress? er ikke noe bestillingsknapper der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...