Gå til innhold

Anonyme brukere (fortsatt fra ris&ros)

Fremhevede innlegg

Gjest Constanze
Skrevet

Vi kan heller ta et motsatt eksperiment; foreslår at samtlige brukere bruker AB-knappen til alt overalt til enhver tid, og se om Kg blir et oversiktelig og inoformativt forum da. Det er jo det alle ABere oppfordrer til, for da vet vi ingenting om alle, og alle vet ingenting.

En god idè, er helt med på den. Begynner i neste innlegg.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk er så livredde, og ikke ser at det går an å endre på opplysninger (og man velger selv i hvor stor grad man utlevere seg selv), så skjønner jeg ikke hvorfor de i det hele tatt er på et forum. Da er det like greit å gjemme seg bak gradina og ha penegen uner madrassen. Og ja, jeg skjønner at sensitiv informsjon oppfattes ulikt av ulike individer, men slik som hysteriet er her så burde samtlige aldri ha vært i nærheten av en ip-adresse.

Det jeg heller ikke synes er noe særlig kurant er hvor mye Abere får ut av de faste brukerne, men svært lite andre veien. Trådr som "Hvem har du lagt merke til på KG", "hvem synes du sier mye fornuftig ang x tema" osv blir jo helt bortkastet hvis trenden fortsetter og de fleste blir ABere. Og hva er da vtsen med PM? Flere ganger at jeg kunne ha tenkt meg å sende en PM til en AB, nettopp fordi vi er i samme sitausjon, jeg har opplevd det samme som en Ab etc, men når en ikke har peil på hvem/hva/hvor som er bak, så faller det bort. Og hvor mange ABere nyter godt av å kjenne igjen brukere og vite at de kommer med masse info som akkurat DU som AB er inetressert i. Men det blir jo aldri gjengjeldt, noe som er noe lusent. Jeg vet at jeg ser etter innlegg fra f.eks Tineline, Mir, Pingting, Lance, Waco, Gorgonzola og så mange fler, men AB gir ingenting der. Hvorfor er det urimelig å måtte både ta og gi, selv om dette er et virtuelt fellesskap?

Det blir litt som å alltid ville være med i selskap og spise masse kake, men man er ikek villig til å bidra med ivitere til selskap selv og stå for maten til andre.

En ting jeg har lært på KG er at dere ikke kan se at det finnes en mellom ting. Neida her er man enten en person som elsker å legge ut all informasjon eller så er man hyper redd for alt og ikke kan være på nette

Skrevet

En ting jeg har lært i denne tråden er at med en gang jeg føler at en AB har gått over streken, skal jeg trykke på "Rapportér."

Og jeg oppfordrer alle andre, inkludert ABere til å gjøre det samme.

Ja, det er slitsomt å ikke vite hvem man forholder seg til, men det som jeg føler er det værste, er at ABere går anonymt for å balansere på grensen.

;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alle innlegg anonymt?

Hvorfor ikke?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg har lært i denne tråden er at med en gang jeg føler at en AB har gått over streken, skal jeg trykke på "Rapportér."

Og jeg oppfordrer alle andre, inkludert ABere til å gjøre det samme.

Ja, det er slitsomt å ikke vite hvem man forholder seg til, men det som jeg føler er det værste, er at ABere går anonymt for å balansere på grensen.

;)

Husk å rapporter ALLE som går over streken

Gjest Blondie65
Skrevet

En god idè, er helt med på den. Begynner i neste innlegg.

Sånn at dere ødelegger en funksjon som er svært nyttig - selv om den riktignok trenger en forbedring?

Hva med å bruke rapporteringsknappen mot ufine AB'ere istedet?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke alltid vært anonym her. Etter å ha blitt trakasert på religionforumet har jeg blitt anonym, i tillegg har en venn av meg funnet ut av nicket mitt og forfulgte mine innlegg. Beklager om det plager andre at jeg er anonym, virkelig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ganske aktiv her tidligere. Er nok en person som kaller en spade for en spade og pakker ikke ting inn i bomull. Er kanskje ikke alltid så politisk korrekt heller, men aldri ufin og fæl. Fikk ofte hets og kjeft av andre KG brukere, såpass ofte at etterhvert gjorde jeg en vurdering ved hvert innlegg om jeg orket negativ tilbakemelding, og til slutt ingen vurdering, men automatisk valgte anomym bruker. Nå er jeg ikke så aktiv, men bruker alltid anonym bruker hver gang jeg er her.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sånn at dere ødelegger en funksjon som er svært nyttig - selv om den riktignok trenger en forbedring?

Hva med å bruke rapporteringsknappen mot ufine AB'ere istedet?

Jo, det kan jeg si deg. For det første så har jeg ikke hatt omgang med AB`er som strider mot reglementet. Det har i hovedsak kun dreid seg om x antall (fordi jeg ikke vet hvem som er hvem) som svarer uten å ha lest innleggene skikkelig. Det virker som om de finner en person med en annen mening enn dem selv og henger seg på denne gjennom hele tråden slik at tråden sklir ut til å bli en persondebatt istedet for den opprinnelige saken. Dette skjer i flere og flere tråder og man blir litt lei etterhvert. Men som sagt, ikke noe bestemt stygt å sette fingeren på - bare summa summarum så blir det utrivelig.

Skrevet

Jeg skjønner godt at det er vanskelig når man ikke kan skille den ene anonyme brukeren fra den andre. Og selvsagt er det en del som mangler vett og folkeskikk og bare blir tøffe når de kan gjemme seg. Men det er synd at det blir sett på som den eneste årsaken til at man velger å skrive uten nick. Jeg skriver veldig sjelden med nick, rett og slett fordi jeg vil kunne svare ærlig og ut fra mitt eget liv og mine erfaringer. I de temaene det er relevant for meg å skrive, innebærer det å gi enkelte detaljer om livet mitt. Jeg har lest på KG i mange år, og har sett hvor utrolig lett det er å identifisere brukere ved å sette sammen informasjon gitt i ulike innlegg. For min del har jeg en såpass spesiell bakgrunn at det hadde vært altfor enkelt å kjenne meg igjen hvis jeg skrev fritt. Som anonym kan bitene ihvertfall ikke settes sammen.

Enig med deg i at kg trenger denne funksjonen.

Selv har jeg ikke brukt den mye, men når man skriver om yrke/utdanning osv., og sensitive spørsmål, så er det greit å slippe å gjøre dette under eget nick, ellers tror jeg ikke det vil gå lang tid før man er gjenkjent. For enkelte har ikke det noen betydning, andre har lyst til å være anonyme, og det bør respekteres.

Om noen poster innlegg som AB som jeg synes godt kunne vært postet under nick, hva har egentlig jeg med det valget å gjøre? Det som synes bagatellmessig for meg, kan være sensitivt for en annen. Så lenge innlegget er saklig, bryr jeg meg ikke om grunnen til at det er postet anonymt, og er det åpenbart at det er postet kun for å slenge dritt, får man bare rapportere.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jo, det kan jeg si deg. For det første så har jeg ikke hatt omgang med AB`er som strider mot reglementet. Det har i hovedsak kun dreid seg om x antall (fordi jeg ikke vet hvem som er hvem) som svarer uten å ha lest innleggene skikkelig. Det virker som om de finner en person med en annen mening enn dem selv og henger seg på denne gjennom hele tråden slik at tråden sklir ut til å bli en persondebatt istedet for den opprinnelige saken. Dette skjer i flere og flere tråder og man blir litt lei etterhvert. Men som sagt, ikke noe bestemt stygt å sette fingeren på - bare summa summarum så blir det utrivelig.

Kan du ikke rapportere innlegg som avsporer tråden da?

Skrevet

Jeg synes og at diskusjoner med mange anonyme brukere blir helt umulig å følge med på. En AB sier noe, neste sier noe annet osv, og jeg aner rett og slett ikke hvem som mener hva. Derfor vil jeg og legge mindre vekt på disse svarene, for det er umulig å se den røde tråden i alt AB skriver. Ja, endel brukere kjenner jeg igjen med en gang, og vet hva de står for sånn ca. Men hvis man først har et synspunkt på en sak, så vil jo ikke dette endre seg sånn uten videre. Hvorfor skal du da starte på blanke ark i enhver situasjon?

Det at en kan bruke AB for å fortelle sensitiv informasjon om seg selv eller andre, det synes jeg er greit. Men at grønn er yndlingsfargen din, det er ikke sensitiv informasjon uansett hvordan du vrir og vender på det. Dere som er redde for å bli gjenkjent, står dere for egne meninger i real life? Eller utgir dere dere for å være en annen på nett?

Jeg gir egentlig døyten i om noen kjenner meg igjen, jeg skriver ikke noe her som jeg ikke ville stått ellers. Hvis naboen kjenner meg igjen, vel da får han gjøre det. Jeg ser ikke hvordan det kan skade meg som person? Hvis noen skal stjele identiteten min, så må de vite hvem jeg er for å kjenne meg igjen. Og da vet de jo allerede hvem jeg er, hvorfor må de ha alle meningene mine i tillegg? Jeg tror noen er overdrevent paranoide her.

Jeg har også sett tilfeller der AB har gått på person i stedet for sak, og vært ufine. Ja, jeg rapporterer. Men om det hjelper, det vet jeg jo ikke, for jeg aner ikke hvem AB er på forumet.

Skrevet

Jeg har et spørsmål som kansje en moderator kan svare på..

Regner med at dere følger med på denne tråden nå om dagen.

Jeg ser at man kan bli venn med Anonym Bruker, og ikke minst, vi kan sende en melding til Anonym Bruker.

Hvem er det som sjekker disse meldingene da? Er det dere moderatorer, eller finnes det et oppsett som gjør at melding til Anonym Bruker i eks post #5 da får meldingen?

Bare lurer jeg. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir egentlig døyten i om noen kjenner meg igjen, jeg skriver ikke noe her som jeg ikke ville stått ellers. Hvis naboen kjenner meg igjen, vel da får han gjøre det. Jeg ser ikke hvordan det kan skade meg som person? Hvis noen skal stjele identiteten min, så må de vite hvem jeg er for å kjenne meg igjen. Og da vet de jo allerede hvem jeg er, hvorfor må de ha alle meningene mine i tillegg? Jeg tror noen er overdrevent paranoide her.

Jeg har også sett tilfeller der AB har gått på person i stedet for sak, og vært ufine. Ja, jeg rapporterer. Men om det hjelper, det vet jeg jo ikke, for jeg aner ikke hvem AB er på forumet.

AMEN!

Og nå skal jeg poste som anonym bare på trass!

Skrevet (endret)

her var det da et innlegg av meg, men jeg glemte å klikke for anonym bruker . jaja det er vel en vanesak .heheh

Endret av livesen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...